Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 248
Wersja aktualna od 2016-12-20
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2016 poz. 248
Wersja aktualna od 2016-12-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

KOMUNIKAT NR 176
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 20 grudnia 2016 r.

w sprawie zdarzenia lotniczego nr 1851/2013

Na podstawie § 31 ust. 2 rozporządzenia Ministra Transportu z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie wypadków i incydentów lotniczych (Dz. U. Nr 35, poz. 225) w związku z zarządzeniem nr 14 Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 14 grudnia 2006 r. w sprawie wprowadzenia klasyfikacji grup przyczynowych zdarzeń lotniczych (Dz. Urz. ULC Nr 10, poz. 43) ogłasza się, co następuje:

1. Incydent lotniczy, który wydarzył się w dniu 30 listopada 2013 r. na samolocie Cessna 152, klasyfikuję do kategorii:

„Czynnik ludzki”
w grupie przyczynowej: „T12 – Inne”.

2. Opis okoliczności incydentu lotniczego:

Podczas wykonywania lotów po kręgu w warunkach IFR, po 3-cim zakręcie załoga stwierdziła usterkę polegającą na niewysuwaniu się klap. Podjęto decyzję o odejściu na lotnisko zapasowe EPBA ze względu na brak przeszkód na podejściu do lądowania oraz możliwość lądowania na trawie. Lądowanie w EPBA odbyło się bez uwag.

3. Przyczyna incydentu lotniczego:

Przyczyny zdarzenia nie ustalono.

4. Zalecenia profilaktyczne Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące bezpieczeństwa:

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych po zapoznaniu się ze zgromadzonymi w trakcie badania zdarzenia materiałami nie wydała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Komentarz Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych:

Podmiot (FC Flyers s.c.) zobowiązany do zbadania zdarzenia nie nadesłał w ciągu 3 lat raportu ani żadnej innej informacji. W tym stanie rzeczy należy uznać za uzasadnione zamknięcie badania bez ustalania przyczyny. Decyzja załogi o lądowaniu na lotnisku EPBA zamiast na EPKW była ze względu na warunki lotniska EPKW w zaistniałej sytuacji całkowicie prawidłowa.

Podmiot (FC Flyers s.c.) w dniu 28 października 2016 r. przesłał raport końcowy z badania incydentu lotniczego do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. FC Flyers s.c. poinformował, że również w dniu 28 października przesłał raport do Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.

FC Flyers s.c. wskazuje, że przyczyną niewypuszczenia klap był zerwany przewód za przełącznikiem klap. Badający nie był w stanie ustalić co było przyczyną zerwania przewodu.

p.o. Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego

Piotr Samson

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00