Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2021 poz. 49
Wersja aktualna od 2021-09-03
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego rok 2021 poz. 49
Wersja aktualna od 2021-09-03
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

OBWIESZCZENIE NR 20
PREZESA URZĘDU LOTNICTWA CYWILNEGO

z dnia 31 sierpnia 2021 r.

w sprawie ogłoszenia liczby pytań i obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa na egzamin kończący szkolenie i ponowną certyfikację w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz czasu przeznaczonego na rozwiązanie testu pisemnego

Na podstawie art. 23 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2020 r. poz. 1970, oraz z 2021 r. poz. 784 i 847) oraz § 41 załącznika do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lipca 2021 r. w sprawie Krajowego Programu Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. U. poz. 1526), ogłasza się jako załącznik do obwieszczenia:

1) liczbę pytań na kończący szkolenie egzamin, przeprowadzany w formie testu pisemnego wielokrotnego wyboru, dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień operatora kontroli bezpieczeństwa, instruktora prowadzącego szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, unijnego podmiotu zatwierdzającego, audytora krajowego i audytora wewnętrznego kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktorów, unijnych podmiotów zatwierdzających, audytorów krajowych i audytorów wewnętrznych kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego;

2) liczbę pytań na kończący ponowną certyfikację egzamin dla operatorów kontroli bezpieczeństwa;

3) liczbę obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa na egzamin kończący szkolenie albo ponowną certyfikację, przeprowadzany w formie sprawdzianu umiejętności praktycznych, dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień operatora kontroli bezpieczeństwa albo operatorów kontroli bezpieczeństwa;

4) czas przeznaczony na rozwiązanie testu pisemnego wielokrotnego wyboru na egzaminie kończącym szkolenie dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień operatora kontroli bezpieczeństwa, instruktora prowadzącego szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, unijnego podmiotu zatwierdzającego, audytora krajowego i audytora wewnętrznego kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz instruktorów prowadzących szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, unijnych podmiotów zatwierdzających, audytorów krajowych i audytorów wewnętrznych kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego;

5) czas przeznaczony na rozwiązanie testu pisemnego wielokrotnego wyboru na egzaminie kończącym ponowną certyfikację dla operatorów kontroli bezpieczeństwa.

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego
Piotr Samson

Załącznik do obwieszczenia nr 20
Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego
z dnia 31 sierpnia 2021 r.

1. Test pisemny wielokrotnego wyboru sprawdzający wiedzę teoretyczną:

1) dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień operatora kontroli bezpieczeństwa, o których mowa w § 15 ust. 4 pkt 1-3 załącznika do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 lipca 2021 r. w sprawie Krajowego Programu Szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, zwanego dalej „KPS” oraz operatorów kontroli bezpieczeństwa, o których mowa § 46 ust. 1 załącznika do KPS:

a) w jednym z zakresów, o których mowa w pkt 11.2.3.1-11.2.3.3 załącznika do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2015/1998 z dnia 5 listopada 2015 r. ustanawiającego szczegółowe środki w celu wprowadzenia w życie wspólnych podstawowych norm ochrony lotnictwa cywilnego (Dz. Urz. UE L 299 z 14.11.2015, str. 1 z późn. zm.1)), zwanego dalej „rozporządzeniem 2015/1998” - zawiera 20 pytań, a czas przeznaczony na jego rozwiązanie ustala się w wymiarze 30 minut,

b) w dwóch zakresach, o których mowa w pkt 11.2.3.1-11.2.3.3 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 30 pytań, a czas przeznaczony na jego rozwiązanie ustala się w wymiarze 45 minut,

c) we wszystkich trzech zakresach, o których mowa w pkt 11.2.3.1-11.2.3.3 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 40 pytań, a czas przeznaczony na jego rozwiązanie ustala się w wymiarze 60 minut;

2) dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień instruktora prowadzącego szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego i instruktorów prowadzących szkolenia w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, o których mowa w § 15 ust. 6 załącznika do KPS - zawiera 50 pytań, a czas przeznaczony na jego rozwiązanie ustala się w wymiarze 60 minut;

3) dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień audytora krajowego albo audytora wewnętrznego kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego oraz audytorów krajowych i audytorów wewnętrznych kontroli jakości w zakresie ochrony lotnictwa cywilnego, o których mowa w § 15 ust. 7 załącznika do KPS - zawiera 50 pytań, a czas przeznaczony na jego rozwiązanie ustala się w wymiarze 60 minut;

4) dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień unijnego podmiotu zatwierdzającego oraz unijnych podmiotów zatwierdzających, o których mowa w § 15 ust. 9 załącznika do KPS - zawiera 50 pytań, a czas przeznaczony na jego rozwiązanie ustala się w wymiarze 60 minut.

2. Sprawdzian umiejętności praktycznych prowadzony z wykorzystaniem egzaminacyjnego programu komputerowego, dla osób ubiegających się o uzyskanie uprawnień operatora kontroli bezpieczeństwa, o których mowa w § 15 ust. 4 pkt 1-3 załącznika do KPS i operatorów kontroli bezpieczeństwa, w zakresie, o którym mowa w:

1) pkt 11.2.3.1 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 320 obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa (2 sesje egzaminacyjne prześwietlonych bagaży kabinowych i 2 sesje egzaminacyjne prześwietlonych bagaży rejestrowanych, po 80 obrazów każda);

2) pkt 11.2.3.2 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 320 obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa (2 sesje egzaminacyjne prześwietlonych ładunków i 2 sesje egzaminacyjne prześwietlonej poczty, po 80 obrazów każda);

3) pkt 11.2.3.3 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 320 obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa (4 sesje egzaminacyjne prześwietlonej poczty i materiałów przewoźnika lotniczego, zaopatrzenia pokładowego i zaopatrzenia portu lotniczego po 80 obrazów każda);

4) pkt 11.2.3.1 i 11.2.3.2 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 320 obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa (1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych bagaży kabinowych, 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych bagaży rejestrowanych, 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych ładunków i 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonej poczty, po 80 obrazów każda);

5) pkt 11.2.3.1 i 11.2.3.3 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 320 obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa (1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych bagaży kabinowych, 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych bagaży rejestrowanych i 2 sesje egzaminacyjne prześwietlonej poczty i materiałów przewoźnika lotniczego, zaopatrzenia pokładowego i zaopatrzenia portu lotniczego, po 80 obrazów każda);

6) pkt 11.2.3.2 i 11.2.3.3 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 320 obrazów wygenerowanych przez urządzenia do kontroli bezpieczeństwa (1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych ładunków, 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonej poczty i 2 sesje egzaminacyjne prześwietlonej poczty i materiałów przewoźnika lotniczego, zaopatrzenia pokładowego i zaopatrzenia portu lotniczego, po 80 obrazów każda);

7) pkt 11.2.3.1–11.2.3.3 załącznika do rozporządzenia 2015/1998 - zawiera 400 obrazów (1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych bagaży kabinowych, 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych bagaży rejestrowanych, 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonych ładunków, 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonej poczty oraz 1 sesja egzaminacyjna prześwietlonej poczty i materiałów przewoźnika lotniczego, zaopatrzenia pokładowego i zaopatrzenia portu lotniczego, po 80 obrazów każda).


1) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 334 z 22.12.2015, str. 5, Dz. Urz. UE L 165 z 23.06.2016, str. 23, Dz. Urz. UE L 122 z 13.05.2017, str. 1, Dz. Urz. UE L 125 z 18.05.2017, str. 3, Dz. Urz. UE L 10 z 13.01.2018, str. 5, Dz. Urz. UE L 21 z 24.01.2019, str. 13, Dz. Urz. UE L 73 z 15.03.2019, str. 98, Dz. Urz. UE L 21 z 27.01.2020, str. 1, Dz. Urz. UE L 208 z 01.07.2020, str. 43 oraz Dz. Urz. UE L 58 z 19.02.2021, str. 23.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00