ZARZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 29 listopada 2010 r.
w sprawie utworzenia Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA
(DUMS. z 2012 r., poz. 124; DUMS. z 2016 r., poz. 131;ostatnia zmiana: DUMS. z 2017 r., poz. 192)
Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 1 i art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.1) w związku z art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241, z późn. zm.2) zarządza się, co następuje:
§ 1.1. Tworzy się instytucję gospodarki budżetowej pod nazwą „Podkarpacka Instytucja Gospodarki Budżetowej CARPATIA”, zwaną dalej „Instytucją”.
2. Instytucję tworzy się poprzez przekształcenie następujących gospodarstw pomocniczych:
1) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Remontowo-Budowlanego przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie;
2) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Tarnowie;
3) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Wadowicach;
4) Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Rolno-Produkcyjnego przy Zakładzie Karnym w Uhercach Mineralnych
– zwanych dalej „gospodarstwami pomocniczymi”.
§ 2.Organem założycielskim Instytucji jest Minister Sprawiedliwości.
§ 3.Instytucja działa na podstawie statutu, stanowiącego załącznik do zarządzenia.
§ 4.Instytucja przejmuje zadania publiczne wykonywane przez przekształcane gospodarstwa pomocnicze, polegające na prowadzeniu oddziaływań penitencjarnych oraz resocjalizacyjnych wobec osób skazanych na karę pozbawienia wolności przez organizowanie pracy sprzyjającej zdobywaniu kwalifikacji zawodowych.
§ 5.Instytucja przejmuje przysługujące gospodarstwom pomocniczym przed ich przekształceniem należności, uprawnienia, zezwolenia i koncesje, obowiązki, środki pieniężne oraz rzeczowe składniki majątkowe inne niż nieruchomości.
§ 6.1. W statucie wskazuje się nieruchomości przeznaczone na wyposażenie Instytucji, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. Instytucję wyposaża się w nieruchomości, o których mowa w ust. 1, po wydaniu przez właściwy organ decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu przysługującego jednostkom organizacyjnym Służby Więziennej.
3. Do wyposażenia, o którym mowa w ust. 1, stosuje się przepisy działu II rozdziału 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm.3).
§ 7.1. Zarządza się przeprowadzenie czynności związanych z przekształceniem gospodarstw pomocniczych w Instytucję.
2. Osobą odpowiedzialną za przeprowadzenie czynności, o których mowa w ust. 1, jest Dyrektor Gospodarstwa Pomocniczego Zakładu Remontowo-Budowlanego przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie.
§ 8.Dniem rozpoczęcia działalności Instytucji jest dzień uzyskania przez Instytucję osobowości prawnej.
§ 9.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
|
|
1 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020.
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2009 r. Nr 219, poz. 1706 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620, Nr 108, poz. 685, Nr 152, poz. 1020 i Nr 161, poz. 1078.
3 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 106, poz. 675, Nr 143, poz. 963 i Nr 155, poz. 1043.
Załącznik do zarządzenia
Ministra Sprawiedliwości
z dnia 29 listopada 2010 r. (poz. 161)
Statut
Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA
[1]
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
§ 1. 1. Podkarpacka Instytucja Gospodarki Budżetowej CARPATIA, zwana dalej „Instytucją”, jest jednostką sektora finansów publicznych, o której mowa w art. 23 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.4).
2. Instytucja działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 2. 1. Siedzibą Instytucji jest Rzeszów.
2. Instytucja posiada oddziały w Tarnowie, Wadowicach oraz Średniej Wsi.
3. Instytucja prowadzi działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz poza jej granicami.
§ 3. Organem założycielskim Instytucji jest Minister Sprawiedliwości.
§ 4. 1. Instytucja realizuje zadania publiczne, polegające na prowadzeniu oddziaływań penitencjarnych oraz resocjalizacyjnych wobec osób skazanych na karę pozbawienia wolności przez organizowanie pracy sprzyjającej zdobywaniu kwalifikacji zawodowych.
2. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, Instytucja prowadzi działalność produkcyjną, handlowo-usługową oraz wykonuje roboty remontowo-budowlane na rzecz organu założycielskiego, jednostek organizacyjnych podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości, pozostałych jednostek organizacyjnych sektora finansów publicznych oraz innych podmiotów niebędących jednostkami sektora finansów publicznych.
§ 5. 1. Instytucją kieruje Dyrektor Instytucji, zwany dalej „Dyrektorem”.
2. Dyrektor zarządza Instytucją przy pomocy zastępców, głównego księgowego oraz kierowników komórek organizacyjnych, odpowiedzialnych przed nim za realizację zadań wynikających z przydzielonego im zakresu obowiązków.
3. Dyrektor informuje Dyrektora Generalnego Służby Więziennej o zamiarze powołania i odwołania swojego zastępcy.
Rozdział 2
Przedmiot działalności
§ 6. Przedmiotem działalności podstawowej Instytucji, zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności (PKD), jest:
|
Lp. |
PKD |
Nazwa |
|
1 |
2 |
3 |
|
1. |
01.11.Z |
Uprawa zbóż, roślin strączkowych i roślin oleistych na nasiona, z wyłączeniem ryżu |
|
2. |
01.13.Z |
Uprawa warzyw, włączając melony oraz uprawa roślin korzeniowych i roślin bulwiastych |
|
3. |
01.45 Z |
Chów i hodowla owiec i kóz |
|
4. |
01.46.Z |
Chów i hodowla świń |
|
5. |
10.61.Z |
Wytwarzanie produktów przemiału zbóż |
|
6. |
10.91.Z |
Produkcja gotowej paszy dla zwierząt gospodarskich |
|
7. |
13.92.Z |
Produkcja gotowych wyrobów tekstylnych |
|
8. |
15.20.Z |
Produkcja obuwia |
|
9. |
16.10.Z |
Produkcja wyrobów tartacznych |
|
10. |
16.23.Z |
Produkcja pozostałych wyrobów stolarskich i ciesielskich dla budownictwa |
|
11. |
16.24.Z |
Produkcja opakowań drewnianych |
|
12. |
22.21.Z |
Produkcja płyt, arkuszy, rur i kształtowników z tworzyw sztucznych |
|
13. |
22.22.Z |
Produkcja opakowań z tworzyw sztucznych |
|
14. |
22.23.Z |
Produkcja wyrobów dla budownictwa z tworzyw sztucznych |
|
15. |
22.29.Z |
Produkcja pozostałych wyrobów z tworzyw sztucznych |
|
16. |
23.61.Z |
Produkcja wyrobów budowlanych z betonu |
|
17. |
23.63.Z |
Produkcja masy betonowej prefabrykowanej |
|
18. |
23.69.Z |
Produkcja pozostałych wyrobów z betonu, gipsu i cementu |
|
19. |
25.11.Z |
Produkcja konstrukcji metalowych i ich części |
|
20. |
25.12.Z |
Produkcja metalowych elementów stolarki budowlanej |
|
21. |
25.61.Z |
Obróbka metali i nakładanie powłok na metale |
|
22. |
25.72.Z |
Produkcja zamków i zawiasów |
|
23. |
25.73 Z |
Produkcja narzędzi |
|
24. |
25.91.Z |
Produkcja pojemników metalowych |
|
25. |
25.94.Z |
Produkcja złączy i śrub |
|
26. |
25.99.Z |
Produkcja pozostałych gotowych wyrobów metalowych, gdzie indziej niesklasyfikowana |
|
27. |
28.14.Z |
Produkcja pozostałych kurków i zaworów |
|
28. |
28.22.Z |
Produkcja urządzeń dźwigowych i chwytaków |
|
29. |
28.24.Z |
Produkcja narzędzi ręcznych mechanicznych |
|
30. |
30.92.Z |
Produkcja rowerów i wózków inwalidzkich |
|
31. |
31.01.Z |
Produkcja mebli biurowych i sklepowych |
|
32. |
31.02.Z |
Produkcja mebli kuchennych |
|
33. |
31.03.Z |
Produkcja materaców |
|
34. |
31.09.Z |
Produkcja pozostałych mebli |
|
35. |
33.11.Z |
Naprawa i konserwacja metalowych wyrobów gotowych |
|
36. |
33.12.Z |
Naprawa i konserwacja maszyn |
|
37. |
33.17.Z |
Naprawa i konserwacja pozostałego sprzętu transportowego |
|
38. |
35.30.Z |
Wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatyzacyjnych |
|
39. |
36.00.Z |
Pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody |
|
40. |
37.00.Z |
Odprowadzenie i oczyszczanie ścieków |
|
41. |
38.21.Z |
Obróbka i usuwanie odpadów innych niż niebezpieczne |
|
42. |
41.10.Z |
Realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków |
|
43. |
41.20.Z |
Roboty budowlane związane ze wznoszeniem budynków mieszkalnych i niemieszkalnych |
|
44. |
42.11.Z |
Roboty związane z budową dróg i autostrad |
|
45. |
42.12.Z |
Roboty związane z budową dróg szynowych i kolei podziemnej |
|
46. |
42.13.Z |
Roboty związane z budową mostów i tuneli |
|
47. |
42.21.Z |
Roboty związane z budową rurociągów przesyłowych i sieci rozdzielczych |
|
48. |
42.22.Z |
Roboty związane z budową linii telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych |
|
49. |
42.91.Z |
Roboty związane z budową obiektów inżynierii wodnej |
|
50. |
42.99.Z |
Roboty związane z budową pozostałych obiektów inżynierii lądowej i wodnej, gdzie indziej niesklasyfikowane |
|
51. |
43.11.Z |
Rozbiórka i burzenie obiektów budowlanych |
|
52. |
43.12.Z |
Przygotowanie terenu pod budowę |
|
53. |
43.13.Z |
Wykonywanie wykopów i wierceń geologiczno-inżynierskich |
|
54. |
43.21.Z |
Wykonywanie instalacji elektrycznych |
|
55. |
43.22.Z |
Wykonywanie instalacji wodno-kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych i klimatyzacyjnych |
|
56. |
43.29.Z |
Wykonywanie pozostałych instalacji budowlanych |
|
57. |
43.31.Z |
Tynkowanie |
|
58. |
43.32.Z |
Zakładanie stolarki budowlanej |
|
59. |
43.33.Z |
Posadzkarstwo; tapetowanie i oblicowywanie ścian |
|
60. |
43.34.Z |
Malowanie i szklenie |
|
61. |
43.39.Z |
Wykonywanie pozostałych robót budowlanych wykończeniowych |
|
62. |
43.91.Z |
Wykonywanie konstrukcji i pokryć dachowych |
|
63. |
43.99.Z |
Pozostałe specjalistyczne roboty budowlane, gdzie indziej niesklasyfikowane |
|
64. |
45.32.Z |
Sprzedaż detaliczna części i akcesoriów do pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli |
|
65. |
46.23.Z |
Sprzedaż hurtowa żywych zwierząt |
|
66. |
46.41.Z |
Sprzedaż hurtowa wyrobów tekstylnych |
|
67. |
46.42.Z |
Sprzedaż hurtowa odzieży i obuwia |
|
68. |
46.65.Z |
Sprzedaż hurtowa mebli biurowych |
|
69. |
46.66.Z |
Sprzedaż hurtowa pozostałych maszyn i urządzeń biurowych |
|
70. |
46.71.Z |
Sprzedaż hurtowa paliwa i produktów pochodnych |
|
71. |
46.73.Z |
Sprzedaż hurtowa drewna, materiałów budowlanych i wyposażenia sanitarnego |
|
72. |
46.74.Z |
Sprzedaż hurtowa wyrobów metalowych oraz sprzętu i dodatkowego wyposażenia hydraulicznego i grzejnego |
|
73. |
46.90.Z |
Sprzedaż hurtowa niewyspecjalizowana |
|
74. |
47.11.Z |
Sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach z przewagą żywności, napojów i wyrobów tytoniowych |
|
75. |
47.19.Z |
Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona w niewyspecjalizowanych sklepach |
|
76. |
47.30.Z |
Sprzedaż detaliczna paliw do pojazdów silnikowych na stacjach paliw |
|
77. |
47.52.Z |
Sprzedaż detaliczna drobnych wyrobów metalowych, farb i szkła prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
|
78. |
47.78.Z |
Sprzedaż detaliczna pozostałych nowych wyrobów prowadzona w wyspecjalizowanych sklepach |
|
79. |
47.91.Z |
Sprzedaż detaliczna prowadzona przez domy sprzedaży wysyłkowej lub Internet |
|
80. |
47.99.Z |
Pozostała sprzedaż detaliczna prowadzona poza siecią sklepową, straganami i targowiskami |
|
81. |
49.39.Z |
Pozostały transport lądowy pasażerski, gdzie indziej niesklasyfikowany |
|
82. |
49.41.Z |
Transport drogowy towarów |
|
83. |
55.10.Z |
Hotele i podobne obiekty zakwaterowania |
|
84. |
55.20.Z |
Obiekty noclegowe turystyczne i miejsca krótkotrwałego zakwaterowania |
|
85. |
55.30.Z |
Pola kempingowe (wyłączając pole dla pojazdów kempingowych) i pola namiotowe |
|
86. |
55.90.Z |
Pozostałe zakwaterowanie |
|
87. |
56.10.A |
Restauracje i inne stałe placówki gastronomiczne |
|
88. |
56.21.Z |
Przygotowywanie i dostarczanie żywności dla odbiorców zewnętrznych (katering) |
|
89. |
56.29.Z |
Pozostała usługowa działalność gastronomiczna |
|
90. |
56.30.Z |
Przygotowywanie i podawanie napojów |
|
91. |
68.20.Z |
Wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi |
|
92. |
68.32.Z |
Zarządzanie nieruchomościami wykonywane na zlecenie |
|
93. |
77.32.Z |
Wynajem i dzierżawa maszyn i urządzeń budowlanych |
|
94. |
77.39.Z |
Wynajem i dzierżawa pozostałych maszyn, urządzeń oraz dóbr materialnych, gdzie indziej niesklasyfikowane |
|
95. |
82.30.Z |
Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów |
|
96. |
85.51.Z |
Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych |
|
97. |
85.59.B |
Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane |
|
98. |
85.60.Z |
Działalność wspomagająca edukację |
|
99. |
86.10.Z |
Działalność szpitali |
|
100. |
86.21.Z |
Praktyka lekarska ogólna |
|
101. |
86.22.Z |
Praktyka lekarska specjalistyczna |
|
102. |
86.90.A |
Działalność fizjoterapeutyczna |
|
103. |
93.29.Z |
Pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna |
|
104. |
95.24.Z |
Naprawa i konserwacja mebli i wyposażenia domowego |
|
105. |
96.01.Z |
Pranie i czyszczenie wyrobów włókienniczych i futrzarskich |
|
106. |
96.04.Z |
Działalność usługowa związana z poprawą kondycji fizycznej |
|
107. |
96.09.Z |
Pozostała działalność usługowa, gdzie indziej niesklasyfikowana |
|
”. |
||
Rozdział 3
Przedstawicielstwo i organizacja Instytucji
§ 7. 1. Do dokonywania czynności prawnych w imieniu Instytucji upoważniony jest Dyrektor.
2. Zastępcy Dyrektora oraz pełnomocnicy, dokonując czynności prawnych w imieniu Instytucji, działają w granicach ich umocowania.
3. Jeżeli czynności prawne, dokonywane przez osoby określone w ust. 1 i 2, obejmują rozporządzanie prawem, którego wartość przekracza 10.000 euro lub czynności te mogą spowodować powstanie zobowiązania Instytucji do świadczenia o wartości powyżej 10.000 euro, do skuteczności oświadczenia woli wymagane jest współdziałanie co najmniej dwóch osób.
4. Pełnomocników Instytucji, o których mowa w ust. 2, ustanawia i odwołuje Dyrektor.
5. Udzielenie pełnomocnictwa wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
6. Udzielenie i odwołanie pełnomocnictwa podlega ujawnieniu w Krajowym Rejestrze Sądowym. Nie dotyczy to pełnomocnictwa do dokonywania poszczególnych czynności oraz ustanawiania pełnomocników procesowych.
§ 8. Organizację wewnętrzną Instytucji określa regulamin organizacyjny, nadawany przez Dyrektora.
Rozdział 4
Mienie Instytucji
§ 9. W celu realizacji statutowych zadań Instytucję wyposaża się w:
1) nieruchomości, wymienione w wykazie stanowiącym załącznik do statutu, które po wydaniu przez właściwy organ decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu przysługującego jednostkom organizacyjnym Służby Więziennej stanowić będą własność lub przedmiot użytkowania wieczystego Instytucji;
2) inne niż określone w pkt 1 składniki aktywów trwałych i obrotowych, według bilansów zamknięcia przekształcanych gospodarstw pomocniczych, po uwzględnieniu wzajemnych rozliczeń, które po zagregowaniu stają się bilansem otwarcia Instytucji.
§ 10. 1. Instytucja samodzielnie gospodaruje przydzielonym jej i nabytym mieniem, z zastrzeżeniem ust. 2–4 oraz § 11–13.
2. Do czynności prawnych w zakresie rozporządzania składnikami aktywów trwałych Instytucji stosuje się przepisy ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz. U. poz. 2259 oraz z 2017 r. poz. 624 i 1491).
3. Nieruchomości Instytucji mogą być przedmiotem czynności prawnych, z uwzględnieniem przepisów o gospodarce nieruchomościami. Rozporządzanie nieruchomością odbywa się za uprzednią zgodą Ministra Sprawiedliwości. Czynności prawne dokonane bez wymaganej zgody są nieważne.
4. Czynność prawna dotycząca utworzenia lub udziału Instytucji w innej osobie prawnej wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości. Czynność prawna dokonana bez takiej zgody jest nieważna.
§ 11. Do sprzedaży oraz oddania w najem lub dzierżawę aktywów trwałych Instytucji stosuje się odpowiednio przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania niektórymi składnikami majątku Skarbu Państwa (Dz. U. poz. 729), z zastrzeżeniem § 12.
§ 12. Sprzedaż oraz oddanie w najem lub dzierżawę aktywów trwałych Instytucji o wartości jednostkowej przekraczającej kwotę 50.000 euro wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.
§ 13. 1. Aktywa Instytucji mogą być przedmiotem darowizny lub użyczenia, o ile ich sprzedaż, najem lub dzierżawa nie dojdzie do skutku.
2. Zasady określonej w ust. 1 nie stosuje się w przypadku dokonywania darowizny lub użyczenia na rzecz innej instytucji gospodarki budżetowej, której organem założycielskim jest Minister Sprawiedliwości, albo na rzecz jednostki organizacyjnej resortu sprawiedliwości.
3. Darowizna aktywów o wartości jednostkowej przekraczającej kwotę 25.000 euro wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości wyrażonej na piśmie.
4. Jeżeli wartość darowizn, dokonanych przez Instytucję w roku obrotowym dla jednego obdarowanego, przekroczy kwotę 25.000 euro, dokonanie każdej następnej darowizny dla tego obdarowanego wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.
5. Jeżeli łączna wartość darowizn, dokonanych przez Instytucję w roku obrotowym, przekroczy kwotę 40.000 euro, dokonanie każdej następnej darowizny wymaga zgody Ministra Sprawiedliwości.
6. Czynności prawne, o których mowa w ust. 3–6, dokonane bez wymaganej zgody są nieważne.
§ 14. 1. Wyrażone w euro wartości aktywów Instytucji, o których mowa w § 12 i 13, oraz wartości zabezpieczeń na majątku Instytucji, o których mowa w § 16 ust. 5, przelicza się na walutę polską po średnim kursie, ogłoszonym przez Narodowy Bank Polski na dzień 31 grudnia roku poprzedzającego rok obrotowy, w którym dokonywana jest czynność prawna.
2. Wartość jednostkową aktywu, o której mowa w § 12 i 13, określa się na podstawie cen rynkowych albo wartości księgowej tego aktywu, zależnie od tego, która z tych wartości jest wyższa.
Rozdział 5
Gospodarka finansowa i źródła uzyskiwania przychodów
§ 15. 1. Podstawą gospodarki finansowej Instytucji jest roczny plan finansowy, zatwierdzony przez Ministra Sprawiedliwości.
2. Projekt rocznego planu finansowego jest sporządzany przez Dyrektora i przekazywany Dyrektorowi Generalnemu Służby Więziennej.
3. Zaakceptowany projekt rocznego planu finansowego Dyrektor Generalny Służby Więziennej przekazuje Ministrowi Sprawiedliwości w trybie i terminach określonych w przepisach dotyczących prac nad projektem ustawy budżetowej.
4. Instytucja prowadzi rachunkowość zgodnie z przepisami o rachunkowości.
5. Dyrektor Generalny Służby Więziennej przedstawia Ministrowi Sprawiedliwości do zatwierdzenia sprawozdanie finansowe oraz propozycję rozliczenia wyniku finansowego.
6. Minister Sprawiedliwości zatwierdza sprawozdanie finansowe oraz podejmuje decyzję w sprawie rozliczenia wyniku finansowego.
§ 16. 1. Podstawowym źródłem przychodów Instytucji jest prowadzenie działalności gospodarczej, zgodnie z przedmiotem działalności określonym w § 6. Instytucja może również uzyskiwać przychody z innych źródeł, w szczególności ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej i innych źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi, a także darowizn, spadków i zapisów.
2. Instytucja prowadzi działalność gospodarczą na zasadach racjonalnej gospodarki, samofinansowania i rachunku ekonomicznego, a osiągane zyski przeznacza na zwiększenie funduszu zapasowego Instytucji, o którym mowa w art. 28 ust. 8 ustawy o finansach publicznych.
3. Instytucja występuje w obrocie we własnym imieniu i na własny rachunek.
4. Przed zaciągnięciem przez Instytucję zobowiązania przewyższającego 30% rocznych przychodów, ujętych w planie finansowym. Dyrektor, za pośrednictwem Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, występuje do Ministra Sprawiedliwości o wyrażenie zgody.
5. Ustanowienie przez Instytucję zabezpieczenia na majątku Instytucji, w szczególności w formie hipoteki, zastawu, weksla, jeżeli łączna wartość ustanowionych zabezpieczeń przekracza 500.000 euro, wymaga uzyskania uprzedniej zgody Ministra Sprawiedliwości, z zastrzeżeniem ust. 4.
Rozdział 6
Nadzór i kontrola wewnętrzna
§ 17. 1. Nadzór nad działalnością Instytucji sprawuje Minister Sprawiedliwości oraz Dyrektor Generalny Służby Więziennej.
2. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, Dyrektor Generalny Służby Więziennej w szczególności dokonuje kontroli i oceny działalności Instytucji oraz pracy Dyrektora.
3. W ramach nadzoru, o którym mowa w ust. 1, Minister Sprawiedliwości może w szczególności dokonywać kontroli działalności Instytucji.
4. Dyrektor przekazuje Dyrektorowi Generalnemu Służby Więziennej:
1) kopie wyników kontroli zewnętrznych przeprowadzonych w Instytucji – niezwłocznie po zakończeniu tych kontroli;
2) okresowe informacje dotyczące realizacji zadań Instytucji – w terminach i trybie określonym przez Dyrektora Generalnego Służby Więziennej;
3) sprawozdania budżetowe, które przekazywane są Ministrowi Sprawiedliwości w terminach i trybie określonym w odrębnych przepisach.
§ 18. 1. Kontrola wewnętrzna Instytucji realizowana jest w ramach kontroli zarządczej, określonej w przepisach o finansach publicznych.
2. Zapewnienie funkcjonowania wewnętrznej kontroli zarządczej należy do obowiązków Dyrektora, który określa szczegółowe zasady jej organizacji i funkcjonowania.
3. Zapewnienie funkcjonowania zewnętrznej kontroli zarządczej należy do obowiązków Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, który określa szczegółowe zasady jej organizacji i funkcjonowania.
Rozdział 7
Zmiana statutu
§ 19. Minister Sprawiedliwości z własnej inicjatywy, na wniosek Dyrektora Generalnego Służby Więziennej lub na wniosek Dyrektora, przekazany za pośrednictwem Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, może dokonać zmian niniejszego statutu w drodze zarządzenia.
|
|
4 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020.
Załącznik do statutu Podkarpackiej
Instytucji Gospodarki Budżetowej
CARPATIA
WYKAZ NIERUCHOMOŚCI ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W TRWAŁYM ZARZĄDZIE JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH SŁUŻBY WIĘZIENNEJ, KTÓRE ZGODNIE Z § 9 PKT 1 STATUTU PRZEZNACZONE ZOSTANĄ NA WYPOSAŻENIE PODKARPACKIEJ INSTYTUCJI GOSPODARKI BUDŻETOWEJ CARPATIA
|
Oznaczenie nieruchomości |
|
1. Zabudowana nieruchomość o powierzchni około 0,3154 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Konarskiego 2B, wobec której zostaną podjęte działania mające na celu jej geodezyjne wydzielenie z działki ewidencyjnej nr 197/4 z obrębu nr 253, wchodzącej w skład nieruchomości, opisanej w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie. |
|
2. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,2514 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Wspólnej 13, obejmująca działki ewidencyjne nr: 86/5, 87, 88/3 z obrębu nr 253, opisane w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie. |
|
3. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,0139 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Produkcyjny przy Zakładzie Karnym w Tarnowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Tarnowie, położona w Tarnowie przy ul. Konarskiego 2B, obejmująca działki ewidencyjne nr: 88/5, 197/2 z obrębu nr 253, opisane w księdze wieczystej KW TR1T/00014608/9, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Tarnowie. |
|
4. Zabudowana nieruchomość o powierzchni około 2,8037 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Remontowo-Budowlany przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Rzeszowie, położona w Rzeszowie przy ul. Załęskiej 76, wobec której zostaną podjęte działania mające na celu jej geodezyjne wydzielenie z działki ewidencyjnej nr 267/4 z obrębu nr 220, wchodzącej w skład nieruchomości, opisanej w księdze wieczystej KW RZ1Z/00023098/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie. |
|
5. Zabudowana nieruchomość o powierzchni 0,3552 ha, na której prowadzi działalność Gospodarstwo Pomocnicze Zakład Remontowo-Budowlany przy Zakładzie Karnym w Rzeszowie, stanowiąca własność Skarbu Państwa, będąca w trwałym zarządzie Zakładu Karnego w Rzeszowie, położona w Rzeszowie przy ul. hr. Wandy Tarnowskiej 4, obejmująca działkę ewidencyjną nr 267/3 z obrębu nr 220, opisaną w księdze wieczystej KW RZ1Z/00023098/6, prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie. |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 31 sierpnia 2017 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie utworzenia Podkarpackiej Instytucji Gospodarki Budżetowej CARPATIA (Dz.U.M.S. poz. 192). Zmiana weszła w życie 16 września 2017 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
