Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2013 poz. 22
Wersja archiwalna od 2013-03-12 do 2014-05-14
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji rok 2013 poz. 22
Wersja archiwalna od 2013-03-12 do 2014-05-14
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 1144
KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI

z dnia 2 listopada 2004 r.

w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej

z dnia 2 listopada 2004 r. (DUKGP z 2004 r., Nr 21, poz. 131)

t.j. z dnia 12 marca 2013 r. (DUKGP z 2013 r., poz. 22)

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687, Nr 217, poz. 1280, Nr 230, poz. 1371 oraz z 2012 r. poz. 627, 664, 908, 951 i 1529) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Przepisy ogólne

§ 1.1. Zarządzenie określa metody i formy opracowywania, opiniowania, ogłaszania i ewidencji zarządzeń i innych aktów normatywnych oraz wytycznych, decyzji i porozumień, a także metody i formy wykonywania pomocy prawnej oraz informacji prawnej w Policji.

2. Zarządzenie nie dotyczy decyzji administracyjnych, postanowień i zaświadczeń oraz innych rozstrzygnięć, wydawanych w indywidualnych sprawach w trybie Kodeksu postępowania administracyjnego lub innych ustaw.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.1. Użyte w zarządzeniu określenia oznaczają:

1) akty normatywne – ustawy, rozporządzenia, zarządzenia i regulaminy, opracowywane lub opiniowane w Policji;

2) (uchylony);

3) organy Policji – Komendanta Głównego Policji, komendantów wojewódzkich Policji, komendantów powiatowych, miejskich i rejonowych Policji, komendantów komisariatów Policji;

4) terenowe organy Policji – komendantów wojewódzkich Policji, komendantów powiatowych, miejskich i rejonowych Policji, komendantów komisariatów Policji;

5) jednostka organizacyjna Policji – Komendę Główną Policji, komendę wojewódzką, powiatową, miejską i rejonową Policji, komisariat Policji, komisariat specjalistyczny Policji, Wyższą Szkołę Policji w Szczytnie, szkołę policyjną, Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji, oddział prewencji Policji, samodzielny pododdział prewencji Policji, samodzielny pododdział antyterrorystyczny Policji oraz ośrodek szkolenia Policji;

6) komórka wiodąca – właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną opracowującą i uzgadniającą projekt aktu normatywnego oraz projekt wytycznych, decyzji lub porozumienia;

7) (uchylony).

2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:

1) komendancie wojewódzkim Policji i komendzie wojewódzkiej Policji, należy również przez to rozumieć odpowiednio Komendanta Stołecznego Policji i Komendę Stołeczną Policji;

2) jednostce organizacyjnej Policji, należy przez to rozumieć również komórkę organizacyjną w Komendzie Głównej Policji, o której mowa w Regulaminie Komendy Głównej Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Biuro Prawne Komendy Głównej Policji wykonuje zadania w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej w Policji, określone w Regulaminie Komendy Głównej Policji.

2. Informacji prawnej jednostkom organizacyjnym Policji udziela również Policyjne Centrum Informacyjne Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Zarządzenia, regulaminy, wytyczne i decyzje wydawane w Policji oraz porozumienia zawierane przez Policję

§ 4.Zarządzenia są aktami normatywnymi, wydawanymi na podstawie ustawy przez organy Policji, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.1. Regulaminy są aktami normatywnymi, wydawanymi przez organy Policji, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych, komendantów komisariatów specjalistycznych Policji i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, w których określa się w szczególności strukturę organizacyjną jednostki organizacyjnej Policji, organizację i tryb kierowania tą jednostką, zadania komórek organizacyjnych jednostki oraz tryb wprowadzania kart opisów stanowisk pracy i opisów stanowisk pracy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

2. Do regulaminów Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie stosuje się przepisy o szkolnictwie wyższym.

3. Do regulaminów Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji stosuje się przepisy o instytutach badawczych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Decyzje są aktami kierowania, wydawanymi przez kierowników jednostek organizacyjnych Policji w celu określenia zadań służbowych podległych jednostek i komórek organizacyjnych tych jednostek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.Wytyczne są aktami nadzoru, wydawanymi przez Komendanta Głównego Policji i, z jego upoważnienia, przez kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji w celu wyjaśniania treści aktów normatywnych i instruktażu co do sposobu ich stosowania.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.Porozumienia z organami administracji publicznej lub innymi podmiotami zawierają: Komendant Główny Policji, kierownicy komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji działający z upoważnienia Komendanta Głównego Policji, komendanci wojewódzcy Policji, komendanci powiatowi, miejscy I rejonowi Policji, Komendant-rektor Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendanci szkół policyjnych, Dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji – w celu wykonywania ustawowych zadań.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Opracowywanie i opiniowanie projektów aktów normatywnych oraz wytycznych i decyzji wydawanych w Policji, a także porozumień zawieranych przez Policję

§ 9.1. Projekt aktu normatywnego opracowuje się zgodnie z zasadami techniki prawodawczej, określonymi w odrębnych przepisach.

2. Do projektu aktu normatywnego dołącza się uzasadnienie sporządzone według zasad określonych w odrębnych przepisach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.1. Projekt aktu normatywnego opracowuje pod względem merytorycznym i uzgadnia komórka wiodąca.

2. Projekt aktu normatywnego dotyczący kilku jednostek organizacyjnych Policji opracowuje i uzgadnia z tymi jednostkami ta jednostka, której zakresu działania projekt dotyczy w największym stopniu.

3. Dyrektor Biura Prawnego Komendy Głównej Policji wskazuje komórkę wiodącą w razie sporu co do właściwości merytorycznej.

4. Komendant Główny Policji może powołać zespół do opracowania lub opracowania i uzgadniania projektu aktu normatywnego, jeżeli projekt dotyczy zakresu działania kilku jednostek organizacyjnych Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.Projekt aktu normatywnego, który powoduje skutki finansowe, uzgadnia się:

1) z Biurem Finansów Komendy Głównej Policji – w odniesieniu do aktu normatywnego Komendanta Głównego Policji;

2) z Biurem Finansów Komendy Głównej Policji i z Departamentem Budżetu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych – w odniesieniu do innych aktów normatywnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.1. Projekt aktu normatywnego uzgadnia się w Policji z:

1) komórkami organizacyjnymi Komendy Głównej Policji, których zakresu działania projekt dotyczy;

2) komendantami wojewódzkimi Policji, Komendantem-rektorem Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantami szkół policyjnych i Dyrektorem Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;

3) związkami zawodowymi działającymi w Policji w wypadkach wskazanych w odrębnych przepisach.

2. Uzgodniony projekt aktu normatywnego wraz z informacją o zakresie i wynikach uzgodnień komórka wiodąca przekazuje do Biura Prawnego Komendy Głównej Policji w celu wydania opinii legislacyjnej i zastosowania trybu, o którym mowa w § 14a – § 14c oraz w § 16.

3. Projekt aktu normatywnego przed skierowaniem do uzgodnień, o których mowa w ust. 1 i w § 11, komórka wiodąca może przekazać do Biura Prawnego Komendy Głównej Policji w celu wydania wstępnej opinii legislacyjnej.

4. Przekazanie projektu do uzgodnień, o których mowa w ust. 1, następuje z zachowaniem co najmniej 7-dniowego terminu przedstawienia uwag i opinii do projektu, licząc od dnia otrzymania projektu przez jednostkę organizacyjną Policji. Wyznaczenie terminu krótszego wymaga przedstawienia szczegółowego uzasadnienia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.1. Biuro Prawne Komendy Głównej Policji koordynuje uzgodnienia wewnątrzresortowe projektu aktu normatywnego oraz udział jednostek organizacyjnych Policji w uzgodnieniach międzyresortowych tego projektu.

2. W uzgodnieniach wewnątrzresortowych i międzyresortowych uczestniczy Biuro Prawne Komendy Głównej Policji, komórka wiodąca oraz inne właściwe jednostki organizacyjne Policji.

3. Opinie zebrane w toku uzgodnień wewnątrzresortowych i międzyresortowych Biuro Prawne Komendy Głównej Policji przekazuje komórce wiodącej w celu zajęcia stanowiska merytorycznego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.1. W wypadku powstania rozbieżności w toku uzgodnień, o których mowa w § 11 i § 12 ust. 1, komórka wiodąca dąży do ich usunięcia w porozumieniu z innymi właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji, w szczególności w drodze konferencji uzgodnieniowej; w razie nieuzgodnienia stanowiska przedstawia sprawę wraz z protokołem rozbieżności do rozstrzygnięcia Komendantowi Głównemu Policji.

2. W wypadku powstania rozbieżności w toku uzgodnień wewnątrzresortowych Biuro Prawne Komendy Głównej Policji dąży do ich usunięcia w porozumieniu z komórką wiodącą i innymi właściwymi jednostkami organizacyjnymi Policji, w szczególności w drodze konferencji uzgodnieniowej; w razie nieuzgodnienia stanowiska przedstawia sprawę wraz z protokołem rozbieżności do rozstrzygnięcia Komendantowi Głównemu Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14a.1. Komórka wiodąca przekazuje uzgodniony projekt aktu normatywnego do Biura Prawnego Komendy Głównej Policji w formie elektronicznej.

2. Projekt, o którym mowa w ust. 1, przekazany w formie elektronicznej Biuro Prawne Komendy Głównej Policji sporządza w formacie XML, chyba że sporządzenie projektu w takim formacie nie jest uzasadnione.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14b.Kierownik komórki wiodącej parafuje za zgodność pod względem merytorycznym uzgodniony projekt aktu normatywnego zawierającego informacje niejawne w rozumieniu ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 182, poz. 1228) i przekazuje go do Biura Prawnego Komendy Głównej Policji w formie papierowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14c.1. Dyrektor Biura Prawnego Komendy Głównej Policji przekazuje projekt zarządzenia w formie wizualizacji jego treści w postaci pliku PDF kierownikowi komórki wiodącej w celu parafowania za zgodność pod względem merytorycznym, a następnie parafuje projekt za zgodność pod względem prawnym i redakcyjnym.

2. Projekt, o którym mowa w § 14b, Dyrektor Biura Prawnego Komendy Głównej Policji parafuje za zgodność pod względem prawnym i redakcyjnym.

3. Parafy, o których mowa w ust. 1 i 2 oraz w § 14b, składa się na odwrocie strony z miejscem na podpis Komendanta Głównego Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.(uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.Dyrektor Biura Prawnego Komendy Głównej Policji przekazuje Komendantowi Głównemu Policji projekt zarządzenia w formie:

1) dokumentu elektronicznego w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565, z późn. zm.) – do opatrzenia go bezpiecznym podpisem elektronicznym w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450, z późn. zm.), weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu, zwanym dalej „bezpiecznym podpisem elektronicznym”;

2) papierowej – w przypadku projektów, o których mowa w § 14b, oraz projektów regulaminów jednostek organizacyjnych Policji – do podpisu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16a.1. Do porozumień zawieranych przez Komendanta Głównego Policji stosuje się formę papierową.

2. Do porozumień zawieranych przez Komendanta Głównego Policji, z wyjątkiem porozumień zawierających informacje niejawne, można również stosować formę, o której mowa w § 16 pkt 1, zamiast formy papierowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16b.1. Do zarządzeń, regulaminów i decyzji wydawanych przez terenowe organy Policji, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych, komendantów komisariatów specjalistycznych Policji i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, do porozumień zawieranych przez komendantów wojewódzkich, miejskich, powiatowych i rejonowych Policji, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz do porozumień dotyczących współpracy międzynarodowej zawieranych przez komendantów wojewódzkich, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji stosuje się formę papierową.

2. Do zarządzeń, regulaminów, decyzji i porozumień, o których mowa w ust. 1, można stosować formę, o której mowa w § 16 pkt 1, zamiast formy papierowej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 17.1. Opracowanie projektu ustawy dotyczącej Policji wymaga zgody Ministra Spraw Wewnętrznych. W celu uzyskania tej zgody komórka wiodąca opracowuje założenia do projektu ustawy.

2. Do opracowania założeń do projektu ustawy stosuje się odpowiednio tryb, o którym mowa w § 10–12, z wyłączeniem uzgodnień międzyresortowych.

3. Komendant Główny Policji po akceptacji założeń do projektu ustawy przedstawia je Ministrowi Spraw Wewnętrznych wraz z wnioskiem o wyrażenie zgody na opracowanie projektu ustawy.

4. Do opracowania projektu ustawy stosuje się tryb, o którym mowa w § 10–14 i w § 18 ust. 3.

5. Tryb, o którym mowa w ust. 1–4, stosuje się do opracowania projektu umowy lub porozumienia międzynarodowego, dotyczących Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 18.1. Projekt aktu normatywnego przekazany Komendzie Głównej Policji do wyrażenia opinii Biuro Prawne Komendy Głównej Policji przekazuje do zaopiniowania właściwym merytorycznie jednostkom organizacyjnym Policji.

2. W szczególnie uzasadnionych wypadkach, w razie niedających się usunąć istotnych rozbieżności w opiniach, Biuro Prawne Komendy Głównej Policji stosuje przepis § 14 ust. 2.

3. Biuro Prawne Komendy Głównej Policji koordynuje udział jednostek organizacyjnych Policji, które zgłosiły uwagi do projektu aktu normatywnego, w dalszych pracach legislacyjnych nad tym projektem, w tym w uzgodnieniach wewnątrzresortowych, międzyresortowych oraz w pracach Sejmu i Senatu.

4. (uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 19.1. Opinie, o których mowa w § 11 pkt 1, § 12 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz § 18, przekazuje się jednostce żądającej opinii w terminie przez nią wskazanym.

2. Przepis ust. 1 stosuje się do opinii wyrażających brak uwag.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 20.1. Do wytycznych Komendanta Głównego Policji stosuje się odpowiednio przepisy § 10, § 11 pkt 1, § 12, § 14 ust. 1, § 14a – § 14c, § 16 oraz § 19.

2. Do porozumień zawartych przez Komendanta Głównego Policji stosuje się odpowiednio przepisy § 10, § 11 pkt 1, § 12, § 14 ust. 1, § 14a – § 14c oraz § 19.

3. Do regulaminów i decyzji Komendanta Głównego Policji stosuje się odpowiednio przepisy § 9–12, § 14 ust. 1, § 14a – § 14c, § 16 oraz § 19.

4. Do decyzji kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji stosuje się odpowiednio przepisy § 11 pkt 1 oraz § 19.

5. Do zarządzeń i decyzji wydawanych przez terenowe organy Policji, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych, komendantów komisariatów specjalistycznych Policji i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji – stosuje się odpowiednio przepisy § 9, § 10 ust. 1, 2 i 4, § 11 pkt 1, § 12 ust. 1 i 4, § 14 ust. 1 oraz § 19.

6. Do porozumień zawieranych przez komendantów wojewódzkich, miejskich, powiatowych i rejonowych Policji, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji oraz do porozumień dotyczących współpracy międzynarodowej zawieranych przez komendantów wojewódzkich, Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji – stosuje się odpowiednio przepisy § 10 ust. 1, 2 i 4, § 11 pkt 1, § 12 ust. 1 i 4, § 14 ust. 1 oraz § 19.

7. Do regulaminów jednostek organizacyjnych Policji stosuje się odpowiednio przepisy § 9, § 10 ust. 1, 2 i 4, § 11 pkt 1, § 12 ust. 1 pkt 1 i ust. 2, § 14b, § 14c, § 16 oraz § 19, z zastrzeżeniem ust. 8 i 9 oraz § 5 ust. 2 i 3.

8. Proces uzgadniania projektów regulaminów koordynują:

1) w Komendzie Głównej Policji – Biuro Kadr i Szkolenia – w odniesieniu do regulaminów komend wojewódzkich Policji, szkół policyjnych, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji i ośrodków szkolenia Policji;

2) w komendzie wojewódzkiej Policji – komórka właściwa w sprawach kadr tej komendy – w odniesieniu do regulaminów komend powiatowych, miejskich i rejonowych Policji oraz komisariatów specjalistycznych Policji;

3) w komendzie powiatowej, miejskiej i rejonowej Policji – komórka właściwa w sprawach kadr tej komendy – w odniesieniu do regulaminów komisariatów Policji.

9. W przypadku powstania rozbieżności w procesie uzgodnień komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 8, dążą do ich usunięcia w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi jednostki organizacyjnej i jednostkami organizacyjnymi Policji, w szczególności w drodze konferencji uzgodnieniowej. W razie nieuzgodnienia stanowiska komórki organizacyjne, o których mowa w ust. 8, przedstawiają sprawę do rozstrzygnięcia właściwemu komendantowi Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Ogłaszanie i ewidencja zarządzeń, regulaminów, wytycznych i decyzji wydawanych w Policji oraz porozumień zawieranych przez Policję

§ 21.1. Zarządzenia, regulaminy, decyzje i wytyczne Komendanta Głównego Policji ogłasza się w formie, o której mowa w § 16 pkt 1.

2. Podstawą do ogłoszenia tych aktów jest akt w formie, o której mowa w § 16 pkt 1, opatrzony przez Komendanta Głównego Policji bezpiecznym podpisem elektronicznym.

3. W Dzienniku Urzędowym Komendy Głównej Policji nie ogłasza się:

1) zarządzeń, wytycznych, regulaminów i decyzji Komendanta Głównego Policji zawierających informacje niejawne;

2) porozumień zawartych przez Komendanta Głównego Policji;

3) decyzji Komendanta Głównego Policji obowiązujących okresowo lub incydentalnie.

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, w Dzienniku Urzędowym Komendy Głównej Policji umieszcza się informację:

1) o aktach prawnych i wytycznych, o których mowa w ust. 3 pkt 1 i 3;

2) o zawartym porozumieniu wraz z tekstem porozumienia w postaci pliku PDF;

3) o zawartym porozumieniu zawierającym informacje niejawne albo obowiązującym okresowo lub incydentalnie albo mającym charakter techniczny bez tekstu, o którym mowa w pkt 2.

5. Informacja, o której mowa w ust. 4, zawiera tytuł aktu prawnego, porozumienia lub wytycznych, a w przypadku aktów prawnych, porozumień lub wytycznych zawierających informacje niejawne także klauzulę tajności.

6. Dyrektor Biura Prawnego Komendy Głównej Policji rozstrzyga wątpliwości co do ogłoszenia aktów, o których mowa w ust. 1 i 3.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 21a.1. Dziennik Urzędowy Komendy Głównej Policji wydaje się w postaci elektronicznej.

2. Dla Dziennika Urzędowego Komendy Głównej Policji prowadzi się stronę internetową www.edziennik.policja.gov.pl.

3. Komórka wiodąca przekazuje akty prawne, o których mowa w § 21 ust. 3, właściwym jednostkom organizacyjnym Policji – do wiadomości i stosowania. Oryginał tego aktu wraz z rozdzielnikiem komórka wiodąca zwraca do Biura Prawnego Komendy Głównej Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 22.(uchylony).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 23.1. Zarządzenia, regulaminy, wytyczne, decyzje oraz porozumienia Komendanta Głównego Policji ewidencjonuje się w rejestrze prowadzonym przez Biuro Prawne Komendy Głównej Policji.

2. Zarządzenia w sprawie powołania zespołów do komisyjnego zniszczenia materiałów operacyjnych zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej ewidencjonuje się w rejestrze prowadzonym przez właściwą komórkę organizacyjną Komendy Głównej Policji.

3. Decyzje kierowników komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji oraz zarządzenia, regulaminy, decyzje i porozumienia terenowych organów Policji ewidencjonuje się w rejestrach prowadzonych przez te komórki i organy.

4. Zarządzenia, regulaminy, decyzje i porozumienia Komendanta-rektora Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie, komendantów szkół policyjnych i Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji ewidencjonuje się w rejestrach prowadzonych przez te jednostki organizacyjne Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 5

Pomoc prawna i informacja prawna

§ 24. 1. Zadania w zakresie pomocy prawnej – wydawanie opinii prawnych, doradztwo prawne i reprezentacja procesowa – wykonują w Policji radcowie prawni.

2. Zadania w zakresie reprezentacji procesowej w wypadkach określonych w odrębnych przepisach mogą wykonywać osoby niebędące radcami prawnymi.

3. Kierownicy jednostek organizacyjnych Policji, z wyłączeniem komisariatów Policji, komisariatów specjalistycznych Policji, oddziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów prewencji Policji, samodzielnych pododdziałów antyterrorystycznych Policji i ośrodków szkolenia Policji, zapewniają tym jednostkom pomoc prawną, wykonywaną przez radców prawnych, pełniących służbę lub zatrudnionych w tych jednostkach, albo wykonujących zawód w innych formach przewidzianych w art. 8 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 10, poz. 65, z późn. zm.).

4. Dyrektor Biura Prawnego Komendy Głównej Policji rozstrzyga spory co do właściwości jednostki organizacyjnej Policji w zakresie świadczenia pomocy prawnej.

5. Kierownicy właściwych komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji i jednostek organizacyjnych Policji udzielają osobom, o których mowa w ust. 1 i 2, pomocy niezbędnej do wykonywania ich zadań.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 25.1. Biuro Prawne Komendy Głównej Policji wydaje opinie prawne i udziela porad prawnych:

1) komórkom organizacyjnym Komendy Głównej Policji nieposiadającym obsługi prawnej, z zastrzeżeniem ust. 2;

2) komendom wojewódzkim Policji, Wyższej Szkole Policji w Szczytnie, szkołom policyjnym i Centralnemu Laboratorium Kryminalistycznemu Policji w sprawach skomplikowanych i precedensowych, jeżeli opinie i porady prawne radców prawnych tych jednostek budzą uzasadnione wątpliwości.

1a. Biuro Prawne Komendy Głównej Policji nie wydaje opinii prawnych oraz nie udziela porad prawnych w sprawach administracyjnych prowadzonych w pierwszej instancji przez organy jednostek organizacyjnych Policji, o których mowa w ust. 1 pkt 2, od których rozstrzygnięć przysługuje środek zaskarżenia do Komendanta Głównego Policji.

2. Jednostki organizacyjne Policji posiadające własną pomoc prawną, zwracając się do Biura Prawnego Komendy Głównej Policji o opinię prawną, załączają opinię prawną wydaną przez radcę prawnego tej jednostki.

3. Komórki organizacyjne Komendy Głównej Policji nieposiadające własnej pomocy prawnej, zwracając się do Biura Prawnego Komendy Głównej Policji o opinię prawną, załączają stanowisko merytoryczne w sprawie.

4. Komórki organizacyjne wykonujące pomoc prawną w komendach wojewódzkich Policji stosują przepisy ust. 1–3 w odniesieniu do komórek organizacyjnych tych komend oraz do podległych komend powiatowych, miejskich i rejonowych Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 26.1. Informacji prawnej w formie przekazywania wiadomości o treści i obowiązywaniu prawa udzielają w Policji radcowie prawni lub osoby zajmujące się ewidencją przepisów prawnych, z zastrzeżeniem § 3 ust. 2.

2. Biuro Prawne Komendy Głównej Policji zapewnia informację prawną jednostkom i komórkom organizacyjnym, o których mowa w § 25 ust. 1, jeżeli własna informacja prawna tych jednostek i komórek nasuwa uzasadnione wątpliwości.

3. Komórki organizacyjne wykonujące zadania w zakresie pomocy prawnej i informacji prawnej w komendach wojewódzkich Policji udzielają informacji prawnej podległym komendom powiatowym, miejskimi rejonowym Policji; przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 27.1. Biuro Prawne Komendy Głównej Policji wydaje „Biuletyn Prawny” Komendy Głównej Policji, będący publikacją o charakterze nieperiodycznym, rozpowszechniany we wszystkich jednostkach organizacyjnych Policji, w szczególności w komórkach prawnych tych jednostek.

2. W „Biuletynie Prawnym” Komendy Głównej Policji publikuje się materiały z zakresu prawa, które mogą mieć ważne znaczenie dla wykonywania zadań przez służby policyjne, jednostki organizacyjne Policji i policjantów, a w szczególności:

1) opinie prawne w sprawach o charakterze problemowym lub precedensowym;

2) opracowania związane z problematyką prawniczą;

3) informacje o orzecznictwie sądowym.

3. Wydawaniem „Biuletynu Prawnego” Komendy Głównej Policji kieruje Kolegium Redakcyjne, do którego zadań należy w szczególności:

1) ocena materiałów przedstawionych do publikacji;

2) inicjatywa w zakresie opracowywania i publikowania materiałów;

3) podejmowanie bieżących decyzji w innych sprawach związanych z prowadzeniem biuletynu.

4. Kierownicy właściwych komórek organizacyjnych Komendy Głównej Policji zapewnią rozpowszechnianie „Biuletynu Prawnego” Komendy Głównej Policji oraz środki finansowe i materiałowo-techniczne niezbędne do jego wydawania.

5. Nakład „Biuletynu Prawnego” Komendy Głównej Policji i skład Kolegium Redakcyjnego określają odrębne decyzje Komendanta Głównego Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 6

Przepisy końcowe

§ 28. Traci moc zarządzenie nr 14 Komendanta Głównego Policji z dnia 9 września 1999 r. w sprawie metod i form wykonywania w Policji zadań w zakresie legislacji, pomocy prawnej i informacji prawnej (Dz. Urz. KGP Nr 16, poz. 112 i z 2000 r. Nr 2, poz. 18).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 29.Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00