Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Ministra Klimatu i Środowiska rok 2021 poz. 52
Wersja aktualna od 2021-06-29
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Urzędowy Ministra Klimatu i Środowiska rok 2021 poz. 52
Wersja aktualna od 2021-06-29
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE
MINISTRA KLIMATU I ŚRODOWISKA1)

z dnia 25 czerwca 2021 r.

w sprawie organizacji i trybu działania Rady Konsultacyjnej Funduszu Modernizacyjnego

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. 1. W skład Rady Konsultacyjnej Funduszu Modernizacyjnego, zwanej dalej „Radą”, wchodzi:

1) Przewodniczący Rady, którym jest przedstawiciel ministra właściwego do spraw klimatu, zwanego dalej „Ministrem”;

2) Zastępca Przewodniczącego;

3) członkowie.

2. Do zadań Przewodniczącego Rady należy kierowanie pracami Rady, w szczególności poprzez:

1) zwoływanie posiedzeń Rady oraz przewodniczenie posiedzeniom Rady;

2) planowanie i organizowanie prac Rady, w tym ustalanie terminów i programów kolejnych posiedzeń Rady;

3) powierzanie osobom wchodzącym w skład Rady wykonania określonych czynności służących realizacji zadań Rady;

4) zapraszanie, z własnej inicjatywy lub na wniosek Zastępcy Przewodniczącego lub członka Rady do udziału w posiedzeniu Rady, z głosem doradczym, osób niewchodzących w skład Rady;

5) reprezentowanie Rady na zewnątrz.

3. W czasie nieobecności przewodniczącego Rady lub w innym przypadku czasowej niemożności wykonywania przez niego obowiązków w Radzie, pracami Rady kieruje Zastępca Przewodniczącego. Zastępcą przewodniczącego Rady jest członek Rady wybrany przez Przewodniczącego Rady na pierwszym posiedzeniu Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. 1. Pracami związanymi z obsługą biurową Rady kieruje Sekretarz Rady, którym jest pracownik urzędu obsługującego Ministra.

2. Obsługę biurową Rady zapewnia komórka organizacyjna właściwa do spraw z zakresu systemu handlu uprawnieniami do emisji w urzędzie obsługującym Ministra.

3. Do zadań Sekretarza Rady należy:

1) organizowanie bieżącej pracy Rady;

2) przygotowywanie porządku prac i materiałów do prac Rady;

3) przedstawianie Przewodniczącemu Rady spraw wymagających rozpatrzenia przez Radę;

4) sporządzanie projektów uchwał Rady;

5) sporządzanie protokołów z prac Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. 1. Do wykonywania prac niezbędnych do realizacji zadań Rady, Przewodniczący Rady może powoływać stałe i doraźne komisje spośród członków Rady.

2. Pracami komisji, o których mowa w ust. 1, kieruje przewodniczący komisji, wybierany przez członków komisji spośród ich grona.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4. Rada wyraża stanowisko do przedkładanych Ministrowi projektów programów priorytetowych, o których mowa w art. 50c ust. 1 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych, w terminie 14 dni roboczych od dnia ich przedłożenia Ministrowi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5. 1. Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy jej składu. W przypadku równej liczby głosów, decydujący jest głos Przewodniczącego Rady.

2. Uchwały podjęte przez Radę Przewodniczący Rady podpisuje niezwłocznie i przekazuje Ministrowi.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6. 1. Rada wykonuje swoje zadania na posiedzeniach.

2. Zawiadomienie o terminie, miejscu i programie posiedzeń wraz z materiałami dotyczącymi posiedzenia Rady, wysyłane są osobom wchodzącym w skład Rady nie później niż na 5 dni roboczych przed wyznaczonym terminem posiedzenia.

3. Wymiana materiałów, dokumentów i powiadomień jest dokonywana drogą elektroniczną.

4. Członek Rady, który nie może wziąć udziału w jej posiedzeniu, informuje o tym na piśmie Przewodniczącego Rady za pośrednictwem Sekretarza Rady.

5. Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie urzędu obsługującego Ministra.

6. Przewodniczący może zdecydować, że posiedzenie Rady odbędzie się przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, które powinny zapewnić:

1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;

2) dwustronną komunikację w czasie rzeczywistym, umożliwiającą osobom biorącym udział w posiedzeniu Rady wypowiadanie się w toku obrad.

7. Rada może wyrażać stanowisko w trybie obiegowym, przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. O wyrażeniu stanowiska w trybie obiegowym rozstrzyga Przewodniczący Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7. 1. Posiedzenia Rady są protokołowane.

2. Protokół posiedzenia Rady zawiera:

1) datę i czas trwania posiedzenia;

2) imiona i nazwiska obecnych na posiedzeniu;

3) informację na temat przebiegu obrad i rozpatrywanych spraw;

4) uchwały podjęte na posiedzeniu;

5) uchwały podjęte w trybie obiegowym przyjęte przez Radę od czasu ostatniego posiedzenia Rady.

3. Do protokołu załącza się informacje, o których mowa w § 6 ust. 4.

4. Protokół posiedzenia Rady podpisywany jest przez Sekretarza Rady i Przewodniczącego Rady.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

MINISTER KLIMATU
I ŚRODOWISKA
Michał Kurtyka


1) Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej - klimat, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. z 2021 r. poz. 941).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00