Uchwała nr XIII/115/2016 Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Łopuszno na 2016 rok
Na podstawieart. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j.: Dz. U. z 2015 r. poz.1515 z późn. zm.), w związku z art. 211, art. 212 ust.1 pkt 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, ust. 2 pkt 1, 2, art. 214 pkt 1, 2, 3, art. 222 ust. 1, ust. 2 pkt 1, 2, 3 art. 235, art. 236, art. 237 ust. 1, ust. 2 pkt 1, 2, 3, art. 258 ust. 1 pkt 1, 2, 3, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j.: Dz. U. z 2013 poz. 885 z późn. zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu gminy w wysokości 28 246 274 zł, z tego:
a) dochody bieżące 26 525 677 zł
b) dochody majątkowe 1 720 597 zł zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 31 233 598 zł, z tego:
a) wydatki bieżące 24 840 871 zł
b) wydatki majątkowe 6 392 727 zł zgodnie z załącznikiem nr 2.
2. Limity wydatków na wieloletnie przedsięwzięcia planowane do poniesienia w roku budżetowym 2016 zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Limity wydatków na inwestycje jednoroczne zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz innych źródeł zagranicznych, niepodlegających zwrotowi realizowane w roku budżetowym w wysokości 3 053 901 zł,
a) wydatki bieżące 0 zł
b) wydatki majątkowe 2 753 901zł zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3. Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 987 324 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie - 2 987 324 zł,
2) Przychody budżetu w wysokości 3 000 000 zł, rozchody w wysokości 12 676 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 4. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 110 000 zł,
2) celową w wysokości - 57 000 zł, z przeznaczeniem na:
a) zarządzanie kryzysowe - 57 000 zł,
§ 5. 1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 6. Ustala się dochody w kwocie 80 000 zł z tytułu wydania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 85 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz gminnym programie przeciwdziałania narkomanii (różnica pomiędzy dochodami i wydatkami wynika ze zwiększenia wydatków o niewykorzystane środki w 2015 roku).
§ 7. Ustala się dochody w kwocie 10 500 zł z tytułu opłat pobieranych na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jedn. Dz. U. z 2013 r. Nr 1232 z późn. zm.) oraz wydatki w kwocie 10 500 zł na realizację zadań określonych w tej ustawie.
§ 8. W dziale 900, rozdziale 90002 ustala się dochody w kwocie 381 232 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki w kwocie 381 232 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz dochody w wysokości 62 220,00 zł na realizację "Gminnego Programu usuwania azbestu na lata 2012-2032" i wydatki w kwocie 73 200,00 zł (środki otrzymane z WFOŚ i GW - 62 220,00 zł oraz wkład własny 10 980,00 zł).
§ 9. 1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie (zbiorczo), dla samorządowych zakładów budżetowych: przychody - 1 509 0000 zł; koszty - 1 509 000 zł; zgodnie z załącznikiem nr 9.
2. Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla wydzielonych rachunków dochodów jednostek budżetowych: dochody - 456 000 zł; wydatki - 456 000 zł; zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10. 1. Dotacje przedmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 11.
2. Dotacje podmiotowe zgodnie z załącznikiem nr 12.
3. Dotacje celowe zgodnie z załącznikiem nr 13.
§ 11. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek, papierów wartościowych (obligacji komunalnych), których zbywalność jest ograniczona (tzn. nie istnieje dla nich płynny rynek wtórny) oraz papiery wartościowe dopuszczone do obrotu zorganizowanego, czyli takie, dla których istnieje płynny rynek wtórny:
1. na sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1 000 000 zł w tym: 1.1. kredyty 1 000 000 zł
2. na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 2 987 324 zł, w tym;
1) kredyty 2 987 324 zł,
3. na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 12 676 zł w tym:
1) zaciągnięte pożyczki - 12 676 zł
§ 12. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do kwot wynikających z limitów zobowiązań,
o których mowa w § 11 niniejszej uchwały.
§ 13. Upoważnia się Wójta do:
1) dokonywania przeniesień planu wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy między rozdziałami i paragrafami wydatków oraz do przeniesień między planem wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy i planem innych wydatków bieżących, w ramach działów klasyfikacji budżetowej w budżecie gminy,
2) dokonywania zmian w planie wydatków na zadania inwestycyjne roczne w ramach działów,
3) dokonywania zmian pomiędzy wydatkami bieżącymi a wydatkami majątkowymi w ramach działu,
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków,
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 14. Wydatki w ramach funduszu sołeckiego w wysokości 409 612 zł przeznaczone na zadania własne.
§ 15. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2016 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego oraz wywieszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
| Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik6.pdf
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik7.pdf
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik8.pdf
Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik9.pdf
Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik10.pdf
Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik11.pdf
Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik12.pdf
Załącznik Nr 13 do Uchwały Nr XIII/115/2016
Rady Gminy w Łopusznie
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik13.pdf
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
