Uchwała nr XX/159/2016 Rady Miejskiej w Tczewie
z dnia 23 czerwca 2016r.
w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ), art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz.250), po zasięgnięciu opinii Komisji Polityki Gospodarczej oraz Komisji Finansowo-Budżetowej , Rada Miejska w Tczewie
uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Właściciele nieruchomości położonych na terenie Gminy Miejskiej Tczew, w terminach wskazanych w § 2 ust. 1-2 niniejszej uchwały, zobowiązani są do uiszczania na rzecz Gminy Miejskiej Tczew opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości określonej w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, która określona została odrębną uchwałą Rady Miejskiej w Tczewie.
2. W przypadku niezłożenia deklaracji o której mowa w pkt.1, albo uzasadnionych wątpliwości, co do danych zawartych w deklaracji, właściciele nieruchomości zobowiązani są do uiszczania na rzecz Gminy Miejskiej Tczew opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości określonej przez Prezydenta Miasta Tczewa w drodze decyzji.
§ 2.
1. Opłatę, o której mowa w § 1, właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, uiszczają za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości zamieszkuje mieszkaniec, lub powstały odpady komunalne.
2. Opłatę za dany miesiąc kalendarzowy należy wnosić z góry w terminie do 28 dnia każdego miesiąca.
3. Opłatę należy uiszczać przelewem na indywidualny rachunek bankowy, wskazany przez Urząd Miejski w Tczewie lub gotówką w kasie Urzędu Miejskiego w Tczewie.
§ 3.
Traci moc uchwała Nr XXVIII/229/2013r. Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 31 stycznia 2013r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2013r. poz.1133) w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz uchwała Nr XXIII/273/2013r. Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 czerwca 2013r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2013r. poz. 2962) zmieniająca uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Tczewa.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.
| Przewodniczący Rady Miejskiej w Tczewie |
Uzasadnienie
Zgodnie z art.6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
(j. t. Dz. U. z 2016 r. poz.250) Rada Gminy określi, biorąc pod uwagę warunki miejscowe, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, termin, częstotliwość i tryb uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym wskazanie czy opłatę uiszcza się z dołu czy z góry.
Uchwała Nr XXVIII/229/2013r. Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 31 stycznia 2013r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2013r. poz.1133) w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz uchwała Nr XXIII/273/2013r. Rady Miejskiej w Tczewie z dnia 27 czerwca 2013r. (Dz. Urz. Woj. Pomorskiego z 2013r. poz. 2962) zmieniająca uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi Rada Gminy określiła w/w warunki.
W związku z art. 11 ustawy z dnia 28 listopada 2014r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2015r., poz. 87) dotychczasowe akty prawa miejscowego wydane na podstawie art. 4, art. 6l, art. 6n, art. 6r ust.3 i 4 ustawy zmienianej w art. 1 zachowują moc na okres na jaki zostały wydane jednak nie dłużej niż przez 18 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy to jest do dnia 31 lipca 2016r.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest zasadne.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
