Uchwała nr XIX/134/2016 Rady Miejskiej w Trzcielu
z dnia 14 lipca 2016r.
w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
Na podstawie art. 6r ust 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t. j. Dz. U. z 2016 roku poz. 250) oraz art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2015 roku poz. 1515 ze zm.) Rada Miejska w Trzcielu uchwala co następuje :
§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Trzciel i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Trzciela.
§ 3. Traci moc Uchwała nr XXIII/184/2012 Rady Miejskiej w Trzcielu z dnia 29 listopada 2012r.
w sprawie: ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.
| Przewodniczący Rady Miejskiej |
Załącznik do Uchwały Nr XIX/134/2016
Rady Miejskiej w Trzcielu
z dnia 14 lipca 2016 r.
w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów
I. Zakres obowiązywania systemu odbierania odpadów komunalnych:
1. W systemie uczestniczą mieszkańcy Gminy Trzciel, to jest osoby stale lub czasowo zameldowane w nieruchomościach mieszkalnych jak również zamieszkałe na terenie Gminy bez meldunku.
2. System obejmuje jedynie odpady wytworzone w gospodarstwach domowych, wyłączone są z niego odpady pochodzące z działalności gospodarczej, nawet jeśli prowadzona jest ona w miejscu zamieszkania.
II. Ilość odpadów odbieranych w ciągu miesiąca z nieruchomości uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i wynosi minimum:
1. Dla budownictwa jednorodzinnego i zagrodowego:
a) z nieruchomości zamieszkałej przez 1 osobę: jeden pojemnik 120 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych odbierany nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu oraz po jednym worku o pojemności LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;
b) z nieruchomości zamieszkałej przez 2 osoby: jeden pojemnik 120l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu oraz po jednym worku o pojemności LDPE na odpowiednią frakcję odpadów komunalnych zbieranych selektywnie;
c) z nieruchomości zamieszkałej przez 3-4 osoby: pojemnik 120l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych nie rzadziej niż raz w tygodniu lub pojemnik 240 l odbierany dwa razy w miesiącu oraz po jednym worku o pojemności LDPE na odpowiednią frakcję odpadów komunalnych zbieranych selektywnie;
2. Dla budownictwa wielorodzinnego, w oparciu o liczbę zamieszkałych osób:
a) z nieruchomości zamieszkałej przez 10-15 osób: pojemnik 110 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz pojemniki 240 l na odpowiednią frakcję odpadów komunalnych zbieranych selektywnie;
b) z nieruchomości zamieszkałej przez 16-25 osób: dwa pojemniki 1100l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych nie rzadziej niż jeden raz w tygodniu oraz po jednym pojemniku 240l na odpowiednią frakcję odpadów komunalnych zbieranych selektywnie;
c) z nieruchomości zamieszkałej przez 26-30 osób: dwa pojemniki 1100l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz po jednym pojemniku 110 l na odpowiednią frakcję odpadów komunalnych zbieranych selektywnie;
d) z nieruchomości zamieszkałej przez 31-35 osób: trzy pojemniki 1100l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych odbieranych nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz po jednym pojemniku 110 l na odpowiednią frakcję odpadów komunalnych zbieranych selektywnie.
III. Odpady komunalne odbierane są z nieruchomości według podziału na następujące frakcje:
1. zmieszane odpady komunalne,
2. tworzywa sztuczne,
3. papier i tektura,
4. szkło,
5. odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone.
IV. Segregacja odpadów polega na oddzielnym zbieraniu w gospodarstwach domowych następujących grup odpadów:
1. tworzywa sztuczne (m.in. zgniecione, plastikowe butelki) zbierane będą do worków i pojemników w kolorze żółtym,
2. suchy nie zanieczyszczony papier i tektura zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze niebieskim,
3. szkło opakowaniowe (bez podziału na białe i kolorowe) zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze zielonym,
4. odpady biodegradowalne i zielone zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze czarnym, chyba, że gromadzone będą w przydomowych kompostownikach.
V. Zasady gromadzenia i odbioru odpadów komunalnych:
1. Odpady zbierane selektywnie odbierane będą jeden raz w miesiącu w terminie ustalonym przez odbiorcę odpadów z wyjątkiem odpadów biodegradowalnych i zielonych, które odbierane będą w miesiącach od 1 maja do 31 października dwa razy w miesiącu.
2. Odpady zbierane selektywnie w workach lub pojemnikach należy oczyścić z resztek i innych substancji. W dniu odbioru odpadów gromadzonych w workach będzie dostarczony nowy worek na te odpady, które zostały odebrane.
3. Pozostałe odpady z gospodarstw domowych zbierane będą do pojemników na odpady zmieszane.
4. Do pojemników na zmieszane odpady komunalne zabrania się wrzucania m.in. gruzu, gorącego popiołu i żużla oraz odpadów niebezpiecznych.
5. Pojemniki oraz worki z nieodpowiednią zawartością zostaną odebrane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady, ale przy zgłoszonej kolejnej nieprawidłowości dotyczącej gromadzenia odpadów naliczona zostanie, właścicielowi posesji, podwyższona opłata jak za odpady niesegregowane.
6. Odpady segregowane powinny być oddawane nie rzadziej niż jeden raz na kwartał, w innym przypadku opłata wzrośnie jak za odpady niesegregowane.
7. Odpady zbierane selektywnie (tworzywa sztuczne, szkło, panier i tektura) mieszkańcy gminy mogą dodatkowo dostarczać we własnym zakresie poza terminem ustalonym przez przedsiębiorcę odbierającego odpady do gminnego punktu zbiórki w siedzibie Przedsiębiorstwa Ochrony Środowiska "Mrówka" w Trzcielu na os. Jana III Sobieskiego 11.
8. W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy właściciela nieruchomości, jest on zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy lub zakupu nowego pojemnika.
VI. Odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny obejmujące: zużyty sprzęt elektryczny, elektroniczny, artykuły gospodarstwa domowego, przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe oraz opony będzie można oddawać:
1. Zużyty sprzęt elektryczny, elektroniczny i artykuły gospodarstwa domowego
zbierane będą od poniedziałku do piątku w Gminnym Punkcie Odbioru RTV i AGD siedziby Przedsiębiorstwa Ochrony Środowiska "Mrówka" Trzciel na os. Jana III Sobieskiego 11 od godz. 8oo do godz. 15oo,
przy zakupie nowego sprzętu RTV i AGD jest możliwość pozostawienia zużytego sprzętu w punkcie handlowym.
2. Odpady wielkogabarytowe zbierane będą dwa razy w roku, w ostatnim tygodniu kwietnia i ostatnim tygodniu października, w punktach wyznaczonych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady.
3. Przeterminowane leki zbierane będą w punktach aptecznych i przychodniach, do pojemników przeznaczonych na zbiórkę tych odpadów.
4. Baterie i akumulatory zbierane są:
a) do specjalnych pojemników, które znajdują się miedzy innymi w placówkach oświaty, urzędach i punktach handlowych sprzedających baterie,
b) Zużyte akumulatory w placówkach handlowych, w których przy kupnie nowych należy oddać zużyte akumulatory lub w stacjach obsługi i naprawy samochodów.
5. Odpady budowlane i rozbiórkowe należy zgłaszać przedsiębiorcy odbierającemu odpady lub innemu przedsiębiorcy posiadającemu stosowny wpis do rejestru uprawniającego go do prowadzenia tego typu działalności na własny koszt poza systemem na indywidualne zamówienie.
6. Zużyte opony zbierane są w punktach wulkanizacji lub stacjach obsługi i naprawy samochodów.
7. Metale - mieszkańcy gminy samodzielnie dostarczają do uprawnionych punktów skupu złomu.
Uwagi związane z prawidłowością odbioru odpadów ich częstotliwością i jakością pracy firmy odbierającej odpady można składać bezpośrednio do odbiorcy odpadów numer telefonu będzie na każdym pojemniku lub do Urzędu Miejskiego w Trzcielu pokój nr 9 lub pod numerem telefonu 95 74 31 402, 95 74 31 400.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
