Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Statystycznego rok 2021 poz. 57
Wersja aktualna od 2022-01-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Głównego Urzędu Statystycznego rok 2021 poz. 57
Wersja aktualna od 2022-01-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 13
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO

z dnia 30 grudnia 2021 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Białymstoku

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. W statucie Urzędu Statystycznego w Białymstoku, stanowiącym załącznik do zarządzenia nr 12 Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 21 sierpnia 2012 r. w sprawie nadania statutu Urzędowi Statystycznemu w Białymstoku (Dz. Urz. GUS poz. 39, z 2014 r. poz. 52, z 2018 r. poz. 64 oraz z 2019 r. poz. 24), w § 6 ust. 2 i 3 otrzymują brzmienie:

"2. Urząd realizuje zadania w obszarze statystyki ochrony środowiska oraz ochrony przyrody, współpracując z właściwym departamentem GUS, dotyczące w szczególności:

1) prowadzenia prac metodologicznych;

2) przygotowania operatów, tworzenia kartotek, wzorów formularzy oraz usprawniania procesu zbierania danych i doskonalenia wykorzystywanych narzędzi badawczych;

3) zbierania, gromadzenia, przetwarzania i analizowania danych;

4) opracowywania wyników badań oraz oceny jakości danych;

5) inicjowania, planowania i programowania badań statystycznych;

6) identyfikacji administracyjnych źródeł danych oraz prowadzenia prac umożliwiających ich wykorzystanie w badaniach statystycznych;

7) projektowania, programowania i utrzymania systemów informatycznych na potrzeby realizacji badań;

8) współpracy z innymi resortami, instytucjami i organizacjami w obszarze metodologii badań, w tym uczestnictwo w pracach zespołów międzyresortowych i międzynarodowych;

9) tworzenia i prowadzenia baz danych statystycznych;

10) przygotowywania publikacji i opracowań statystycznych.

3. Urząd, jako jednostka autorska badań z zakresu statystyki leśnictwa, w tym rachunków środowiskowo-ekonomicznych dla lasów, realizuje zadania dotyczące w szczególności:

1) rozpoznawania zapotrzebowania na dane statystyczne oraz inicjowania, programowania i planowania badań statystycznych;

2) inicjowania i prowadzenia prac metodologicznych oraz badań pilotażowych;

3) opracowywania wzorów zestawów danych wraz z objaśnieniami;

4) rozwoju i aktualizacji rejestrów, operatów do badań statystycznych oraz tworzenia kartotek;

5) zbierania, gromadzenia, opracowywania oraz analizowania danych statystycznych;

6) informatycznej obsługi prowadzonych badań, w tym przygotowania założeń do systemów informatycznych związanych z gromadzeniem, przetwarzaniem, analizowaniem i opracowywaniem danych wynikowych;

7) oceny jakości, kontroli i akceptacji zbiorów wojewódzkich i ogólnopolskich oraz tablic kontrolnych i wynikowych wojewódzkich i ogólnopolskich;

8) tworzenia i prowadzenia bazy danych statystycznych oraz tworzenia struktury i założeń, a także opracowywania metadanych do zasilania baz danych statystycznych;

9) obliczania pracochłonności, kalkulacji, rozliczania i analizowania kosztów prowadzonych badań;

10) opracowywania i udostępniania wyników badań oraz opracowywania publikacji wynikowych i analitycznych;

11) opracowywania rachunków środowiskowo-ekonomicznych dla lasów;

12) doskonalenia metodologii rachunków środowiskowo-ekonomicznych dla lasów;

13) prowadzenia rachunków syntetycznych mierników produkcji leśnej dla potrzeb systemu rachunków narodowych oraz rachunku produkcji globalnej, w tym wartości dodanej leśnictwa;

14) monitorowania zmian w prawodawstwie krajowym i międzynarodowym oraz prowadzenia prac mających na celu dostosowanie badań do obowiązujących wymogów prawnych;

15) opiniowania projektów dokumentów rządowych;

16) identyfikacji oraz oceny przydatności i możliwości wykorzystania danych administracyjnych i pozaadministracyjnych na potrzeby prowadzonych badań statystycznych;

17) współpracy z innymi resortami, instytucjami i organizacjami w celu integracji i koordynacji badań statystycznych oraz pozyskiwania danych, uczestnicząc w pracach zespołów międzynarodowych, międzyresortowych i w grupach ekspertów;

18) przygotowywania dokumentów oraz materiałów na posiedzenia i konsultacje na potrzeby współpracy międzynarodowej.".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.

Prezes Dominik Rozkrut

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00