Uchwała nr XV/173/2015 Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015r.
w sprawie zmian w budżecie miasta na 2015 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1515), art. 211 i art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 885, poz. 938 i poz. 1646, z 2014 r. poz. 379, poz. 911, poz.1146, poz.1626 i poz. 1877 oraz z 2015 r. poz. 238, poz. 532, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1190, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1854 i poz. 2150) Rada Miejska w Suwałkach wprowadza następujące zmiany w uchwale Nr IV/19/2015 Rady Miejskiej w Suwałkach z dnia 28 stycznia 2015 r. w sprawie budżetu miasta na 2015 rok:
§ 1. Dokonać zmian w planie dochodów budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 1:
1) zmniejszyć plan dochodów budżetowych o kwotę 44.424 zł;
2) zwiększyć plan dochodów budżetowych o kwotę 35.284 zł.
§ 2. Dokonać zmian w planie wydatków budżetowych zgodnie z załącznikiem nr 2:
1) zmniejszyć plan wydatków budżetowych o kwotę 188.228 zł;
2) zwiększyć plan wydatków budżetowych o kwotę 179.088 zł.
§ 3. Budżet miasta wynosi:
1) plan po stronie dochodów 312.275.865 zł, w tym:
a) bieżących 297.288.387 zł,
b) majątkowych 14.987.478 zł;
2) plan po stronie wydatków 327.521.083 zł, w tym:
a) bieżących 273.724.555 zł,
b) majątkowych 53.796.528 zł.
§ 4. Ustala się limity wydatków na zadania inwestycyjne w 2015 roku zgodnie z załącznikiem nr 3.
§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu miasta zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 6. Ustala się deficyt budżetu miasta w wysokości 15.245.218 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków w kwocie 9.691.103 zł oraz zaciągniętych kredytów w kwocie 5.554.115 zł.
§ 7. Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów zaciągniętych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu miasta w kwocie 10.000.000 zł;
2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów w kwocie 12.020.000 zł oraz pokrycie zwiększonego deficytu w kwocie 5.554.115 zł.
§ 8. Upoważnia się Prezydenta Miasta do zaciągania kredytów do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 7 Uchwały.
§ 9. Ustala się dochody pochodzące z opłat i kar za korzystanie ze środowiska naturalnego w kwocie 747.161 zł (sklasyfikowane w rozdziale 90019) i wydatki w kwocie 747.161 zł (sklasyfikowane w rozdziale 90004 i 90019), przeznaczone na działania związane z ochroną środowiska naturalnego.
§ 10. Ustala się dochody w kwocie 1.588.267 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 1.652.181 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i wydatki w kwocie 70.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 11. Do niniejszej uchwały dołącza się uzasadnienie zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Suwałk.
§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
| Przewodnicząca Rady Miejskiej w Suwałkach |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 1D og do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik1D_og.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 2W og do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik2W_og.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 4 spoza do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik4_spoza.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XV/173/2015
Rady Miejskiej w Suwałkach
z dnia 29 grudnia 2015 r.
U z a s a d n i e n i e
§ 1. Zmiany planu dochodów dotyczą:
1) działu 630 Turystyka - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych, w tym realizacją zadania majątkowego pn."Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - Województwo Podlaskie";
2) działu 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - związane jest z urealnieniem planu dochodów budżetowych;
3) działu 801 Oświata i wychowanie - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych w placówce oświatowej i przedszkolu;
4) działu 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - związane z urealnieniem planu dochodów budżetowych.
§ 2. Zmiany planu wydatków dotyczą:
1) działu 630 Turystyka - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych, w tym realizacją zadania majątkowego pn."Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - Województwo Podlaskie";
2) działu 700 Gospodarka mieszkaniowa - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w zakresie wykupów nieruchomości;
3) działu 750 Administracja publiczna - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych;
4) działu 801 Oświata i wychowanie - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w placówkach oświatowych i przedszkolu;
5) działu 851 Ochrona zdrowia - związane z dostosowaniem planu wydatków budżetowych do realnego wykonania;
6) działu 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w placówkach oświatowych;
7) działu 926 Kultura fizyczna - związane z urealnieniem planu wydatków budżetowych w placówkach oświatowych.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
