Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2010 nr 22 poz. 303
Wersja aktualna od 2011-09-16
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Obrony Narodowej rok 2010 nr 22 poz. 303
Wersja aktualna od 2011-09-16
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

Umowa

w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską

(ostatnia zmiana: DUMON. z 2011 r., Nr 19, poz. 293)  

W celu realizacji postanowień art. 2 ust. 2, art. 5 pkt 3-6 i 11, art. 6 ust. 8 i art. 115 ust. 2 ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o izbach lekarskich (Dz. U. Nr 219, poz. 1708) – zwanej dalej „ustawą” – w dniu 9 listopada 2010 r. w Warszawie pomiędzy:

Ministrem Obrony Narodowej
Panem Bogdanem Klichem,
zwanym dalej „Ministrem”

a

Wojskową Izbą Lekarską w Warszawie

– samorządem zawodowym lekarzy w resorcie obrony narodowej, zwaną dalej „WIL” /NIP Nr 1131936487/, reprezentowaną przez:

1) Prezesa Rady Lekarskiej Wojskowej Izby Lekarskiej – dr. n. med. Piotra Rapiejkę,

2) Główną księgową Wojskowej Izby Lekarskiej – Annę Rosowską

została zawarta umowa o następującej treści:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[1] (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[2] (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[3] (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[4] (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.Szef IWSZ oprócz zadań, o których mowa w § 3 i 4, wykonuje następujące czynności:

1) wspomaga WIL w sprawowaniu pieczy nad należytym i sumiennym wykonywaniem zawodu przez lekarzy wojskowych;

2) wyraża swoje stanowisko w sprawach, które przedstawi WIL, jak również – o ile uzna to za wskazane – w odniesieniu do innych działań podejmowanych przez samorząd lekarski;

3) w miarę posiadanych możliwości, bez dodatkowych skutków dla budżetu resortu obrony narodowej, wspiera WIL w sprawach:

a) utrzymywania kontaktów z instytucjami resortu obrony narodowej, towarzystwami naukowymi i jednostkami badawczo-rozwojowymi w kraju i za granicą,

b) integrowania środowiska lekarskiego oraz prowadzenia różnych form pomocy dla lekarzy wojskowych i ich rodzin.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.WIL udostępnia Szefowi IWSZ informacje z prowadzonego rejestru lekarzy według zgłaszanych potrzeb, zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.1. Dyrektor Centralnej Wojskowej Przychodni Lekarskiej „CePeLek” Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej użycza WIL na zasadach określonych w odrębnej umowie niezbędne pomieszczenia o powierzchni 510,89 m2 na I piętrze w budynku przy ul. Koszykowej 78 w Warszawie (w tym hol i klatka schodowa prowadząca na zewnątrz budynku na teren zamknięty) oraz trzy miejsca parkingowe (na terenie zamkniętym tego obiektu).

2. Zobowiązanie, określone w ust. 1, wynika z umowy z dnia 1 października 2003 r. zawartej pomiędzy Ministrem Obrony Narodowej a Centralną Wojskową Przychodnią „CePeLek” Samodzielnym Publicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej w sprawie przekazania nieruchomości w nieodpłatne użytkowanie.

3. Pomieszczenia, o których mowa w ust. 1, WIL przeznacza na:

1) pokoje biurowe do pracy Prezesa Rady Lekarskiej WIL, obsługi Sądu Lekarskiego, Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, Komisji Rewizyjnej, Komisji Problemowych WIL oraz Dyrektora i pracowników administracyjnych Biura WIL;

2) salę konferencyjną (świetlicę) w celu odbywania posiedzeń plenarnych organów kolegialnych WIL;

3) pomieszczeń do przechowywania akt osobowych (archiwum) oraz inne pomieszczenia pomocnicze (kancelaria, pracownia kserograficzna, magazyn gospodarczy, itp.).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.Szef Zarządu Planowania Systemów Dowodzenia i Łączności (P6) Sztabu Generalnego Wojska Polskiego zapewni WIL korzystanie z trzech stacji telefonicznych uprawnionych do połączeń na koszt Ministerstwa Obrony Narodowej w lokalnej, okręgowej i międzynarodowej sieci łączności Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej do spraw kadr podejmuje na rzecz WIL następujące czynności:

1) przekazuje WIL dane ewidencyjne, wykorzystywane do prowadzenia centralnego rejestru lekarzy wojskowych (obejmujące: imię, nazwisko, imię ojca, płeć, datę urodzenia, nr PESEL, miejsce ukończenia studiów medycznych, posiadany tytuł i stopnie naukowe oraz specjalizacje, znajomość języków obcych, miejsce pełnienia służby tj. jawną nazwę jednostki wojskowej, instytucji, samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej, szkoły wyższej, podległość rodzajom Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz zajmowane stanowisko służbowe) w odniesieniu do:

a) powołanych do zawodowej służby wojskowej absolwentów studiów medycznych – w terminie dwóch miesięcy od daty powołania,

b) powołanych do zawodowej służby wojskowej lekarzy – żołnierzy rezerwy – co kwartał,

c) lekarzy pełniących zawodową służbę wojskową, jeżeli w ich danych ewidencyjnych nastąpiły zmiany – w terminie dwóch miesięcy,

d) lekarzy zwolnionych z zawodowej służby wojskowej – co kwartał;

2) zapewnia realizację orzeczonej przez Sąd Lekarski kary zakazu pełnienia funkcji kierowniczych w jednostkach organizacyjnych ochrony zdrowia w resorcie obrony narodowej oraz kary zawieszenia lub pozbawienia prawa wykonywania zawodu lekarza.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.W ramach współdziałania organów wojskowych z WIL dowódcy (szefowie, komendanci, dyrektorzy) jednostek (instytucji, szkół, szpitali) wojskowych, w których pełnią zawodową służbę wojskową lekarze wojskowi lub wykonują pracę lekarze cywilni – członkowie WIL, wybrani do organów WIL – umożliwiają im wykonywanie zadań w ramach samorządu lekarskiego m. in. przez zwalnianie ich na niezbędny czas z obowiązków służbowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[5] (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.1. Umowę zawarto na czas nieokreślony.

2. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.W sprawach nieuregulowanych niniejszą Umową mają zastosowanie w szczególności:

1) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240);

2) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.1. Strony zgodnie ustalają, że niniejsza Umowa wchodzi w życie z dniem podpisania, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2010 r.

2. Traci moc Umowa z dnia 27 lipca 2007 r. w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską (Dz. Urz. MON Nr 16, poz. 175).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.Umowa została sporządzona w czterech jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron oraz dla Departamentu Budżetowego i IWSZ.

Załączniki do umowy Ministra Obrony Narodowej
z Wojskową Izbą Lekarską z dnia 9 listopada 2010 r.
(poz. 303)

Załącznik Nr 1

PLAN BUDŻETOWY NA 2010 ROK WOJSKOWEJ IZBY LEKARSKIEJ

Na zadania przejęte od administracji państwowej

Lp.

Koszty w układzie zadaniowym

Kwota w zł

1

Koszty ogółem

314 000

2

Zakup drobnego sprzętu

2.1

Zakup drobnego sprzętu

3

Zużycie materiałów

3 000

3.1

Zużycie mat. – materiały biurowe

3 000

3.2

Inne zakupy; literatura

4

Usługi obce

32 500

4.1

Telekomunikacyjne

6 000

4.2

Pocztowe

3 000

4.3

Transportowe

4.4

Komunalne – opłata za media

15 500

4.5

Bankowe

4.6

Szkoleniowe

4.7

Inne

8 000

5

Wynagrodzenia

237 500

5.1

Wynagrodzenia z tytułu umów o pracę

193 000

5.2

Wynagrodzenia z tytułu świadczeń urlopowych

3 000

5.3

Nagrody jubileuszowe

5.4

Umowy cywilno-prawne

25 000

5.5

Nagroda roczna

16 000

6

Świadczenia

35 000

6.1

Świadczenia – pochodne od wynagrodzeń

35 000

7

Koszty podróży

4 000

7.1

Zwrot kosztów podróży - Sąd, Rz. O. Z.

4 000

8

Pozostałe koszty

2 000

8.1

Koszty posiedzeń Sądu Lekarskiego i Rz. O. Z.

2 000

8.2

BHP

Główny Księgowy

Dyrektor Biura

..........................................

...........................................

(pieczątka imienna i podpis)

(pieczątka imienna i podpis)

Załącznik Nr 2

SPRAWOZDANIE ZA PIERWSZE PÓŁROCZE ........... r.
z wykorzystania dotacji na pokrycie kosztów czynności związanych z realizacją zadań przejętych przez WIL od administracji państwowej

Lp.

Koszty w układzie zadaniowym

Kwota

1

Koszty ogółem

2

Zakup drobnego sprzętu

2.1

Zakup drobnego sprzętu

3

Zużycie materiałów

3.1

Zużycie mat. – materiały biurowe

3.2

Inne zakupy; literatura

4

Usługi obce

4.1

Telekomunikacyjne

4.2

Pocztowe

4.3

Transportowe

4.4

Komunalne – opłata za media

4.5

Bankowe

4.6

Szkoleniowe

4.7

Inne

5

Wynagrodzenia

5.1

Wynagrodzenia z tytułu umów o pracę

5.2

Wynagrodzenia z tytułu świadczeń urlopowych

5.3

Nagrody jubileuszowe

5.4

Umowy cywilno-prawne

5.5

Nagroda roczna

6.

Świadczenia

6.1

Świadczenia – pochodne od wynagrodzeń

7.

Koszty podróży

7.1

Zwrot kosztów podróży – Sąd, Rz. O. Z.

8.

Pozostałe koszty

8.1

Koszty posiedzeń Sądu Lekarskiego i Rz. O. Z.

8.2

BHP

Główny Księgowy

Dyrektor Biura

..........................................

...........................................

(pieczątka imienna i podpis)

(pieczątka imienna i podpis)

Załącznik Nr 3

ROZLICZENIE ZA ........... r.
dotacji przyznanej WIL na pokrycie kosztów czynności związanych z realizacją zadań przyjętych od administracji państwowej

CZĘŚĆ I. Rozliczenie zadaniowe:

1. Wojskowa Izba Lekarska w 20..... r. realizowała następujące zadania:

1.1 Przyznawanie lekarzom zrzeszonym w WIL prawa wykonywania zawodu lekarza, prawa wykonywania zawodu lekarza dentysty.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

1.2 Zawieszanie i pozbawianie prawa wykonywania zawodu oraz ograniczanie w wykonywaniu zawodu lekarza i lekarza dentysty.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

1.3 Prowadzenie postępowania w przedmiocie odpowiedzialności zawodowej lekarzy i lekarzy dentystów.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

1.4 Prowadzenie postępowania w przedmiocie niezdolności do wykonywania zawodu lekarza i lekarza dentysty lub w przedmiocie niedostatecznego przygotowania do wykonywania zawodu.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

1.5 Prowadzenie rejestrów lekarzy i lekarzy dentystów, praktyk lekarskich i rejestrów podmiotów prowadzących kształcenie podyplomowe lekarzy i lekarzy dentystów oraz rejestrów lekarzy tymczasowo i okazjonalnie wykonujących zawód lekarza.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

1.6 Powołuje oraz stwarza warunki do działalności rzeczników odpowiedzialności zawodowej lekarzy wojskowych.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

1.7 Zapewnia i organizuje funkcjonowanie sądów lekarskich oraz sądownictwa polubownego.

Dane o realizacji zadania:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

CZĘŚĆ II. Rozliczenie finansowe:

1. W 20........ r. dla Wojskowej Izby Lekarskiej przyznano dotację w wysokości.................... która została wypłacona jednorazowo w dniu.................... r. (dzień obciążenia rachunku bieżącego IWSZ).

2. Dotacja została wykorzystana w całości / częściowo* poprzez wykonanie zadań wymienionych w cz. I rozliczenia oraz przez dokonanie wydatków w kwocie.................... zł (co jest zgodne ze stanem wynikającym z ewidencji otrzymanych środków i dokonanych wydatków, o której mowa w § 3 ust. 4 umowy), związanych z poniesionymi przez WIL kosztami realizacji zadań wykazanych w kol. 4 sprawozdania rocznego (wymienionego w § 3 ust. 2 umowy), które stanowi załącznik do niniejszego rozliczenia.

3. Informacja o ewentualnych kwotach podlegających zwrotowi do IWSZ:............................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

CZĘŚĆ III. Wnioski końcowe:

*) niepotrzebne skreślić

Zał ........... na ........... str.

Główny Księgowy

Dyrektor Biura

..........................................

...........................................

(pieczątka imienna i podpis)

(pieczątka imienna i podpis)

Załącznik Nr 4

SPRAWOZDANIE ROCZNE ZA .................. r.
z wykorzystania dotacji przyznanej w.............. r. dla WIL na pokrycie kosztów czynności związanych z realizacją zadań przejętych przez WIL od administracji państwowej

Lp.

Koszty w układzie zadaniowym

Kwota

Plan budżetu

Wykonanie

1

2

3

4

1

Koszty ogółem

2

Zakup drobnego sprzętu

2.1

Zakup drobnego sprzętu

3

Zużycie materiałów

3.1

Zużycie mat. – materiały biurowe

3.2

Inne zakupy; literatura

4

Usługi obce

4.1

Telekomunikacyjne

4.2

Pocztowe

4.3

Transportowe

4.4

Komunalne – opłata za media

4.5

Bankowe

4.6

Szkoleniowe

4.7

Inne

5

Wynagrodzenia

5.1

Wynagrodzenia z tytułu umów o pracę

5.2

Wynagrodzenia z tytułu świadczeń urlopowych

5.3

Nagrody jubileuszowe

5.4

Umowy cywilno-prawne

5.5

Nagroda roczna

6

Świadczenia

6.1

Świadczenia – pochodne od wynagrodzeń

7

Koszty podróży

7.1

Zwrot kosztów podróży – Sąd, Rz. O. Z.

8

Pozostałe koszty

8.1

Koszty posiedzeń Sądu Lekarskiego i Rz. O. Z.

8.2

BHP

Główny Księgowy

Dyrektor Biura

..........................................

...........................................

(pieczątka imienna i podpis)

(pieczątka imienna i podpis)

[1] § 1 uchylony przez § 1 aneksu z dnia 16 września 2011 r. do umowy w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską (Dz.U.MON. Nr 19, poz. 293). Zmiana weszła w życie 16 września 2011 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

[2] § 2 uchylony przez § 1 aneksu z dnia 16 września 2011 r. do umowy w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską (Dz.U.MON. Nr 19, poz. 293). Zmiana weszła w życie 16 września 2011 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

[3] § 3 uchylony przez § 1 aneksu z dnia 16 września 2011 r. do umowy w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską (Dz.U.MON. Nr 19, poz. 293). Zmiana weszła w życie 16 września 2011 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

[4] § 4 uchylony przez § 1 aneksu z dnia 16 września 2011 r. do umowy w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską (Dz.U.MON. Nr 19, poz. 293). Zmiana weszła w życie 16 września 2011 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

[5] § 11 uchylony przez § 1 aneksu z dnia 16 września 2011 r. do umowy w sprawie współdziałania organów resortu obrony narodowej z Wojskową Izbą Lekarską (Dz.U.MON. Nr 19, poz. 293). Zmiana weszła w życie 16 września 2011 r. z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00