Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej rok 2016 poz. 2
Wersja archiwalna od 2016-02-17 do 2018-10-27
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej rok 2016 poz. 2
Wersja archiwalna od 2016-02-17 do 2018-10-27
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA NR 8
KOMENDANTA GŁÓWNEGO PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

z dnia 2 lutego 2016 r.

w sprawie wprowadzenia do stosowania w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej procedury dostępu do usług teleinformatycznych

Na podstawie § 1 statutu Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej, stanowiącego załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 września 1999 r. w sprawie nadania statutu Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. Nr 75, poz. 843, z 2000 r. Nr 46, poz. 534, z 2006 r. Nr 198, poz. 1455 oraz z 2008 r. Nr 178, poz. 1096), w związku z treścią § 20 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 113) zarządzam, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W związku z potrzebą spełnienia przewidzianych prawem wymagań oraz w celu uregulowania kwestii związanych z udzielaniem i odbieraniem uprawnień dostępu do usług teleinformatycznych w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej, zwanych dalej „usługami”, wprowadza się do stosowania w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej, zwanej dalej „KG PSP”, procedurę dostępu do usług teleinformatycznych, zwaną dalej „procedurą dostępu”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. Procedura dostępu polega na stosowaniu sformalizowanego trybu wnioskowania o nadanie lub odebranie uprawnień dostępu za pomocą:

1) wniosku o dostęp do usług TI, zwanego dalej „wnioskiem”;

2) instrukcji sporządzania i obiegu wniosku o dostęp do usług TI w Komendzie Głównej PSP”, zwana dalej „instrukcją”.

2. Wniosek o dostęp do usług TI stanowi załącznik nr 1 do decyzji.

3. Instrukcja sporządzania i obiegu wniosku o dostęp do usług TI stanowi załącznik nr 2 do decyzji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Za funkcjonowanie procedury dostępu, kompletność oraz bieżącą aktualizację zawartości wniosku oraz instrukcji odpowiedzialny jest Dyrektor Biura Informatyki i Łączności w KG PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Procedura dostępu dotyczy:

1) pracowników i funkcjonariuszy KG PSP,

2) stażystów i praktykantów KG PSP,

3) pracowników i funkcjonariuszy pozostałych jednostek organizacyjnych PSP,

4) osób niebędących pracownikami i funkcjonariuszami PSP

– które posiadają uzasadnioną potrzebę korzystania z usług.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. Za realizację procedury dostępu są odpowiedzialni:

1) Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, Zastępcy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej oraz dyrektorzy biur i kierownicy komórek równorzędnych w KG PSP – w zakresie wnioskowania o nadanie lub odebranie uprawnień dostępu do usług zgodnie z instrukcją;

2) Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, Zastępcy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej, administrator bezpieczeństwa informacji oraz dyrektorzy biur i kierownicy komórek równorzędnych w KG PSP odpowiedzialni za daną usługę – w zakresie akceptowania wniosków o nadanie lub odebranie uprawnień dostępu do usług zgodnie z instrukcją;

3) Dyrektor Biura Informatyki i Łączności KG PSP – w zakresie przekazywania wniosków o nadanie lub odebranie uprawnień dostępu do usług do realizacji zgodnie z instrukcją;

4) Dyrektor Biura Kadr i Organizacji KG PSP – w zakresie przekazywania do Biura Informatyki i Łączności KG PSP informacji o zmianie komórki organizacyjnej w KG PSP lub zakończeniu pracy albo służby przez pracowników albo funkcjonariuszy oraz stażystów albo praktykantów KG PSP zgodnie z instrukcją;

5) dyrektorzy biur i kierownicy komórek równorzędnych w KG PSP, w których pracują lub pełnią służbę administratorzy usług TI – w zakresie nadzoru nad prawidłową realizacją zadań wynikających z procedury dostępu przez podległych administratorów usług TI.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. Zmiana komórki organizacyjnej w KG PSP lub zakończenie pracy albo służby przez użytkownika usług stanowi podstawę do odebrania dostępu oraz wszystkich nadanych uprawnień do tych usług.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. Dyrektorzy biur i kierownicy komórek równorzędnych w KG PSP mają obowiązek wnioskowania o odebranie uprawnień niezwłocznie po wygaśnięciu uzasadnionej potrzeby korzystania z usług przez użytkowników, dla których wnioskowali o dostęp do tych usług.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Uwagi oraz propozycje zmian w procedurze dostępu kieruje się do Dyrektora Biura Informatyki i Łączności KG PSP.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9. Odstępstwo od procedury dostępu jest możliwe w uzasadnionym przypadku za pisemną zgodą Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej wyrażoną na wniosku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10. Decyzja wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia podpisania.

Komendant Główny

Państwowej Straży Pożarnej

st. bryg. Leszek Suski

Załącznik Nr 1 do Decyzji Nr 8
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 2 lutego 2016 r.

WNIOSEK O DOSTĘP DO USŁUG TI

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Załącznik Nr 2 do Decyzji Nr 8
Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
z dnia 2 lutego 2016 r.

INSTRUKCJA SPORZĄDZANIA I OBIEGU „WNIOSKU O DOSTĘP DO USŁUG TI” W KOMENDZIE GŁÓWNEJ PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ

Treść załącznika w formie PDF do pobrania tutaj

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00