Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 11.04.2019, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.87.2019.1.PP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.87.2019.1.PP

W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zapłaconej przez Wnioskodawcę kary umownej.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 14 lutego 2019 r. (data wpływu 20 lutego 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zapłaconej przez Wnioskodawcę kary umownej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 lutego 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów zapłaconej przez Wnioskodawcę kary umownej.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest podmiotem specjalizującym się w remontach jednostek pływających, w tym w szczególności okrętów (). Zaznaczyć należy, że we wcześniejszych latach na rzecz Skarbu Państwa, wykonał remonty i naprawy okrętów, które to zostały wykonane z najwyższą starannością i bez żadnych zastrzeżeń ze strony Komendy Portu (dalej jako: Zamawiający), co potwierdzają uzyskane referencje. Wskazuje to na fakt, że Spółka jest rzetelnym podmiotem, każdorazowo wywiązującym się w należyty sposób z zawartych umów. Rzetelność Wnioskodawcy była także wielokrotnie zauważona przez Zamawiającego, co przejawiało się także w udzielaniu nam zamówień z wolnej ręki, do których nie miała zastosowania ustawa Prawo zamówień publicznych.

Wnioskodawca w dniu 13 kwietnia 2017 roku zawarł Komendą Portu umowę na Naprawę główną i dokową (dalej jako Umowa), w zakresie określonym w Wykazie Prac Naprawczych (dalej jako WPN). Wskazać przy tym należy, że umowa została zawarta na skutek przeprowadzonego przez Zamawiającego postępowania o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo Zamówień Publicznych, co oznacza, że Wnioskodawca nie przygotowywał treści Umowy i nie miał wpływu na wprowadzone przez Zamawiającego do Umowy zapisy o karach umownych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00