Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 8 poz. 45
Wersja aktualna od 2010-05-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2010 nr 8 poz. 45
Wersja aktualna od 2010-05-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 29 PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 29 kwietnia 2010 r.

w sprawie weryfikacji uprzęży i pasów bezpieczeństwa

Na podstawie art. 21 ust. 2 pkt. 15 i 16 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2006 r. Nr 100, poz. 696 z późn. zm.1)) oraz pkt. 8.2.1 (5)(c) załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury dnia 5 listopada 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych (Dz. U. Nr 262, poz. 2609) oraz w związku pismem Dyrektora ds. Zatwierdzeń i Standaryzacji EASA nr S1/FBA/MKI 2010 (D) 51737 z dnia 16 kwietnia 2010 r. i SIB EASA nr 2010-15, informuje się, co następuje:

§ 1. Wszyscy właściciele/użytkownicy statków powietrznych, których dotyczy Załącznik I (Part M) do Rozporządzenia (WE) nr 2042/2003, są zobowiązani do niezwłocznego przeprowadzenia weryfikacji uprzęży i pasów bezpieczeństwa zamontowanych na posiadanych lub użytkowanych statkach powietrznych, w oparciu o SIB nr 2010-15 EASA z dnia 12 kwietnia 2010 roku.

§ 2. Przypomina się, że zgodnie z postanowieniami ww. biuletynu, weryfikacji podlegają wszystkie uprzęże i pasy, na których po 28 listopada 2003 roku wykonywano czynności obsługowe w organizacjach obsługowych innych niż producent oryginalnego wyposażenia. Powyższe dotyczy również uprzęży i pasów, przechowywanych w magazynach jako części zapasowe.

Jednocześnie informuję, że zgodnie z postanowieniami Part M pkt. M.B.605(a) wszelkie odstępstwa od warunków określonych w SIB 2010-15 będą traktowane jako niezgodność poziomu 1. W takim przypadku dla zapewnienia ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych wymagana będzie natychmiastowa wymiana niezdatnego wyposażenia lub konieczność ubiegania się właściciela/użytkownika o odstępstwo w oparciu o postanowienia Art. 14 (4) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Grzegorz Kruszyński

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2006 r. Nr 104, poz. 708 i 711, Nr 141, poz. 1008, Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1829, z 2007 r. Nr 50, poz. 331 i Nr 82, poz. 558, z 2008 r. Nr 97, poz. 625, Nr 144, poz. 901, Nr 177, poz. 1095, Nr 180, poz. 1113 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2009 r. Nr 180, poz. 1113, Nr 18, poz. 97, Nr 227, poz. 1505, Nr 42, poz. 340.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00