Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2019, sygn. 0115-KDIT3.4011.105.2019.1.AK, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.105.2019.1.AK

Czy Wnioskodawca będzie mógł wybrać opodatkowanie tych przychodów w sposób zryczałtowany - w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5% lub w formie karty podatkowej?

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 9 stycznia 2019 r. (data wpływu 28 stycznia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania przychodów z najmu jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 stycznia 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie sposobu opodatkowania przychodów z najmu.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest właścicielem budynku letniskowego, położonego na terenie wiejskim, na gruntach wchodzących w skład gospodarstwa rolnego. Grunty gospodarstwa są położone na terenie dwóch sąsiadujących gmin: A (przeważająca część) oraz B (pozostałość). W rejestrze gruntów, prowadzonym przez starostę B grunt ten jest oznaczony jako Br-Rv (grunty rolne zabudowane). Całość gruntów gospodarstwa (na terenie obydwu gmin) jest zgłaszana w ARiMR dla celów dopłat bezpośrednich. Znajdujący się na działce budynek w kartotece budynków prowadzonej przez starostę B figuruje jako pozostałe budynki niemieszkalne, rok budowy 1980, kondygnacji 2. Natomiast naczelnik urzędu skarbowego w B, w piśmie skierowanym w 2017 roku do poprzedniego właściciela określił go jako dom letniskowy. W budynku, który jest domem letniskowym o możliwości zamieszkania całorocznego, znajduje się 5 pokoi (salon plus cztery pokoje) - jest to 6 miejsc noclegowych. Wnioskodawca pracuje na podstawie umowy o pracę, nie prowadzi działalności gospodarczej, dodatkowo osiąga przychody z tytułu najmu lokalu mieszkalnego (jest to tak zwany najem prywatny, opodatkowany ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, wg. stawki 8,5%). Budynek letniskowy, który został nabyty prywatnie, z własnych środków, jest położony w atrakcyjnym turystycznie miejscu, Wnioskodawca chciałby więc wynajmować pokoje gościnne osobom przebywającym na wypoczynku. Wszystkie czynności związane z najmem przedmiotowego budynku będzie wykonywać osobiście lub z pomocą członków najbliższej rodziny (mąż, dzieci). Potencjalnych najemców będzie poszukiwał pocztą pantoflową, wśród znajomych oraz poprzez zamieszczanie ogłoszeń na portalach internetowych. Wynajem pokoi będzie dokonywany na krótkie terminy, w sposób nieregularny, zależny od zainteresowania potencjalnych gości. Poza okresami najmu budynek będzie wykorzystywany na cele prywatne (weekendowe wypady nad jezioro, spotkania rodzinne i towarzyskie itp).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00