Uchwała nr XV/101/2016 Rady Gminy Ostrówek
z dnia 30 czerwca 2016r.
w sprawie zasad korzystania i ustalania opłat za wynajem pomieszczeń szkolnych w placówkach oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Ostrówek
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2016 r., poz. 446) oraz art. 4 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2016 r. poz. 573) Rada Gminy Ostrówek uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Do wynajmowania, wydzierżawiania lub użyczania pomieszczeń szkolnych upoważnieni są dyrektorzy placówek oświatowych na podstawie i w granicach udzielonego przez Wójta Gminy Ostrówek pełnomocnictwa.
2. Korzystanie z pomieszczeń szkolnych odbywa się w oparciu o zawartą umowę pisemną.
3. Dyrektor placówki oświatowej ma obowiązek w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy najmu lub dzierżaw zawiadomić organ prowadzący o jej zawarciu.
4. Umowy zawiera się na okres oznaczony nie dłuższy niż 3 lata.
§ 2. 1. Umowa wynajmu lub dzierżawy powinna zawierać:
1) dokładne określenie osoby (prawnej lub fizycznej) najemcy lub dzierżawcy, w przypadku osoby prowadzącej działaność gospodarczą wraz z podaniem numeru NIP i podstawy działalności, a w przypadku podmiotów wpisanych do KRS z podaniem nr wpisu;
2) dokładne określenie sposobu korzystania z przedmiotu umowy;
3) dokładne określenie pomieszczenia oddawanego do korzystania;
4) dokładne określenie praw i obowiązków stron, dni i godzin korzystania z pomieszczeń, okresu trwania umowy oraz zasad jej rozwiązania;
5) określenie opłaty w wysokości brutto i terminu jej uregulowania;
6) zapis o zakazie użyczania, podnajmowania lub oddawania w użytkowanie osobom trzecim bez zgody dyrektora placówki oświatowej;
7) zobowiązanie do informowania i uzyskiwania akceptacji dyrektora placówki oświatowej o wszelkich zmianach charakteru prowadzonej działalności w pomieszczeniach będących przedmiotem umowy, pod rygorem rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym;
8) zobowiązanie korzystającego do utrzymywania w należytym stanie sanitarnym i technicznym użytkowanych pomieszczeń;
9) pouczenie o odpowiedzialności za szkody powstałe wskutek niewłaściwego korzystania z pomieszczeń.
2. Umowa użyczenia musi zawierać informacje, o których mowa w ustępie 1 pkt 1-4 i 6-9.
§ 3. Określa się sposób ustalenia opłat za pozastatutowe korzystanie z obiektów i urządzeń:
1) wysokość opłat ustala w drodze zarządzenia Wójt Gminy Ostrówek;
2) ustalenie wysokości cen i opłat przez Wójta Gminy Ostrówek, poprzedza przedłożenie w tym zakresie propozycji ich wysokości przez dyrektorów placówek oświatowych;
3) propozycja wysokości cen i opłat powinna uwzględniać bieżące niezbędne koszty utrzymania danego obiektu.
§ 4. Z opłat zwalnia się:
1) szkoły i placówki oświatowe, dla których gmina jest organem prowadzącym lub ich uczniów i wychowanków;
2) kluby sportowe dotowane przez Gminę Ostrówek - w ramach uprawianych dyscyplin sportu związanych z otrzymaną dotacją;
3) organizatorów imprez zleconych przez gminę lub odbywających się pod patronatem Wójta Gminy Ostrówek;
4) podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, realizujące cele statutowe na terenie Gminy Ostrówek oraz Koła Gospodyń Wiejskich działające na terenie Gminy Ostrówek.
§ 5. Umowy najmu, dzierżawy lub użyczenia lokali i obiektów zawarte do dnia podjęcia niniejszej uchwały obowiązują do czasu ich zakończenia.
§ 6. Traci moc uchwała nr XXI/146/04 Rady Gminy Ostrówek z dnia 30 grudnia 2004 r w sprawie uchwalenia Regulaminu udostępniania obiektów sportowych, zmieniona uchwałą nr XXIV/163/05 Rady Gminy Ostrówek z dnia 30 marca 2005 r w sprawie uchwalenia Regulaminu udostępniania obiektów sportowych.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Ostrówek.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego.
| Przewodniczący Rady Gminy Ostrówek |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
