ZARZĄDZENIE NR 17
MINISTRA SPORTU I TURYSTYKI1)
z dnia 20 czerwca 2025 r.
w sprawie komitetu sterującego projektu „Zaawansowane narzędzia i algorytmy SI w oparciu o dane publiczne wspomagające rozwój gospodarczy w obszarze turystyki”
(ostatnia zmiana: DUMSiT. z 2025 r., poz. 19)
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2025 r. poz. 780) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Tworzy się komitet sterujący projektu „Zaawansowane narzędzia i algorytmy SI w oparciu o dane publiczne wspomagające rozwój gospodarczy w obszarze turystyki”, dofinansowywanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach Strategicznego Programu Badań Naukowych i Prac Rozwojowych „Zaawansowane technologie informacyjne, telekomunikacyjne i mechatroniczne” - INFOSTRATEG VIII, zwanego dalej: „Projektem”.
2. Projekt ma charakter badawczo-rozwojowy i ma służyć rozwojowi w dziedzinie nauk społecznych, w tym w zakresie nauk prawnych, ekonomii i finansów, geografii społecznoekonomicznej i gospodarki przestrzennej, nauk o bezpieczeństwie, nauk o zarządzaniu i jakości.
3. Komitet sterujący Projektu, zwany dalej „Komitetem”, jest organem pomocniczym ministra właściwego do spraw turystyki, zwanego dalej „ministrem”.
§ 2. Do zadań Komitetu należy nadzór nad realizacją Projektu, w szczególności:
1) zarządzanie Projektem;
2) monitorowanie realizacji Projektu;
3) tworzenie wytycznych realizacji Projektu;
4) weryfikowanie realizacji Projektu z przyjętymi celami i harmonogramem oraz w zakresie kosztów realizacji;
5) przygotowywanie projektów dokumentacji zarządczej;
6) przygotowywanie propozycji planów nadzwyczajnych w przypadku przekroczenia harmonogramu, zakresu lub kosztów realizacji Projektu, a także pozostałych warunków przewidzianych dla realizacji Projektu;
7) reagowanie na przekazane ryzyka w realizacji Projektu;
8) nadzorowanie prac nad Projektem i dostarczania produktów Projektu wynikających z harmonogramu realizacji Projektu;
9) współpraca z przedstawicielami i ekspertami Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz opiniowanie przedstawianych przez nich dokumentów;
10) przygotowywanie projektu raportu końcowego z realizacji Projektu;
11) przygotowywanie rekomendacji co do zamknięcia Projektu.
§ 3. 1. W skład Komitetu wchodzą:
1) przewodniczący - Dominik Borek - dyrektor Departamentu Turystyki urzędu obsługującego ministra,
2) zastępca przewodniczącego - Piotr Dobrzyński - pracownik Departamentu Turystyki urzędu obsługującego ministra;
3) pozostali członkowie:
a) Marek Cierpiał-Wolan - prezes Głównego Urzędu Statystycznego;
b) Andrzej Szarata - rektor Politechniki Krakowskiej;
c) Mariusz Barczak;
d) Rafał Szmytke - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej;
e) Ewa Dziedzic - profesor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie;
f) [1] Michał Nowak.
2. Członkowie Komitetu, o których mowa w ust. 1 pkt 3, mogą brać udział w pracach Komitetu za pośrednictwem upoważnionych przedstawicieli.
3. W obradach Komitetu mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby inne niż określone w ust. 1, zaproszone przez przewodniczącego Komitetu.
4. Członkowie Komitetu oraz osoby, o których mowa w ust. 2 i 3, są zobowiązane do zachowania poufności w zakresie informacji związanych z pracami Komitetu.
5. Osoby, o których mowa w ust. 3, biorą udział w pracach Komitetu po przekazaniu przewodniczącemu Komitetu pisemnego zobowiązania do zachowania poufności w zakresie informacji związanych z pracami Komitetu.
§ 4. 1. Pracami Komitetu kieruje przewodniczący Komitetu.
2. Do zadań przewodniczącego Komitetu należy w szczególności:
1) zwoływanie posiedzeń Komitetu;
2) ustalanie porządku posiedzeń Komitetu;
3) prowadzenie posiedzeń Komitetu;
4) planowanie i organizowanie pracy poza posiedzeniami Komitetu.
§ 5. 1. Komitet obraduje na posiedzeniach.
2. Posiedzenie Komitetu zwołuje przewodniczący Komitetu z własnej inicjatywy albo na uzasadniony wniosek co najmniej jednego członka Komitetu, nie rzadziej jednak niż raz na 3 miesiące.
3. W przypadku nieobecności przewodniczącego Komitetu, jego zadania wykonuje zastępca przewodniczącego Komitetu, a w przypadku jego nieobecności, osoba uprzednio wskazana przez przewodniczącego Komitetu.
4. Posiedzenia Komitetu odbywają się w siedzibie urzędu obsługującego ministra lub w innym miejscu wyznaczonym przez przewodniczącego Komitetu.
5. Osoba kierująca pracami Komitetu może zdecydować, że posiedzenie Komitetu odbędzie się z wykorzystaniem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, umożliwiających porozumiewanie się na odległość, które powinny zapewnić:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2) dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym.
6. Przewodniczący Komitetu lub działający na jego polecenie zastępca przewodniczącego Komitetu przekazuje członkom Komitetu zawiadomienie o terminie, miejscu i formie planowanego posiedzenia Komitetu oraz porządku obrad - nie później niż 3 dni przed terminem planowanego posiedzenia.
7. W szczególnie uzasadnionych przypadkach osoba kierująca pracami Komitetu może zwołać posiedzenie Komitetu bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 6.
8. Posiedzenia Komitetu, decyzją przewodniczącego Komitetu, mogą być utrwalane na elektronicznych nośnikach danych.
§ 6. 1. Komitet podejmuje decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk.
2. Jeżeli uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe, rozstrzyga stanowisko osoby kierującej pracami Komitetu.
3. Z inicjatywy osoby kierującej pracami Komitetu, Komitet może podejmować decyzje w drodze uzgodnienia stanowisk w trybie obiegowym, w tym za pośrednictwem środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
§ 7. 1. Wyznaczony przez osobę kierującą pracami Komitetu członek Komitetu sporządza protokół ustaleń z posiedzenia Komitetu i przekazuje go do akceptacji, w formie elektronicznej, pozostałym członkom Komitetu.
2. Członkowie Komitetu mogą zgłaszać uwagi do protokołu ustaleń w terminie 5 dni roboczych od dnia jego otrzymania.
3. Przewodniczący Komitetu rozstrzyga w przedmiocie uwzględnienia uwag, o których mowa w ust. 2.
4. Protokół ustaleń podpisuje przewodniczący Komitetu.
§ 8. Przewodniczący Komitetu lub działający na jego polecenie zastępca przewodniczącego Komitetu przekazuje ministrowi podjęte przez Komitet ustalenia.
§ 9. Za pracę w Komitecie członkom Komitetu nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu na posiedzenie Komisji.
§ 10. Obsługę prac Komitetu oraz obsługę organizacyjno-techniczną Komitetu zapewnia Departament Turystyki urzędu obsługującego ministra.
§ 11. Przewodniczący Komitetu zwołuje pierwsze posiedzenie Komitetu najpóźniej 30 dni od dnia wejścia w życie zarządzenia.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1) Minister Sportu i Turystyki kieruje działem administracji rządowej - kultura fizyczna oraz turystyka na podstawie §1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Sportu i Turystyki (Dz. U. poz. 2722).
[1] § 3 ust. 1 pkt 3 lit. f) dodana przez § 1 zarządzenia nr 18 Ministra Sportu i Turystyki z dnia 10 lipca 2025 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie komitetu sterującego projektu „Zaawansowane narzędzia i algorytmy SI w oparciu o dane publiczne wspomagające rozwój gospodarczy w obszarze turystyki” (Dz.Urz.MSiT. poz. 19). Zmiana weszła w życie 12 lipca 2025 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
