Uchwała nr XXVIII/135/16 Rady Gminy Grabów
z dnia 30 czerwca 2016r.
w sprawie Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Grabów
Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r. poz. 446), w związku z art. 403 ust. 2, 4-6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2016 r. poz. 672) w związku z uchwałą Nr XX/147/2013 Rady Gminy Grabów z dnia 29 stycznia 2013 r. w sprawie przyjęcia "Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Grabów na lata 2013-2032", Rada Gminy Grabów uchwala, co następuje:
§ 1. Zatwierdza się "Regulamin dofinansowania kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Grabów", który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Grabów.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
| Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVIII/135/16
Rady Gminy Grabów
z dnia 30 czerwca 2016 r.
REGULAMIN DOFINANSOWANIA KOSZTÓW USUWANIA I UNIESZKODLIWIANIA WYROBÓWZAWIERAJĄCYCH AZBEST Z TERENU GMINY GRABÓW
§ 1. 1. Regulamin określa zasady przyznawania dotacji celowej w ramach realizacji zadania polegającego na usunięciu i unieszkodliwieniu wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Grabów
2. Udzielenie dotacji celowej ma na celu wspomaganie założeń ujętych w "Programie usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Grabów", którego nadrzędnym celem jest eliminacja czynników powodujących negatywne skutki zdrowotne u mieszkańców oraz likwidacja szkodliwego oddziaływania azbestu na środowisko.
§ 2. Dofinansowaniu podlegają koszty realizacji przedsięwzięć związanych z usuwaniem i unieszkodliwieniem wyrobów zawierających azbest z nieruchomości położonych w granicach administracyjnych Gminy Grabów, polegające na:
1) demontażu wyrobów zawierających azbest;
2) przygotowaniu do transportu i transporcie wyrobów zawierających azbest do miejsca unieszkodliwienia;
3) unieszkodliwieniu poprzez składowanie wyrobów zawierających azbest na składowisku odpadów niebezpiecznych.
§ 3. Dotacji na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie środowiska, o których mowa w § 2 mogą uzyskać w pełnej wysokości podmioty realizujące te przedsięwzięcia, tj.:
1) podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych, w szczególności:
a) osoby fizyczne,
b) wspólnoty mieszkaniowe,
c) osoby prawne,
d) przedsiębiorcy;
2) jednostki sektora finansów publicznych będące gminnymi osobami prawnymi.
§ 4. Źródłem finansowania zadań będą środki własne z budżetu Gminy Grabów oraz środki pozyskane z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi lub z innych źródeł.
§ 5. Ogólna kwota przeznaczona na finansowanie zadań z zakresu usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest określona będzie na każdy rok w budżecie Gminy Grabów.
§ 6. Wykonawcą zadań obejmujących usuwanie i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest na terenie gminy Grabów będzie podmiot wyłoniony z zastosowaniem obowiązujących przepisów w tym zakresie.
§ 7. 1. Planujący usunięcie i unieszkodliwienie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości występuje z wnioskiem do Wójta Gminy Grabów, którego wzór stanowi załącznik do zalącznika nr 1 do niniejszego Regulaminu.
2. Warunkiem ubiegania się o otrzymanie dotacji będzie:
1) prawidłowo wypełniony wniosek, stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu;
2) kserokopia: dokumentacji zgłoszenia robót budowlanych lub decyzji pozwolenia na budowę, zgodnie z ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz.U. z 2016 r. poz. 290).
3. Wnioski należy składać w terminie do 29 lipca danego roku. W przypadku przekroczenia środków finansowych przewidzianych na dany rok budżetowy w budżecie Gminy Grabów, wnioski rozpatrywane będą według kolejności złożenia w siedzibie Urzędu Gminy w Grabów.
4. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnoprawnych lub innych wad we wniosku o otrzymanie dotacji, wzywa się Wnioskodawcę do ich usunięcia w terminie 7 dni od dnia doręczania wezwania.
5. Wnioski prawidłowo wypełnione złożone wraz z wymaganymi dokumentami określonymi w §7 ust. 2 regulaminu, które nie zostały zakwalifikowane w danym roku z powodu limitu środków, o których mowa w § 5,będą rozpatrywane w pierwszej kolejności przy ponownym ogłoszeniu naboru, po uprzedniej ich aktualizacji.
6. Od procedury kwalifikowania wniosków i przyznawania dofinansowania nie przysługuje tryb odwoławczy.
7. Wnioskodawcy, którego wniosek nie został zatwierdzony do realizacji, nie przysługuje z tego tytułu żadne roszczenie wobec Gminy Grabów.
8. Termin wykonania prac wskazanych w umowie będzie każdorazowo ustalany pomiędzy przedstawicielem Wykonawcy, a Wnioskującym o ich dofinansowanie do Gminy Grabów.
9. Usunięcie wyrobów zawierających azbest z nieruchomości oraz ich przekazanie na składowisko odpadów niebezpiecznych zostanie potwierdzone protokołem odbioru odpadu oraz kartą przekazania odpadu wydaną przez Wykonawcę, o którym mowa w § 6 niniejszego regulaminu.
§ 8. Gmina Grabów zastrzega sobie prawo dokonania kontroli faktycznego wykonania inwestycji.
§ 9. Finansowanie nie obejmuje zwrotu kosztów demontażu, usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, jeżeli Wnioskujący we własnym zakresie zlecił uprawnionemu podmiotowi ich usunięcie i unieszkodliwienie, jak też prac wykraczających poza zakres umowy.
| Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik do uchwały Nr XXVIII/135/16
Rady Gminy Grabów
z dnia 30 czerwca 2016 r.
Załącznik do Załącznika Nr 1
Miejscowość , dnia ...........................
Wnioskodawca
.......................................................................
......................................................................
(imię i nazwisko właściciela nieruchomości;
Wójt Gminy Grabów
Adres/siedziba ..............................................
.......................................................................
Telefon ..........................................................
WNIOSEK O DEMONTAŻ I USUNIĘCIE WYROBÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST
Z TERENU NIERUCHOMOŚCI ORAZ SFINANSOWANIE TEJ USŁUGI
1. Określenie nieruchomości, na której ma być wykonane wnioskowane przedsięwzięcie:
Adres: ..........................................................................................................................................................................
Numer ewidencyjny działki: ..............................................................., obręb: .............................................................
Tytuł prawa do nieruchomości (właściciel, współwłaściciel, użytkownik wieczysty, współużytkownik wieczysty)..........................................................................................................................................
2. Rodzaj prac przewidzianych do wykonania w ramach dofinansowania: (właściwe zaznaczyć znakiem X)
| ? Demontaż: ? budynek mieszkalny: - ilość azbestu:.............. m2 - rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie* - planowany termin demontażu**: .............................. | ? budynek gospodarczy/inny* - ilość azbestu:................ m2 - rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie* - planowany termin demontażu**: ............................... |
| ? Usunięcie odpadów wcześniej zdjętych z obiektów i składowanych na nieruchomości (odpady luzem): - ilość azbestu:.................. m2 - rodzaj azbestu: płyty faliste/płyty płaskie* ---------- * niepotrzebne skreślić ** nie może być później niż do dnia ................................ z uwagi na dofinansowanie zadania ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi |
Oświadczenia:
1. Oświadczam, że dane zawarte we wniosku są zgodne ze stanem faktycznym i prawnym.
2. Zobowiązuję się do umożliwienia upoważnionym pracownikom Urzędu Gminy w Grabowie oraz firmie działającej na zlecenie Gminy wstępu na przedmiotową nieruchomość w celu podjęcia działań związanych z realizacją wnioskowanych prac.
3. Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych we wniosku w celu realizacji zadania usuwania wyrobów zawierających azbest, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2135 ze zm.).
.....................................................
(podpis wnioskodawcy)
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
