Uchwała nr XVII.121.2015 Rady Gminy Kotuń
z dnia 28 grudnia 2015r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 6r ust 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz.U. z 2013 r. poz.1399, z późn.zm./ po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Siedlcach Nr HKN.448.6.2015 z dnia 20.11.2015r, Rada Gminy Kotuń uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w tym:: 1 / Rodzaje odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości 2/ Częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości; 3/ Sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych; 4/ Sposób zagospodarowania odpadów komunalnych 5/ Tryb i sposób zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
§ 2. 1. Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, z którym Gmina Kotuń ma zawartą umowę na odbieranie odpadów komunalnych, zobowiązany jest dokonywać odbioru niżej wymienionych odpadów komunalnych według ustalonego harmonogramu, uwzględniającego postanowienia niniejszej uchwały, podanego do publicznej wiadomości i dostarczonego mieszkańcom.
2. Ustala się częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych: 1/ zmieszane odpady komunalne - co najmniej raz w miesiącu 2/ papier i tektura, opakowania z papieru i tektury - co najmniej raz w miesiącu, 3/ tworzywa sztuczne, opakowania z tworzyw sztucznych oraz opakowania wielomateriałowe - co najmniej raz w miesiącu, 4/ metale i opakowania z metali - co najmniej raz w miesiącu 5/ szkło - co najmniej raz w miesiącu, 6/ odpady zielone i inne ulegające biodegradacji - co najmniej raz w miesiącu, 7/ odpady wielkogabarytowe - co najmniej raz w roku sprzed posesji.
§ 3. Odpady komunalne powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kotuń, będą traktowane jako zmieszane odpady komunalne.
§ 4. Przedsiębiorca odbierający odpady komunalne, odbiera wyłącznie odpady, które są umieszczone w odpowiednich pojemnikach i workach, określonych w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kotuń.
§ 5. 1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustala się utworzenie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, który świadczy usługi na rzecz mieszkańców w zakresie przyjmowania: 1/ zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, 2/ przeterminowanych lub częściowo wykorzystanych leków, 3/ zużytych baterii i akumulatorów, 4/ innych odpadów niebezpiecznych, wydzielonych ze strumienia odpadów komunalnych/ żarówki, jarzeniówki/ 5/ zużytych opon oraz chemikaliów, 6/ mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, 7/ odpadów budowlanych i rozbiórkowych, 8/ popiołu
2. Informacja o lokalizacji przyjmowania odpadów w punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych jest przekazywana właścicielom nieruchomości przez Urząd Gminy w Kotuniu oraz udostępniana na stronie internetowej Gminy:
3. Do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych są przyjmowane odpady powstające w gospodarstwach domowych z terenu Gminy Kotuń dostarczone przez wytwórców.
4. Dostarczający odpady do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych ma obowiązek ich rozładunku i umieszczenia w miejscach i w sposób wskazany przez obsługę punktu lub znaki informacyjne.
5. Punkt selektywnej zbiórki odpadów będzie świadczył usługi cztery razy w miesiącu w soboty w godzinach 7.30-15.30. Dodatkowo odpady, o których mowa w ust.1, pkt.1,3,5,6,7 będą odbierane bezpośrednio z terenu nieruchomości za pomocą mobilnego punktu selektywnej zbiórki odpadów wg harmonogramu, który zostanie podany do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 6. 1. Podmiot odbierający odpady komunalne ma obowiązek wyposażenia właścicieli nieruchomości w worki do gromadzenia odpadów komunalnych, o których mowa w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kotuń.
2. W przypadku niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne lub prowadzącego Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych /PSZOK/ właściciel nieruchomości może zgłosić takie przypadki, w formie pisemnej, elektronicznie na adres e - mail , telefonicznie:25/641-43-83 w.24 lub osobiście w Urzędzie Gminy Kotuń, ul. Siedlecka 56 c 08-130 Kotuń
§ 7. Określa się następujący sposób zagospodarowania odbieranych odpadów komunalnych: 1/Zmieszane odpady komunalne oraz odpady zielone i inne ulegające biodegradacji odbierane od właścicieli nieruchomości będą przekazywane do Regionalnej Instalacji do Przetwarzania Odpadów Komunalnych lub instalacji zastępczych, określonych dla regionu ostrołęcko - siedleckiego w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Mazowieckiego na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2023. 2/Selektywnie zebrane odpady komunalne będą przekazywane do instalacji odzysku i unieszkodliwiania, zgodnie z przepisami prawa.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kotuń.
§ 9. Traci moc uchwała Nr XXII/150/2012 Rady Gminy Kotuń z dnia 27 grudnia 2012r w sprawie szczegółowego sposobu i świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów /Dz. U. Woj. Maz. z 2013r. poz. 2360/ oraz uchwała Nr XXV/170/2013 Rady Gminy Kotuń z dnia 18 marca 2013r. zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi/Dz. U. Woj. Maz. z 2013r. poz.4540/.
§ 10. 1. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Województwa Mazowieckiego.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
| Przewodniczący Rady |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
