Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2009 nr 10 poz. 54
Wersja archiwalna od 2010-05-05 do 2015-03-15
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2009 nr 10 poz. 54
Wersja archiwalna od 2010-05-05 do 2015-03-15
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Zarządzenie zostało uchylone na podstawie art. 61 ustawy z dnia 5 lutego 2015 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz.U. poz. 308). 

ZARZĄDZENIE Nr 55 MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI1)

z dnia 15 maja 2009 r.

w sprawie warunków i trybu współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów

(ostatnia zmiana: DUMRiRW. z 2010 r., Nr 7, poz. 7)  

Na podstawie art. 31b ust. 2 ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U. z 2008 r. Nr 170, poz. 1051 i Nr 214, poz. 1349 oraz z 2009 r. Nr 20, poz. 105) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.

Zarządzenie określa warunki i tryb współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, zwanej dalej „Agencją”, oraz Inspekcji Weterynaryjnej, zwanej dalej „Inspekcją”, w zakresie przeprowadzania kontroli na miejscu w zakresie przestrzegania wymogów wskazanych w załączniku II pkt A ust. 6–8 do rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009 z dnia 19 stycznia 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego dla rolników w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników, zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, (WE) nr 247/2006, (WE) nr 378/2007 oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1782/2003 (Dz. Urz. UE L 30 z 31.01.2009, str. 16), zwanej dalej „kontrolą wymogów”, w szczególności poprzez określenie organów, które będą ze sobą współpracowały przy wykonywaniu poszczególnych zadań oraz sposobu przekazywania informacji niezbędnych w celu przeprowadzenia kontroli wymogów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.

W zakresie przeprowadzania kontroli wymogów współpracują ze sobą:

1) na obszarze powiatu:

a) kierownik biura powiatowego Agencji,

b) powiatowy lekarz weterynarii;

2) na obszarze województwa:

a) dyrektor oddziału regionalnego Agencji,

b) wojewódzki lekarz weterynarii,

c) powiatowi lekarze weterynarii działający na obszarze województwa;

3) na obszarze kraju:

a) Prezes Agencji,

b) Główny Lekarz Weterynarii.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.

1. W ramach współpracy podmiotów, o których mowa w § 2 pkt 1, powiatowy lekarz weterynarii, z wykorzystaniem aplikacji udostępnionej w powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej, wprowadza do systemu teleinformatycznego:

1) dane z raportu z czynności kontrolnych w ramach kontroli wymogów, wysyłanego do Agencji zgodnie z art. 31a ust. 10 ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego, zwanej dalej „ustawą”, tworząc wersję elektroniczną tego raportu, zwaną dalej „raportem elektronicznym”;

2) umotywowane zastrzeżenia zgłoszone przez rolnika na podstawie art. 31a ust. 11 ustawy, wraz ze swoim stanowiskiem do tych zastrzeżeń, jeżeli nie zostały one uwzględnione w raporcie z czynności kontrolnych w ramach kontroli wymogów.

1a. [1] W ramach współpracy podmiotów, o których mowa w § 2 pkt 1, w zakresie działań podejmowanych zgodnie z:

1) art. 37a ust. 3a ustawy, kierownik biura powiatowego Agencji przekazuje właściwemu miejscowo powiatowemu lekarzowi weterynarii, co 10 dni, wykaz rolników zawierający numer identyfikacyjny nadany zgodnie z przepisami o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności wraz z informacją o rodzaju stwierdzonych, w ramach kontroli wymogów, niezgodności i działaniach naprawczych, wskazanych w decyzji w sprawie przyznania płatności bezpośredniej, płatności uzupełniającej, specjalnej płatności obszarowej do powierzchni upraw roślin strączkowych i motylkowatych drobnonasiennych, o której mowa w art. 7 ust. 2b pkt 1 ustawy, płatności cukrowej, płatności do pomidorów lub płatności do krów i owiec, zgodnie z art. 37a ust. 3 pkt 2 ustawy, oraz terminie ich realizacji, ze wskazaniem przypadków, gdy realizację działań naprawczych proponuje zweryfikować poprzez kontrolę inną niż kontrola na miejscu, w tym poprzez kontrolę w oparciu o prowadzony w systemie teleinformatycznym rejestr zwierząt gospodarskich oznakowanych, utworzony na podstawie przepisów o systemie identyfikacji i rejestracji zwierząt;

2) art. 24 ust. 2 akapit trzeci rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009 z dnia 19 stycznia 2009 r. ustanawiającego wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego dla rolników w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiającego określone systemy wsparcia dla rolników, zmieniającego rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, (WE)nr 247/2006, (WE) nr 378/2007 oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1782/2003, kierownik biura powiatowego Agencji przekazuje właściwemu miejscowo powiatowemu lekarzowi weterynarii, co 10 dni, wykaz rolników zawierający numer identyfikacyjny nadany zgodnie z przepisami o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności wraz ze wskazaniem stwierdzonej drobnej niezgodności, w przypadku gdy proponuje zweryfikowanie informacji zawartych w oświadczeniu o zrealizowaniu działań naprawczych, o którym mowa w art. 31a ust. 10a ustawy, poprzez przeprowadzenie kontroli na miejscu.

2. W ramach współpracy podmiotów, o których mowa w § 2 pkt 3:

1) Główny Lekarz Weterynarii:

a) przekazuje Prezesowi Agencji do zaopiniowania czynniki do analizy ryzyka typowania rolników do kontroli wymogów,

b) zatwierdza czynniki do analizy ryzyka typowania rolników do kontroli wymogów, po ich zaopiniowaniu przez Prezesa Agencji oraz liczbę gospodarstw, które należy objąć kontrolą wymogów, i przekazuje je Prezesowi Agencji,

c) przekazuje Prezesowi Agencji roczne sprawozdanie z przeprowadzonych kontroli wymogów, sporządzane po zakończeniu kontroli wymogów w danym roku i zawierające informacje o przeprowadzonych kontrolach, w szczególności o liczbie skontrolowanych rolników,

d) [2] (uchylona);

2) Prezes Agencji:

a) opiniuje przekazane przez Głównego Lekarza Weterynarii czynniki do analizy ryzyka typowania rolników do kontroli wymogów oraz proponuje liczbę gospodarstw, które należy objąć kontrolą wymogów w danym roku, ustaloną w szczególności na podstawie analizy wyników kontroli wymogów z lat poprzednich,

b) typuje rolników do kontroli wymogów w oparciu o zatwierdzone przez Głównego Lekarza Weterynarii czynniki do analizy ryzyka oraz przekazuje Głównemu Lekarzowi Weterynarii listę wytypowanych rolników za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub informatycznych nośników danych,

c) umożliwia pracownikom Inspekcji stały dostęp do aplikacji udostępnionej w powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej, w szczególności w celu stworzenia raportu elektronicznego,

d) udostępnia pracownikom Inspekcji na stronie internetowej Agencji wzory protokołów i raportów z czynności kontrolnych w ramach kontroli wymogów oraz innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia tych kontroli.

2a. [3] Główny Lekarz Weterynarii w porozumieniu z Prezesem Agencji określa wzory protokołów i raportów z czynności kontrolnych w ramach kontroli wymogów oraz innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia tych kontroli.

3. Współpraca podmiotów, o których mowa w § 2, jest również realizowana poprzez:

1) [4] przekazywanie innych dokumentów, niż wymienione w ust. 1–2, zawierających informacje umożliwiające prawidłowe przeprowadzanie kontroli wymogów;

2) organizowanie i przeprowadzanie wspólnych szkoleń pracowników Agencji oraz Inspekcji obejmujących zagadnienia związane z przeprowadzaniem kontroli wymogów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.

Podmioty, o których mowa w § 2 pkt 3, mogą zawierać między sobą porozumienia określające szczegółowe zasady i tryb działania organów, o których mowa w § 2, w ramach współpracy w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działami administracji rządowej – rolnictwo oraz rozwój wsi, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 i 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawia szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. Nr 216, poz. 1599).

[1] § 3 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 kwietnia 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie warunków i trybu współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów (Dz.U.MRiRW. Nr 7, poz. 7). Zmiana weszła w życie 5 maja 2010 r.

[2] § 3 ust. 2 pkt 1 lit. d) uchylona przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 kwietnia 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie warunków i trybu współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów (Dz.U.MRiRW. Nr 7, poz. 7). Zmiana weszła w życie 5 maja 2010 r.

[3] § 3 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 9 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 kwietnia 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie warunków i trybu współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów (Dz.U.MRiRW. Nr 7, poz. 7). Zmiana weszła w życie 5 maja 2010 r.

[4] § 3 ust. 3 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 9 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 30 kwietnia 2010 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie warunków i trybu współpracy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa i Inspekcji Weterynaryjnej w zakresie przeprowadzania kontroli wymogów (Dz.U.MRiRW. Nr 7, poz. 7). Zmiana weszła w życie 5 maja 2010 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00