Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2021 poz. 8
Wersja aktualna od 2023-05-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi rok 2021 poz. 8
Wersja aktualna od 2023-05-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 7
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI

z dnia 8 marca 2021 r.

w sprawie powołania Rady Kobiet w rolnictwie

(ostatnia zmiana: DUMRiRW. z 2023 r., poz. 18)   Pokaż wszystkie zmiany

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. Tworzy się Radę Kobiet w rolnictwie, zwaną dalej „Radą".

2. Rada jest organem pomocniczym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanego dalej „Ministrem".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Do zadań Rady należy:

1) analiza bieżącej sytuacji kobiet na obszarach wiejskich i identyfikowanie problemów w tym zakresie;

2) rekomendowanie i podejmowanie inicjatyw w zakresie polepszania lub wzmacniania pozycji i roli kobiet na obszarach wiejskich i ich aktywizacji, a także przeciwdziałanie dyskryminacji w szczególności kobiet ze szczególnymi potrzebami (niepełnosprawnych);

3) inicjowanie i wspieranie akcji społecznych, szkoleń, debat, konferencji oraz programów i kampanii społecznych, podnoszących świadomość społeczną w zakresie praw kobiet;

4) opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących obszarów bezpośrednio lub pośrednio związanych z równouprawnieniem i sytuacją kobiet i dziewcząt;

5) współpraca z komórkami organizacyjnymi w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, zwanym dalej „Ministerstwem", oraz jednostkami podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi w zakresie działań na rzecz równości i respektowania praw kobiet, w tym dotyczących polityki rodzinnej, dostępności opieki zdrowotnej, profilaktyki zdrowia psychicznego, ochrony przed przemocą, aktywizacji zawodowej i równouprawnienia we wszystkich dziedzinach życia;

6) wspieranie i rekomendowanie działań mających na celu promowanie:

a) dobrych praktyk w rolnictwie i przetwórstwie,

b) ekologicznej żywności,

c) dziedzictwa i kultury wsi,

d) pozytywnych aspektów życia na terenach niezurbanizowanych;

7) podejmowanie innych działań bezpośrednio lub pośrednio związanych z szeroko pojętą sytuacją kobiet w rolnictwie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. W skład Rady wchodzą:

1) przewodniczący - członek Kierownictwa w Ministerstwie, wyznaczony przez Ministra;

2) zastępca przewodniczącego - wybierany przez Radę spośród członków Rady;

3) członkowie:

a) po jednej przedstawicielce z:

- Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego,

- Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa,

- Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa,

- jednostek doradztwa rolniczego,

- Narodowego Instytutu Kultury i Dziedzictwa Wsi,

b) przedstawicielki z ogólnopolskich, zarejestrowanych organizacji rolniczych, przetwórczych oraz samorządu rolniczego,

c) przedstawicielka kół gospodyń wiejskich,

d) przedstawicielka jednostek samorządu terytorialnego,

e) przedstawicielki kobiet działających na rzecz rozwoju obszarów wiejskich;

4) sekretarz - wyznaczony przez przewodniczącego pracownik Departamentu Oświaty i Polityki Społecznej w Ministerstwie.

2. Przedstawicielki wymienione w ust. 1 pkt 3 powołuje Minister, dokonując wyboru spośród nadesłanych do Ministerstwa zgłoszeń.

2a. Zgłoszenia przedstawicielek, o których mowa w ust. 1 pkt 3, nadsyła się w terminie wskazanym w ogłoszeniu o naborze do składu Rady.

3. [1] Rada składa się z nie mniej niż 30 członków. Kadencja Rady trwa 3 lata.

3a. Minister może odwołać członka Rady w trakcie trwania kadencji Rady.

4. Mandat przewodniczącego Rady, zastępcy przewodniczącego Rady oraz poszczególnych członków Rady wygasa wskutek: śmierci, zakończenia kadencji, rezygnacji, ustania stosunku pracy w danej instytucji, ustania członkostwa w danej organizacji, odwołania przez Ministra. Uzupełnienie składu Rady następuje nie później niż w okresie miesiąca od dnia wygaśnięcia danego mandatu. Do uzupełnienia składu Rady stosuje się odpowiednio przepisy ust. 2 i 2a.

5. [2] Minister może zwiększyć liczbę członków Rady w trakcie trwania kadencji, powołując do składu Rady przedstawicielki, o których mowa w ust. 1 pkt 3, których zgłoszenia zostały nadesłane w ramach ostatniego naboru do składu Rady lub ogłaszając nowy nabór do składu Rady. Do ogłoszonego naboru stosuje się odpowiednio ust. 2 i 2a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Do zadań Przewodniczącego Rady należy:

1) zwoływanie posiedzeń Rady z własnej inicjatywy lub na pisemny wniosek co najmniej5 członków Rady;

2) przewodniczenie posiedzeniom Rady;

3) ustalanie harmonogramu i porządku posiedzeń Rady, z uwzględnieniem wniosków zgłaszanych przez członków Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. W celu realizacji zadań Rady przewodniczący może zapraszać, z własnej inicjatywy lub na wniosek członka Rady, inne osoby w charakterze ekspertów z głosem doradczym.

2. Przewodniczący może tworzyć grupy robocze i tematyczne złożone z członków Rady oraz osób zaproszonych do udziału w pracach Rady.

3. Przewodniczący może zlecać wykonanie opracowań, analiz, raportów lub ekspertyz.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Rada obraduje na posiedzeniach. Przewodniczący może, z uzasadnionych przyczyn, zarządzić przeprowadzenie posiedzenia Rady przy użyciu środków komunikacji elektronicznej.

2. Rada podejmuje rozstrzygnięcia w formie uchwał. Uchwały podejmowane są na posiedzeniach lub w trybie obiegowym.

3. Osobom zaproszonym do udziału w pracach Rady oraz sekretarzowi nie przysługuje prawo do udziału w głosowaniu nad uchwałami.

4. Szczegółową organizację i szczegółowy tryb pracy Rady określa regulamin uchwalony na pierwszym posiedzeniu Rady, zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy liczby członków Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Protokół z posiedzenia Rady sporządza sekretarz. Protokół podpisuje przewodniczący Rady oraz sekretarz.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. 1. Obsługę techniczno-organizacyjną oraz biurową prac Rady zapewnia Departament Oświaty i Polityki Społecznej w Ministerstwie.

2. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z budżetu państwa, z części 33 - Rozwój wsi, dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75001 - Urzędy naczelnych i centralnych organów administracji rządowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Przewodniczący Rady przedstawia Ministrowi corocznie, w terminie do końca września, sprawozdanie z realizacji zadań Rady za rok poprzedni.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

[1] § 3 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 15 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Kobiet w rolnictwie (Dz.Urz.MRiRW. poz. 18). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.

[2] § 3 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 15 Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 5 maja 2023 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady Kobiet w rolnictwie (Dz.Urz.MRiRW. poz. 18). Zmiana weszła w życie 9 maja 2023 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00