Uchwała nr XVI/117/2016 Rady Gminy Kobiele Wielkie
z dnia 30 czerwca 2016r.
w sprawie Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kobiele Wielkie
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446), w związku z art. 403 ust. 2, 4-6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 672), w związku z uchwałą nr XVI/116/2016 Rady Gminy Kobiele Wielkie
z dnia 30 czerwca 2016 r. w sprawie przyjęcia Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest
z terenu Gminy Kobiele Wielkie na lata 2016-2032, uchwala się, co następuje:
§ 1. Uchwala się "Regulamin dofinansowania kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kobiele Wielkie", który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kobiele Wielkie.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
| Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XVI/117/2016
Rady Gminy Kobiele Wielkie
z dnia 30 czerwca 2016 r.
REGULAMIN DOFINANSOWANIA KOSZTÓW USUWANIA I UNIESZKODLIWIANIA WYROBÓWZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY KOBIELE WIELKIE
§ 1. 1. Regulamin określa zasady przyznawania dotacji celowej w ramach realizacji zadania polegającego na usunięciu i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kobiele Wielkie.
2. Udzielenie dotacji celowej ma na celu wspomaganie założeń ujętych w "Programie usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kobiele Wielkie na lata 2016-2032", którego nadrzędnym celem jest eliminacja czynników powodujących negatywne skutki zdrowotne u mieszkańców oraz likwidacja szkodliwego oddziaływania azbestu na środowisko.
§ 2. Dofinansowaniu podlegają koszty realizacji przedsięwzięć związanych z usuwaniem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Kobiele Wielkie, polegające na:
1) demontażu wyrobów zawierających azbest;
2) przygotowaniu do transportu i transporcie wyrobów zawierających azbest do miejsca unieszkodliwienia;
3) unieszkodliwieniu poprzez składowanie wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych.
§ 3. Dotację na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie środowiska, o których mowa w § 2 mogą uzyskać w pełnej wysokości osoby fizyczne dysponujące prawem własności lub innym prawem do dysponowania nieruchomością.
§ 4. Źródłem finansowania zadań będą środki własne z budżetu Gminy Kobiele Wielkie oraz środki pozyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi lub z innych źródeł.
§ 5. Ogólna kwota przeznaczona na finansowanie zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest określona będzie na każdy rok w budżecie Gminy Kobiele Wielkie.
§ 6. Wykonawcą zadań obejmujących usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Kobiele Wielkie będzie podmiot wyłoniony z zastosowaniem obowiązujących przepisów w tym zakresie.
§ 7. 1. Planujący usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości występuje
z wnioskiem do Wójta Gminy Kobiele Wielkie, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Warunkiem ubiegania się o otrzymanie dotacji będzie złożenie prawidłowo wypełnionego wniosku, stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu wraz z kserokopią dokumentacji zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 290).
3. W przypadku przekroczenia środków finansowych przewidzianych na dany rok budżetowy w budżecie Gminy Kobiele Wielkie, wnioski rozpatrywane będą według kolejności złożenia w siedzibie Urzędu Gminy w Kobielach Wielkich, z wyjątkiem roku 2016, w którym wnioski należy składać do 25 sierpnia.
4. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnoprawnych lub innych wad we wniosku o otrzymanie dotacji, wzywa się Wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczania wezwania.
5. Wnioski prawidłowo wypełnione złożone wraz z wymaganymi dokumentami określonymi w niniejszym paragrafie, które nie zostały zakwalifikowane w danym roku z powodu limitu środków, o których mowa w § 5, będą rozpatrywane w pierwszej kolejności przy ponownym ogłoszeniu naboru, po uprzedniej ich aktualizacji.
6. Od procedury kwalifikowania wniosków i przyznawania dofinansowania nie przysługuje tryb odwoławczy.
7. Wnioskodawcy, którego wniosek nie został zatwierdzony do realizacji, nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie wobec Gminy Kobiele Wielkie.
8. Termin wykonania prac wskazanych w umowie będzie każdorazowo ustalany pomiędzy przedstawicielem Wykonawcy, a Wnioskującym o ich dofinansowanie do Gminy Kobiele Wielkie.
9. Usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości oraz ich przekazanie na składowisko odpadów niebezpiecznych zostanie potwierdzone protokołem odbioru odpadu oraz kartą przekazania odpadu wydaną przez Wykonawcę, o którym mowa w § 6 niniejszego regulaminu.
§ 8. Gmina Kobiele Wielkie zastrzega sobie prawo dokonania kontroli faktycznego wykonania inwestycji.
§ 9. Finansowanie nie obejmuje zwrotu kosztów demontażu, usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, jeżeli Wnioskujący we własnym zakresie zlecił uprawnionemu podmiotowi ich usunięcie
i unieszkodliwienie, jak też prac wykraczających poza zakres umowy.
Załącznik Nr 1 do regulaminu dofinansowania kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Kobiele Wielkie.
Kobiele Wielkie, dnia ...........................
Wnioskodawca
.......................................................................
.......................................................................
(imię i nazwisko właściciela nieruchomości)
Wójt Gminy
Kobiele Wielkie
Adres/siedziba ..............................................
.......................................................................
Telefon ..........................................................
WNIOSEK O DEMONTAŻ I USUNIĘCIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Z TERENU NIERUCHOMOŚCI ORAZ SFINANSOWANIE TEJ USŁUGI
1. Określenie nieruchomości, na której ma być wykonane wnioskowane przedsięwzięcie:
Adres: .............................................................................................................................................................. .....................................................................................................................................................................................
Numer ewidencyjny działki: ..............................................................., obręb: ..................................................
Tytuł prawa do nieruchomości (właściciel, współwłaściciel, użytkownik wieczysty, współużytkownik wieczysty) ..........................................................................................................................................................
2. Rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach dofinansowania: (właściwe zaznaczyć
znakiem X)
? Demontaż:
? budynek mieszkalny:? budynek gospodarczy/inny*
- ilość azbestu:.............. m2- ilość azbestu:................ m2
- rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie*- rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie*
- planowany termin demontażu**:- planowany termin demontażu**:
20.09.2016r. do 15.10.2016 r.20.09.2016r. do 15.10.2016 r.
? Usunięcie odpadów wcześniej zdjętych z obiektów i składowanych na nieruchomości (odpady luzem):
- ilość azbestu:.................. m2
- rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie*
----------
* niepotrzebne skreślić
** nie może być później niż do dnia 15.10.2016 r. z uwagi na dofinansowanie zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi
Oświadczenia:
1. Oświadczam, że dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.
2. Zobowiązuję się do umożliwienia upoważnionym pracownikom Urzędu Gminy w Kobielach Wielkich oraz firmie działającej na zlecenie Gminy wstępu na przedmiotową nieruchomość w celu podjęcia działań związanych z realizacją wnioskowanych prac.
3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych we wniosku w celu realizacji zadania usuwania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2135).
.....................................................
(podpis wnioskodawcy)
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
