Uchwała nr XXVII/187/16 Rady Miejskiej w Radomsku
z dnia 30 czerwca 2016r.
w sprawie uchwalenia ,,Regulaminu udzielania dotacji celowych ze środków budżetu Miasta Radomsko dla rodzinnych ogrodów działkowych"
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 446), art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877, z 2015 r. poz. 238, poz. 532, poz. 1045, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1189, poz. 1190, poz. 1269, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1830, poz. 1854, poz. 1890, poz. 2150, z 2016 r. poz. 195 ) oraz art. 17 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2014 r. poz. 40, z 2015 r. poz. 528 ) Rada Miejska w Radomsku uchwala, co następuje:
§ 1. Uchwala się ,,Regulamin udzielania dotacji celowych ze środków budżetu Miasta Radomsko dla rodzinnych ogrodów działkowych" stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2. Środki finansowe przeznaczone na udzielenie dotacji pochodzą z budżetu Miasta Radomsko.
§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Radomsko.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
| Przewodniczący Rady Miejskiej |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVII/187/16
Rady Miejskiej w Radomsku
z dnia 30 czerwca 2016 r.
Regulamin udzielania dotacji celowych z budżetu Miasta Radomsko dla rodzinnych ogrodów działkowych
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin określa zasady, tryb postępowania i sposób rozliczenia dotacji celowej udzielonej rodzinnym ogrodom działkowym z budżetu Miasta Radomsko na podstawie ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. 2014 r., poz. 40 ze zm).
Zasady udzielania dotacji
§ 2. 1. Rodzinne ogrody działkowe, zwane dalej ROD, znajdujące się na terenie Gminy Miasta Radomsko mogą uzyskać z budżetu miasta dotację celową na dofinansowanie zadań związanych z ich rozwojem.
2. Dotacja może być przeznaczona w szczególności na budowę lub modernizację infrastruktury ogrodowej. Realizacja zadania musi wpływać na poprawę warunków do korzystania z ROD przez działkowców lub zwiększać dostępność społeczności lokalnej do ROD.
3. Udzielenie dotacji uzależnione jest od dostępności w danym roku środków finansowych zabezpieczonych w budżecie Gminy Miasta Radomsko.
4. Dotacja w danym roku budżetowym może być udzielona w wysokości 80% poniesionych kosztów, ale w kwocie nie większej niż 10 000,00 zł nakładu na zadanie, o którego dofinansowanie ubiega się dany ROD.
5. Dotacja może być przyznana dla danego ROD nie częściej niż raz na 2 lata.
Tryb udzielania dotacji
§ 3. 1. Dotacje na realizację zadań objętych niniejszym Regulaminem przyznawane są na wniosek złożony przez dany ROD.
2. Wniosek o udzielenie dotacji składa się:
1) pisemnie na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu;
2) w terminie naboru wniosków, ogłaszanym każdorazowo przez Prezydenta Miasta Radomsko.
3. Do wniosku należy dołączyć:
1) pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych, jeśli planowane prace wymagają takiego postępowania na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane;
2) projekt (jeśli jest wymagany);
3) oświadczenie, że ROD nie działa w celu osiągnięcia zysku;
4) dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością.
4. Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski będą rozpatrywane według kolejności zgłoszeń. Za datę złożenia wniosku uznaje się datę jego wpływu do Urzędu Miasta Radomsko.
5. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub innych wad wniosku, Wnioskodawca zostanie wezwany do ich usunięcia bądź uzupełnienia w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania.
6. Wniosek, którego braki lub wady nie zostaną usunięte we wskazanym zakresie i terminie pozostaje bez rozpatrzenia.
7. Ogłoszenie o naborze wniosków oraz wyniki naboru podaje się do publicznej wiadomości na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Radomsko.
§ 4. 1. Udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy, w której określa się obowiązki dotyczące wykorzystania i rozliczenia dotacji.
2. Umowa o udzielenie dotacji określa w szczególności:
1) dane Wnioskodawcy ubiegającego się o dotację (pełna nazwa ROD i jego adres), wraz z podaniem konta bankowego,
2) kwotę dotacji, tryb i termin jej przekazania;
3) szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana i termin jego wykonania;
4) termin wykorzystania dotacji oraz tryb kontroli wykonywania zadania;
5) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji;
6) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji zgodnie z art. 251 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
3. Przyznana dotacja przekazana zostanie na rachunek bankowy wskazany przez Wnioskodawcę w terminie 30 dni od daty podpisania umowy.
4. ROD nie może wykorzystać otrzymanych środków na inny cel niż określony w umowie. W przypadku wykorzystania dotacji na inny cel, niż określony w umowie dotacja podlega zwrotowi na zasadach określonych w art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
5. Osoba upoważniona przez Prezydenta Miasta Radomsko może dokonać kontroli prawidłowości wydatkowania dotacji. Kontrola może być przeprowadzona w trakcie realizacji zadania jak
i po jego zakończeniu. ROD na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć dokumenty dotyczące realizacji zadania oraz udzielić wyjaśnień w określonym przez kontrolującego terminie.
6. Celem kontroli jest sprawdzenie:
1) stanu realizacji zadania;
2) zgodności wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana;
3) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania.
Rozliczenie dotacji
§ 5. 1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu finansowemu wg wzoru sprawozdania, który stanowi załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
2. ROD zobowiązany jest do rozliczenia dotacji w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji zadania, jednak nie później niż do dnia 30 listopada danego roku budżetowego.
3. Do sprawozdania należy dołączyć:
1) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie faktur (rachunków), które winny być opatrzone na odwrocie pieczęcią wnioskodawcy (oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta), wraz z potwierdzeniem realizacji zapłaty;
2) potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie protokołu odbioru robót, jeśli ze względu na rodzaj wykonywanych zadań było wymagane sporządzenie protokołu odbioru.
Załącznik Nr 1 do Regulamin udzielania dotacji celowych z budżetu Miasta Radomsko dla rodzinnych ogrodów działkowych
Wniosek o udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy Miasta Radomsko dla rodzinnych ogrodów działkowych
I. Dane dotyczące Wnioskodawcy:
1) Nazwa ROD: …………..............................................................................................................................;
2) Adres/ miejsce położenia : ……………………………............... ........................…..……….......................;
3) Telefon………………………………… NIP ……….................................REGON......................................;
4) Nazwa banku /Numer rachunku bankowego:…………………………………………....................................;
5) Dane osób uprawnionych statutowo do składania oświadczeń woli w imieniu Wnioskodawcy ( imię, nazwisko, funkcja) :
..……………………………………………………..................................................................
..…………………………………………………………………...................................................
.……………………………………………………….........................................................................
6) Tytuł prawny do władania nieruchomością: ………………………………...……………............
II. Wielkość wnioskowanej dotacji:
Wnioskowana kwota dotacji: …………………………………………..………..................................
Słownie (zł): ……………………………….......................................................................................
III. Opis zadania realizowanego w ramach wnioskowanej dotacji:
1) Zakres przedmiotowy zadania:
…………………………………………...........................…….....................……………………
.................................................................................................................................................................
2) Miejsce realizacji zadania ……………………………………………………….....…...........……..
...…………………………………….........……………………………….....................................
3) Harmonogram realizacji zadania:
| Planowany termin realizacji zadania | Rodzaj podejmowanych działań |
IV. Kalkulacja przewidywanych kosztów realizacji zadania oraz wyszczególnienie źródeł ich finansowania:
| Rodzaj planowanych wydatków | Łączna wartość planowanych kosztów (zł) | W tym | ||
| koszty finansowane z dotacji (zł) | koszty finansowane ze środków własnych (zł) | inne źródła | ||
V. Uzasadnienie konieczności wykonania zadania:
......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
........................................................................................................................................................
VI. Dodatkowe uwagi i informacje mogące mieć znaczenie przy ocenie wniosku:
........................................................................................................................................................
.........................................................................................................................................................
..........................................................................................................................................................
VII. Podpisy upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu Wnioskodawcy:
……………………………………………….........
...…………………………………………………..
.……..……………………………………………..
Załączniki:
1) Dokument potwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością;
2) Oświadczenie, że ROD nie działa w celu osiągnięcia zysku;
3) Pozwolenie na budowę lub potwierdzenie zgłoszenia robót budowlanych, jeśli prowadzone prace wymagają takiego postępowania na podstawie przepisów ustawy - Prawo budowlane;
4) Projekt (jeśli jest wymagany);
5) Inne (wymienić jakie) ……………………………………………………………………………………
Załączniki można przedstawić w oryginale lub w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem.
Załącznik Nr 2 do Regulamin udzielania dotacji celowych z budżetu Miasta Radomsko dla rodzinnych ogrodów działkowych
Sprawozdanie z wykorzystania dotacji celowej z budżetu gminy MiastaRadomsko dla rodzinnych ogrodów działkowych
Dotyczy umowy nr ….......………..………..…… z dnia ……………….........................….
I. Dane dotyczące Wnioskodawcy:
1) Nazwa: ………………………………………………………………….......................... ;
2) Adres/ miejsce położenia : ……………………………………………………………………………………;
3) Dane osób uprawnionych statutowo do składania oświadczeń woli w imieniu Wnioskodawcy( imię, nazwiskio, funkcja):
..............................................................................................................................................
...............................................................................................................................................
..............................................................................................................................................
II. Opis zrealizowanego zadania:
……………………………………………………………………………………………….……
………………………………………………………………...............................………………
……………………………………………………………………………..……………..………
…………………………………………………………………………........……………………
……………………………………………………………………………......……………………
III. Termin realizacji zadania:
Data rozpoczęcia zadania: ……………………………………………………...........................
Data zakończenia zadania: …………………………............................………………………….
IV. Źródła finansowania:
Łączna wartość poniesionych kosztów na realizację zadania (zł):…………………….......................
Koszty finansowane z dotacji (zł): ……………………………………………………….....................
Koszty finansowane ze środków własnych (zł): ……………………....……..………….....................
Inne źródła finansowania: .................................................................................................................
V. Zestawienie faktur (rachunków):
| Lp. | Rodzaj wydatku | Numer faktury | Data wystawienia faktury | Kwota | Środki pochodzące z dotacji | Środki własne | Środki z innych źródeł |
| Razem | |||||||
Oświadczam (-y), że:
- wszystkie podane w niniejszym sprawozdaniu informacje są zgodne z aktualnym stanem faktycznym
i prawnym,
- wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu faktur (rachunków) zostały faktycznie poniesione.
- -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(miejscowość i data) (podpis osoby upoważnionej do reprezentowania Wnioskodawcy)
| Załączniki: Faktury/rachunki potwierdzające poniesione wydatki zgodnie z zestawieniem w pkt. V (w formie kopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem). |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
