Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.07.2020, sygn. 0112-KDIL3.4012.219.2020.2.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.219.2020.2.AW

Prawo do odliczenia, prawa do powiększenia kwoty podatku naliczonego o wartość zryczałtowanego zwrotu podatku.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 30 marca 2020 r. (data wpływu 30 marca 2020 r.) uzupełnionym pismem z dnia 7 maja 2020 r. (data wpływu 7 maja 2020 r.) oraz pismem z dnia 28 maja 2020 r. (data wpływu 28 maja 2020 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • prawa do odliczenia podatku naliczonego wynikający z faktury zakupu, wystawionej przez podatnika VAT czynnego, jeżeli określenie nabywanego produktu i ceny dokonane będzie wedle metodologii, wskazanej jako Wariant rozważany jest prawidłowe,
  • prawa do podwyższenia podatku naliczonego o zryczałtowany zwrot podatku od wartości nabytych buraków cukrowych, wynikającego z wystawionej faktury VAT-RR, jeżeli określenie nabywanego produktu i ceny dokonane będzie wedle metodologii, wskazanej jako Wariant rozważany jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 30 marca 2020 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w ww. zakresie. Przedmiotowy wniosek uzupełniono w dniu 7 i 28 maja 2020 r. o doprecyzowanie opisu sprawy, należną opłatę i pełnomocnictwo.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i następujące zdarzenie przyszłe.

Na podstawie art. 14b ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (Dz. U. 2019 r., poz. 900 ze zm. dalej: o.p.), Spółka Akcyjna (dalej: Wnioskodawca, ,,Spółka), wnosi o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego, a w szczególności przepisów art. 86, art. 106e oraz art. 116 ust. 1-10 w zw. z ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (tj. Dz. U. z 2020 r., poz. 106 dalej jako: ustawa o VAT). Wnioskodawca jest podmiotem prowadzącym głównie działalność gospodarczą w zakresie produkcji cukru. Spółka nabywa od swoich kontrahentów, będącymi podatnikami VAT czynnymi oraz rolnikami ryczałtowi, buraki które wykorzystuje do produkcji cukru. Zakup buraków cukrowych od kontrahentów będących podatnikami VAT czynnymi (dalej jako: ,,podatnik VAT czynny) dokumentowany jest fakturą VAT w rozumieniu przepisów art. 106a-106q ustawy o VAT. Z kolei zakup buraków cukrowych od rolników ryczałtowych Wnioskodawca dokumentuje fakturą VAT-RR, która uregulowana jest w art. 116 ustawy o VAT. W tym miejscu należy wskazać, że cena przy zakupie buraków cukrowych od podatników VAT czynnych oraz rolników ryczałtowych jest składową kilku czynników. Pierwszy element to cena bazowa, będąca zdefiniowaną wartością za każdą dostarczoną tonę buraków. Cena bazowa, może być powiększona o elementy dodatkowe, związane z samym surowcem, np. z jego jakością lub sposobem dostawy (Premie). Do Premii należą, w szczególności: premia za zawartość cukru (polaryzację), premia za wczesne i późne dostawy, premia za okrycie pryzmy buraków na polu, premia za zawartość azotu ekwiwalent za niedostarczone wysłodki należne (jeżeli producent cukru z przyczyn leżących po jego stronie nie będzie mógł wydać plantatorowi wysłodków należnych, wówczas plantatorowi przysługiwać będzie ekwiwalent pieniężny), premia optymalizacyjna za niedostarczone wysłodki należne (jeżeli producent cukru nie zrealizuje dostawy wysłodków należnych, a byłaby to ostatnia dostawa do tego plantatora i ilość wysłodków przypadająca na tę dostawę miałaby wynieść mniej niż () ton fizycznych, to wówczas Plantatorowi przysługiwać będzie rekompensata w wysokości () zł za tonę wysłodków o zawartości 10% suchej masy z niezrealizowanej dostawy). Premie stanowią element zwiększający cenę nabycia buraków. Premie uwzględniane są na fakturach VAT od podatników VAT czynnych, jak również na fakturach VAT-RR wystawianych przez Wnioskodawcę. Spółka rozważa wariant, w którym w jednym i drugim przypadku premie będą uwzględniane w odrębnej pozycji od wykazanej ceny zakupionego towaru. Cena buraka cukrowego w takim wypadku jest rozbita na poszczególne elementy na zwykłej fakturze VAT jak i na fakturze VAT-RR rozbicie takie będzie zawsze zawierało referencję do buraka cukrowego, jako do towaru wskazanego na dokumentującej zakup fakturze. Przykładowo:

1. Wariant obecny: Burak cukrowy 100 t. 101 zł netto 110.100 zł netto.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00