Uchwała nr XI/82/16 Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2016 rok
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit.d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r., poz. 1515 ze zm.) oraz art. 212 ust. 2, art. 258 ust.1 pkt 1 i 2, art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zm.), Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1. Określa się łączną kwotę planowanych dochodów budżetu gminy w kwocie 17.728.621 zł, z tego dochody bieżące w kwocie 17.017.973 zł i dochody majątkowe w kwocie 710.648 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, w tym:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 2.243.564 zł,
2) dotacje celowe na zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 40.000 zł,
3) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 82.667 zł,
4) dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 3.000 zł,
5) dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 386.148 zł.
§ 2. Określa się łączną kwotę planowanych wydatków budżetu gminy w kwocie 17.309.120 zł, z tego wydatki bieżące w kwocie 16.379.533 zł i wydatki majątkowe w kwocie 929.587 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, w tym:
1) wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej i inne zadania zlecone gminie ustawami w kwocie 2.243.564 zł,
2) wydatki na zadania realizowane w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 207.013 zł,
3) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 78.667 zł,
4) wydatki na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 4.000 zł,
5) wydatki na ochronę środowiska i gospodarki wodnej w kwocie 3.000 zł,
6) wydatki na realizację zadań związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w kwocie 386.148 zł.
§ 3. Kwotę planowanej nadwyżki budżetu gminy określa się w wysokości 419.501 zł. Nadwyżkę przeznacza się na rozchody zaplanowane w załączniku nr 3.
§ 4. 1) Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu gminy w kwocie 245.500 zł,
2) Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu gminy w kwocie 665.001 zł,
3) Przychody i rozchody budżetu sklasyfikowane według paragrafów określających źródło przychodu oraz rodzaj rozchodu, zestawione zostały w załączniku nr 3.
§ 5. W budżecie gminy tworzy się rezerwy:
1) ogólną w kwocie 100.000 zł,
2) celową w kwocie 40.000 zł, z przeznaczeniem na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.
§ 6. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy określa załącznik nr 4.
§ 7. Określa się:
1) wydatki na zadania inwestycyjne, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 8. Określa się plan dochodów rachunku dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie o systemie oświaty w łącznej kwocie 205.000 zł oraz wydatków nimi finansowanych w łącznej kwocie 205.000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 9. 1. Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych nie może przekroczyć kwoty 2.000.000 zł.
2. Łączna kwota udzielonych poręczeń i gwarancji nie może przekroczyć kwoty 100.000 zł.
§ 10. 1. Wyodrębnia się w budżecie gminy środki stanowiące fundusz sołecki, w podziale na sołectwa w łącznej kwocie 252.761 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 11. 1. Określa się maksymalną wysokość poręczeń udzielanych przez wójta gminy w roku budżetowym, w kwocie 100.000 zł.
2. Określa się maksymalną wysokość pożyczek udzielanych przez wójta gminy w roku budżetowym, w kwocie 100.000 zł.
§ 12. Upoważnia się wójta gminy do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy, których maksymalną wysokość ustala się w kwocie 2.000.000 zł.
§ 13. 1. Upoważnia się wójta do dokonywania zmian w planie wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej.
2. Upoważnia się wójta do przekazania uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków, w ramach działów klasyfikacji budżetowej, innym jednostkom organizacyjnym gminy.
§ 14. Upoważnia się wójta do lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
| Przewodniczący Rady Gminy |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XI/82/16
Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik1.pdf
DOCHODY GMINY NIEDŹWIADA W 2016 ROKU
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XI/82/16
Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik2.pdf
WYDATKI BUDŻETU GMINY NIEDŹWIADA W 2016 ROKU
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XI/82/16
Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik3.pdf
Przychody i rozchody budżetu gminy na 2016 rok
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XI/82/16
Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik4.pdf
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu w 2016 roku
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XI/82/16
Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik5.pdf
Wykaz zadań inwestycyjnych realizowanych w 2016 roku
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XI/82/16
Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik6.pdf
Plan dochodów i wydatków wydzielonego rachunku dochodów na 2016 rok
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XI/82/16
Rady Gminy Niedźwiada
z dnia 22 stycznia 2016 r.
Zalacznik7.pdf
Plan wydatków funduszu sołeckiego w 2016 r.
Uzasadnienie
do budżetu gminy na 2016 rok
w zakresie dochodów
Dochody budżetu gminy planuje się w kwocie 17.728.621 zł.
W dziale Rolnictwo i łowiectwo zaplanowano kwotę 122.000 zł, w tym:
- wpływy za odbiór ścieków zaplanowano w kwocie 120.000 zł,
- z tytułu czynszu dzierżawnego za obwody łowieckie zaplanowano kwotę 2.000 zł, na poziomie przewidywanego wykonania za 2015 r.
W dziale Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę zaplanowano kwotę 512.500 zł w tym:
- wpływy za ciepło dostarczane do innych obiektów przez kotłownię znajdującą się w budynku Urzędu Gminy - 100.000 zł,
- wpływy z usług za dostarczanie wody - 411.000 zł,
- odsetki od wpływów w tym dziale - 1.500 zł.
W dziale Transport i łączność zaplanowano kwotę 45.000 zł. w tym:
- wpływy z opłat za zajęcie pasa drogowego - 5.000 zł.
- dotacja celowa na modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych - 40.000 zł.
W dziale Gospodarka mieszkaniowa - 791.854 zł, w tym:
- wpływy za użytkowanie gruntów planuje się kwotę 206 zł,
- wpływy za wynajem lokali użytkowych i mieszkalnych, dzierżawę gruntów komunalnych oraz najem gruntów komunalnych planuje się w kwocie 121.000 zł, zgodnie z zawartymi umowami.
- Wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności - 648 zł,
- wpływy z tytułu sprzedaży około 28 działek stanowiących własność gminy planuje się kwotę 670.000 zł.
W dziale Administracja publiczna zaplanowano kwotę 55.544 zł w tym:
- 48.544 zł jako dotację celową otrzymaną z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminom zgodnie z informacją Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego,
- 7.000 zł jako zwroty z tytułu świadczonych usług np. telefony, energia elektryczna.
W dziale Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa - 1.720 zł planuje się jako dotację celową z budżetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminom - prowadzenie i aktualizacja rejestru wyborców, zgodnie z pismem Krajowego Biura Wyborczego, Delegatura w Lublinie.
W dziale Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zaplanowano kwotę 1.000 zł z tytułu zwrotu za świadczone usługi.
W dziale Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - 2.712.137 zł, w tym:
- wpływy z podatku od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej planuje się w kwocie 5.000 zł. Podatek realizuje Urząd Skarbowy w Lubartowie.
- wpływy z podatku od nieruchomości od osób prawnych (25 pozycji) oraz od osób fizycznych (1564 pozycji ) planuje się według wymiaru na 2016 r. tj. w kwocie 328.955 zł.
- wpływy z podatku rolnego - 371.703 zł
Do opodatkowania podatkiem rolnym przyjęto cenę 1q żyta w wysokości 37 zł. Średnia cena skupu żyta za okres 11 kwartałów poprzedzających kwartał poprzedzający rok podatkowy 2016 podana w Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 19 października 2015 r. wyniosła 53,75 zł za 1 dt.
Obciążenie 1ha przeliczeniowego w skali roku wynosi 2,5 dt żyta, co daje kwotę 92,50 zł oraz dla posiadaczy gruntów fizycznych do 1 ha 5dt żyta tj.185 zł.
Osoby prawne 15 pozycji posiadają 92,4604 ha przeliczeniowych oraz 7 pozycji posiada grunty do 1 ha fizycznego łącznie 2,3090 ha fizycznych. Podatek planuje się w według wymiaru na 2016 r. tj. w kwocie 8.980 zł
Osoby fizyczne - 2.164 pozycji posiadają 3.285,564 ha przeliczeniowych oraz 2052 pozycji posiadający grunty do 1 ha fizycznego łącznie 359,930 ha fizycznych. Podatek planuje się według wymiaru na 2016 r. tj. w kwocie 362.723 zł.
- wpływy z podatku leśnego - 62.452 zł
Powierzchnia lasów stanowiąca własność osób prawnych wynosi 416,36 ha fizycznych. Cena 1m3 drewna podana w Komunikacie Prezesa GUS z dnia 20 października 2015 r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za pierwsze trzy kwartały 2015 r. wynosi 191,97 zł. Właściciele opłacają podatek w wysokości 0,220 ceny 1 m3 drewna tj. z kwoty 188,85 zł, co daje obciążenie 1 ha fizycznego lasu 41,55 zł w stosunku rocznym. Podatek planuje się w kwocie 17.300 zł.
Powierzchnia lasów stanowiąca własność osób fizycznych wynosi 1.086,6867 ha fizycznych. Podatek leśny na 2016 r. planuje się w kwocie 45.152 zł.
- wpływy z podatku od środków transportowych - 65.469 zł,
Od osób prawnych (6 pojazdów) planuje się w kwocie 13.070 zł, i od osób fizycznych (43 pojazdy) planuje się w kwocie 52.399 zł.
- wpływy z podatku od spadków i darowizn planuje się w kwocie 3.500 zł. Podatek realizuje Urząd Skarbowy w Lubartowie.
- wpływy z opłaty targowej 1.000 zł
- wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych - od umów sprzedaży nieruchomości, rzeczy, przedsiębiorstwa itp. planuje się w kwocie 40.000 zł. Podatek realizuje Urząd Skarbowy.
- koszty upomnienia planuje się w kwocie 3.000 zł,
- wpływy z odsetek od nieterminowych wpłat podatków i opłat planuje się w kwocie 1.000 zł.
- wpływy z opłaty skarbowej planuje się w kwocie 13.000 zł, na poziomie przewidywanego wykonania za 2015 r.
- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych planuje się w kwocie 82.667 zł, zgodnie z wyliczeniem,
- wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych planuje się w kwocie 1.730.391 zł, zgodnie z informacją Ministra Finansów,
- wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych planuje się w kwocie 4.000 zł, na poziomie przewidywanego wykonania za 2015 r.,
W dziale Różne rozliczenia - 10.500.487 zł w tym:
- subwencje ogólne z budżetu państwa - 10.490.487 zł, zgodnie z informacją Ministra Finansów, w tym: część oświatowa - 5.518.791 zł, część wyrównawcza - 4.699.091 zł, część równoważąca - 272.605 zł.
- odsetki od środków finansowych gromadzonych na rachunkach bankowych planuje się w kwocie 10.000 zł, na poziomie przewidywanego wykonania za 2015 r.
W dziale Oświata i wychowanie planuje się kwotę 21.031zł, w tym:
- wpływy z wynajmu mieszkań znajdujących się w budynkach szkół - 10.685 zł,
- pozostałe opłaty z tytułu wynajmu mieszkań - 5.746 zł
- odsetki od środków na rachunku bankowym - 4.600 zł,
W dziale Pomoc społeczna - 2.572.200 zł, w tym:
- wpływy należności z tytułu wypłaconych zaliczek alimentacyjnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego - 7.000 zł,
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminom - zgodnie z informacją Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego w kwocie 2.193.300 zł, w tym: na świadczenia rodzinne - 2.190.000 zł, składki na ubezpieczenie zdrowotne -3.300 zł
- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących własnych- 358.900 zł, w tym: składki na ubezpieczenie zdrowotne - 9.600 zł, zasiłki i pomoc w naturze - 115.000 zł, zasiłki stałe - 92.000 zł, utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej - 99.300 zł, na realizację programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania"- 43.000 zł.
- odsetki od środków na rachunkach bankowych - 1.000 zł,
- odpłatność za usługi opiekuńcze - 12.000 zł,
W dziale Gospodarka komunalna i ochrona środowiska planuje się kwotę 389.148 zł w tym:
- 386.148 zł jako wpływy z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- 3.000 zł jako opłaty i kary za korzystanie ze środowiska,
W dziale Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego planuje się kwotę 4.000 zł jako zwroty z tytułu świadczonych usług np. energia elektryczna.
Uzasadnienie
do budżetu gminy na 2016 rok
w zakresie wydatków
Wydatki ogółem zaplanowano w kwocie 17.309.120 zł.
Wydatki na zadania własne zaplanowano w kwocie 14.858.543 zł.
W dziale Rolnictwoi łowiectwo zaplanowano kwotę 454.797 zł, w tym:
- na zadania związane z utrzymaniem oczyszczalni ścieków w ruchu zaplanowano kwotę 156.797zł są to wydatki na zakup gazu, energia elektryczna, ubezpieczenia, analiza ścieków, opłata środowiskowa, wynagrodzenie i pochodne operatora - 60.303 zł,
- wpłaty na rzecz Izby rolniczej - 8.000 zł.
- budowa kanalizacji sanitarnej Brzeźnica Książęca Kolonia, Górka Lubartowska, Klementynów, Tarło, dokumentacja projektowa - 220.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz.1.
- dokumentacja projektowa przydomowych oczyszczalni ścieków - 70.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz.2.
W dziale Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę zaplanowano kwotę 523.489 zł, w tym:
- na wydatki związane z dostarczaniem ciepła zaplanowano kwotę 189.500 zł, są to wydatki na: zakup oleju opałowego, energia elektryczna, opłata za przegląd sezonowy, ubezpieczenie,
- na wydatki związane z dostarczaniem wody zaplanowano kwotę 268.989 zł , są to wydatki na zakup hydrantów, energii elektrycznej, remonty, wynagrodzenia i pochodne 2 konserwatorów - 119.601 zł.
- połączenie wodociągu Niedźwiada - Kolonia - Tarło zaplanowano kwotę 50.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 3
- dokumentacja projektowa modernizacji stacji wodociągowych zaplanowano kwotę 15. 000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 4.
W dziale Transport i łączność zaplanowano kwotę 538.304 zł, w tym:
- drogi publiczne wojewódzkie za zajęcie pasa drogowego - 645 zł,
- drogi publiczne powiatowe za zajęcie pasa drogowego - 585 zł,
- przebudowa odcinka drogi powiatowej Nr 1553L - 150.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz.5,
- remont dróg gminnych 50.000 zł,
- modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych - 50.000 zł - zadanie inwestycyjne zał. nr 5 poz. 6,
- budowa chodnika przy drodze gminnej Nr 103518L w Berejowie (fundusz sołecki) - 17.300 zł - zadanie inwestycyjne zał. nr 5 poz. 7,
- dokumentacja projektowa i budowa chodnika przy drodze gminnej Nr 103519 L w Berejowie - 83.000 zł - zadanie inwestycyjne zał. nr 5 poz. 8,
- dokumentacja projektowa na chodnik w Tarle Kolonii - 15.000 zł - zadanie inwestycyjne zał. nr 5 poz. 9,
- wydatki z funduszu sołeckiego na remont dróg gminnych - 159.774 zł w podziale na sołectwa zgodnie z załącznikiem nr 7
- remont przystanków - 12.000 zł, w tym z funduszu sołeckiego 7.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
W dziale Turystyka zaplanowano kwotę 3.000 zł na oświetlenie oraz ubezpieczenie zalewu w Pałecznicy.
W dziale Gospodarka mieszkaniowa zaplanowano kwotę 24.400 zł, w tym:
- na ustalenie granic i wycenę działek - 7.000 zł,
- na remont budynków komunalnych, energię elektryczną, ubezpieczenie, zaplanowano kwotę 17.400 zł, w tym z funduszu sołeckiego 12.400 zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
W dziale Działalność usługowa zaplanowano kwotę 9.000 zł z przeznaczeniem na: wykonanie map do zmian miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy - 1.000 zł, sporządzenie decyzji o ustaleniu warunków zabudowy dla planowanych inwestycji - 7.000 zł oraz wypożyczenie i wykonanie odbitek map 1.000 zł.
W dziale Administracja publiczna planuje się kwotę 2.185.275 zł na zadania własne, w tym:
- rada gminy - zaplanowano kwotę 104.000 zł, w tym 93.000 zł to świadczenia na rzecz osób fizycznych tj. diety dla Przewodniczącego Rady, radnych, sołtysów, zwrot kosztów podróży. Na pozostałe wydatki zaplanowano kwotę 11.000 zł, są to: szkolenia, przewozy, zakup artykułów spożywczych, rozmowy telefoniczne.
- urząd gminy - zaplanowano kwotę 1.994.275 zł,
Wynagrodzenia pracowników administracji, sprzątaczki, pracownicy interwencyjni, roboty publiczne, zakładając 3% wzrost, nagrody jubileuszowe, nagrody uznaniowe w wysokości 4 % planowanych środków na wynagrodzenia, zaplanowano w łącznej kwocie 1.283.988 zł. Pochodne od wynagrodzeń, dodatkowe wynagrodzenie roczne, wynagrodzenia bezosobowe zaplanowano w kwocie 382.357 zł. Świadczenia na rzecz osób fizycznych zaplanowano w kwocie 8.000 zł. Pozostałe wydatki zaplanowano w kwocie 319.930 zł, obejmują one: odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, zakup materiałów biurowych, środków czystości, wyposażenia, akcesoriów i programów komputerowych, literatury fachowej, paliwa do samochodu służbowego, szkolenia, usługi informatyczne, pocztowe, telekomunikacyjne, dostępu do sieci Internet, ubezpieczenie mienia, podróże służbowe, energia elektryczna, remonty budynku administracyjnego UG itp.
- na promocję gminy zaplanowano kwotę 25.000 zł w tym na wynagrodzenia bezosobowe 2.000 zł oraz opracowanie Strategii Rozwoju Gminy 16.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 10.
- na pozostałą działalność zaplanowano kwotę 62.000 zł, w tym: składki na rzecz Związku Gmin Lubelszczyzny oraz na rzecz Związku Gmin Wiejskich RP zaplanowano w kwocie 4.200 zł, na rzecz Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Doliną Wieprza i Leśnym Szlakiem oraz dla Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Powiatu lubartowskiego zaplanowano w kwocie 3.600 zł, prowizję za inkaso podatków - 42.000 zł, świadczenia na rzecz osób fizycznych (jednorazowe wypłaty sołtysom) - 6.400 zł., ubezpieczenia sołtysów 800 zł, dotację celową udzieloną w trybie art.221 ustawy o finansach publicznych, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego w zakresie działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych zaplanowano w kwocie 5.000 zł.
W dziale Bezpieczeństwo publicznei ochrona przeciwpożarowa zaplanowano kwotę 237.100zł, w tym:
- Ochotnicze Straże Pożarne - 196.000 zł
Z w/w kwoty 63.159 zł planuje się przeznaczyć na wynagrodzenia kierowców wg umów zleceń. Świadczenia na rzecz osób fizycznych tj. ekwiwalenty za udział w akcjach gaśniczych i szkoleniach zaplanowano w kwocie 23.000 zł. Pozostałe wydatki zaplanowano w kwocie 109.841 zł, są to: zakup paliwa, remonty samochodów, ubezpieczenia, przeglądy techniczne, prenumerata czasopism, energia elektryczna w remizie w Zabielu Kol., Brzeźnicy Bychawskiej, Niedźwiadzie, Berejowie, Brzeźnicy Leśnej, Brzeźnicy Książęcej oraz w Pałecznicy.
- na zadania z zakresu zarządzania kryzysowego zaplanowano kwotę 41.100 zł.
W dziale Obsługa długu publicznego zaplanowano kwotę 200.000 zł.
- na spłatę odsetek od następujących kredytów: od kredytu zaciągniętego w 2010 r. w kwocie 2.182.465 zł na sfinansowanie deficytu oraz udziału własnego w inwestycji "Budowa oczyszczalni ścieków w Tarle" pozostała kwota do spłaty na dzień 31.10.2015 r. 1.400.905,72 zł, kredytu zaciągniętego w 2011 r. na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz realizacje zadań inwestycyjnych współfinansowanych ze środków UE w kwocie 3.048.715 zł, pozostała kwota do spłaty 2.269.475 zł , kredytu zaciągniętego w 2012 r. na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz realizacje zadań inwestycyjnych współfinansowanych ze środków UE w kwocie 1.700.000 zł, pozostała kwota do spłaty 1.388.332,68 zł oraz kredytu zaciągniętego w 2015 r. na finansowanie planowanego deficytu budżetu oraz realizacje zadań inwestycyjnych w kwocie 650.000 zł, pozostała kwota do spłaty 650.000 zł
W dziale Różne rozliczenia zaplanowano kwotę 100.500 zł, w tym:
- koszty prowadzenia rachunków bankowych - 500 zł,
- rezerwa na nieprzewidziane wydatki, które mogą wystąpić w ciągu roku budżetowego - 100.000 zł.
W dziale Oświata i Wychowanie zaplanowano kwotę - 7.937.748 zł, w tym:
- na utrzymanie szkół podstawowych zaplanowano kwotę 4.707.428 zł.
Na wynagrodzenia osobowe i bezosobowe nauczycieli, pracowników obsługi zaplanowano kwotę 2.684.600 zł. Pochodne od wynagrodzeń: ZUS, Fundusz Pracy zaplanowano w kwocie 569.150 zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne zaplanowano kwotę 212.700 zł. Świadczenia na rzecz osób fizycznych tj. dodatki mieszkaniowe i stypendia zaplanowano w kwocie 183.000 zł.
Na pozostałe wydatki zaplanowano kwotę 619.120 zł. Obejmują one:
- fundusz świadczeń socjalnych - 190.500 zł, w tym środki dla nauczycieli będących emerytami i rencistami - 36.500 zł,
- materiały i wyposażenie, olej opałowy, zakup prasy, środków czystości, pomocy dydaktycznych, energii, prowizje, ubezpieczenie, remonty bieżące - 428.620 zł.
Dotację dla Szkoły Podstawowej w Górce Lubartowskiej zaplanowano w kwocie 423.858 zł.
Studium wykonalności dla projektu "Rozbudowa Szkoły Podstawowej w Pałecznicy" zaplanowano kwotę 15.000 zł - zadanie inwestycyjne- zał. nr 5 poz. 11.
- na przedszkola zaplanowano kwotę 517.140 zł. Przedszkola przy szkołach podstawowych - klasy "0" znajdują się w Brzeźnicy Bychawskiej, Brzeźnicy Książęcej, Pałecznicy, Niedźwiadzie, Tarle i Górce Lubartowskiej. Na wynagrodzenia zaplanowano kwotę 328.160 zł. Pochodne od wynagrodzeń - składkę na ubezpieczenie społeczne oraz Fundusz Pracy zaplanowano w kwocie 74.830 zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne zaplanowano kwotę 27.150 zł. Świadczenia na rzecz osób fizycznych tj. dodatki mieszkaniowe zaplanowano w kwocie 31.120 zł.
Na pozostałe wydatki zaplanowano kwotę 29.780 zł, obejmują one:
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 17.280 zł,
- zakup pomocy dydaktycznych, zabawek, książek, wyposażenia, - 12.500 zł.
Dla oddziału przedszkolnego w Górce Lubartowskiej zaplanowano kwotę 26.100 zł.
- na utrzymanie Publicznego Gimnazjum w Niedźwiadzie zaplanowano kwotę 1.833.900 zł. Na wynagrodzenia osobowe i bezosobowe nauczycieli, pracowników obsługi zaplanowano kwotę 1.202.000 zł. Pochodne od wynagrodzenia - składka ZUS, Fundusz Pracy zaplanowano w kwocie 263.600 zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne zaplanowano kwotę 98.800 zł. Świadczenia na rzecz osób fizycznych tj. dodatki mieszkaniowe zaplanowano w kwocie 90.000 zł.
Na pozostałe wydatki zaplanowano kwotę 179.500 zł:
- odpis na zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 74.000 zł, w tym środki dla nauczycieli emerytów - 6.500 zł.
- zakup prasy, środków czystości, materiałów biurowych, zwrot kosztów podróży, energia, wywóz nieczystości, opłaty za rozmowy telefoniczne, koszty ogrzewania szkoły, prowizje bankowe, opłaty pocztowe, RTV, ubezpieczenia sprzętu, zakup pomocy dydaktycznych, książek, - 105.500 zł.
- na dowóz uczniów do szkół podstawowych w Niedźwiadzie, Brzeźnicy Bychawskiej, Brzeźnicy Książęcej i do Publicznego Gimnazjum w Niedźwiadzie zaplanowano kwotę 406.600 zł. Na wynagrodzenie kierowcy i 4 osób sprawujących opiekę nad dowożonymi uczniami zaplanowano kwotę 102.900 zł. Pochodne od wynagrodzenia - składka ZUS, Fundusz Pracy zaplanowano w kwocie 20.900 zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne zaplanowano kwotę 11.600 zł.
Na pozostałe wydatki zaplanowano kwotę 271.200 zł:
- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 2.500 zł,
- zakup paliwa, zakup części zamiennych, remonty autobusu, przegląd techniczny, ubezpieczenie autobusu, opłaty dla prywatnego przewoźnika, - 268.700 zł.
- na utrzymanie administracji szkolnej w 2016 r. zaplanowano kwotę 299.800 zł.
Na wynagrodzenia osobowe i bezosobowe pracowników zaplanowano kwotę 213.900 zł. Pochodne od wynagrodzeń - składki ZUS, Fundusz Pracy zaplanowano w kwocie 44.500 zł. Na dodatkowe wynagrodzenie roczne zaplanowano kwotę 19.500 zł. Świadczenia na rzecz osób fizycznych zaplanowano w kwocie 800 zł.
Na pozostałe wydatki zaplanowano kwotę 21.100 zł. Obejmują one: odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, zakup materiałów biurowych, opłaty za utrzymanie biura, rozmowy telefoniczne, za korzystanie z xera, zakup programów komputerowych, prowizje bankowe, opłaty za szkolenia, zwrot kosztów podróży.
- na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli zaplanowano kwotę 29.680 zł,
- na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych i gimnazjum zaplanowano kwotę 65.400 zł
- na pozostałą działalność zaplanowano kwotę 77.800 zł, w tym: sport w szkołach - 12.000 zł, boisko w Niedźwiadzie - 7.800 zł, fundusz zdrowotny - 20.000 zł, pozostałe wydatki - 38.000 zł.
W dziale Ochrona zdrowia zaplanowano kwotę 82.667 zł, w wysokości planowanych dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w tym: 78.667 zł na prowadzenie działań związanych z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych (obejmujących między innymi wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracownika realizującego ustawę o wychowaniu w trzeźwości oraz wynagrodzenia osób, którym zlecono realizację programów profilaktycznych w łącznej kwocie 36.180 i 4.000 zł za prowadzenie programów profilaktycznych z zakresu przeciwdziałania narkomanii.
W dziale Pomoc społeczna na zadania własne gminy zaplanowano kwotę 1.262.992 zł, w tym:
- na opłatę za pobyt mieszkańców w domach pomocy społecznej zaplanowano kwotę 390.000 zł. Zaplanowana kwota jest niższa od przewidywanego wykonania za 2015 r. o 5,8 %. Planuje się opłatę za pobyt 14 osób przebywających w DPS. Kierowanie do domu pomocy społecznej i ponoszenie odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w tym domu jest zadaniem własnym gminy o charakterze obowiązkowym.
- na opłatę za pobyt dzieci z terenu Gminy Niedźwiada w rodzinach zastępczych zaplanowano kwotę 42.000 zł. Zaplanowana kwota jest wyższa od przewidywanego wykonania w 2015 r. Gmina jest zobowiązana do opłacania części kosztów pobytu 3 dzieci w placówce opiekuńczej oraz 2 dzieci w rodzinach zastępczych.
- na pokrycie kosztów podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych stosownie do przepisów ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz.U. z 2015 r. poz. 859 ze zm.) oraz sfinansowanie części wynagrodzenia kierownika i księgowego należnego za obsługę świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego zaplanowano kwotę 75.000 zł. Na obsługę tego zadania w pierwszej kolejności zostaną wykorzystane dochody należne Gminie Niedźwiada uzyskane z tytułu wpłat należności dotyczących funduszu alimentacyjnego. Zaplanowane środki zostaną przeznaczone głównie na wynagrodzenia pracowników zakładając wzrost o 3 % - 56.000 zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne - 4.230 zł i pochodne od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy - 11.845 zł. Kwota 2.925 zł zostanie przeznaczona na zakup materiałów, opłaty z tytułu zakupu usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej.
- na opłacanie składki zdrowotnej za osoby pobierające zasiłki stałe z pomocy społecznej zaplanowano kwotę 9.600 zł. Koszty zadania zostaną sfinansowane ze środków Wojewody .
- na zasiłki okresowe, celowe, specjalne celowe i pomoc rzeczową, w szczególności na żywność, opał, odzież, pokrycie kosztów zakupu leków i leczenia, drobnych remontów, wyprawek szkolnych, koszty sprawienia pogrzebów, świadczenia z powodu zdarzeń losowych oraz inne niezbędne potrzeby planuje się przeznaczyć kwotę 210.000 zł w tym dotacja z budżetu Wojewody na sfinansowanie zasiłków okresowych, która została zaplanowana w kwocie 115.000 zł.
- na wypłatę dodatków mieszkaniowych (świadczenia na rzecz osób fizycznych) zaplanowano kwotę 12.000 zł,
- na zasiłki stałe dla osób niezdolnych do pracy z powodu wieku lub niepełnosprawności zaplanowano kwotę 92.000 zł. Koszty zadania zostaną sfinansowane ze środków Wojewody.
- na koszty związane z realizacją zadań, wynagrodzenia i pochodne, koszty utrzymania ośrodka zaplanowano kwotę 311.400 zł, w tym 99.300 zł stanowi dotacja z budżetu Wojewody.
Na wynagrodzenia pracowników ośrodka zakładając wzrost o 3 % oraz wypłatę nagrody jubileuszowej zaplanowano kwotę 211.000 zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne - 15.900 zł. Pochodne od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy planuje się w łącznej kwocie 43.500 zł. Na wynagrodzenia bezosobowe tj. na sfinansowanie umów-zleceń z osobami fizycznymi planuje się kwotę 4.200 zł.
Pozostałe wydatki bieżące planuje się w kwocie 36.800 zł tj. zakup materiałów biurowych i wyposażenia, zakup energii, usług remontowych i zdrowotnych, koszty prowizji i opłat bankowych, opłaty za rozmowy telefoniczne, szkolenia, koszty utrzymania pomieszczeń biurowych, koszty podróży służbowych oraz odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych oraz wypłatę ekwiwalentu dla pracowników socjalnych za używanie odzieży własnej do celów służbowych.
- na sfinansowanie usług opiekuńczych zlecanych na podstawie umów-zleceń z osobami fizycznymi planuje się kwotę 52.200 zł, w tym wynagrodzenia bezosobowe dla osób świadczących usługi - 44.530 zł oraz składki na ubezpieczenia społeczne - 7.670 zł. Planuje się udzielenie świadczeń w formie usług opiekuńczych dla 6 rodzin, przeciętnie 400 godzin miesięcznie.
- na sfinansowanie posiłków dla uczniów w szkołach podstawowych, gimnazjum i w szkołach ponadgimnazjalnych oraz świadczenia pieniężne na zakup żywności planuje się w kwocie 63.000 zł, w tym dotacja z budżetu Wojewody 43.000 zł.
- na realizację "Programu Aktywnej Integracji" planuje się kwotę 5.792 zł
W dziale Pozostałezadania w zakresie polityki społecznej zaplanowano kwotę 18.736 zł, jako wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
W dziale Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zaplanowano kwotę 757.733 zł, w tym:
- wydatki na realizację zadań związanych z funkcjonowaniem systemu
gospodarowania odpadami komunalnymi zaplanowano w kwocie 386.148 zł w tym
na wynagrodzenia i pochodne 50.000 zł
- odśnieżanie dróg, oczyszczanie wsi- plan 48.700 zł,
- oświetlenie dróg - 246.385 zł, w tym wykonanie oświetlenia ulicznego w Brzeźnicy Bychawskiej Kolonii na tzw. Ruskim Lesie - 6.385 zł (fundusz sołecki) - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 12, dokumentacja projektowa oświetlenia ulicznego w Tarle Kolonii - 15.000 zł (fundusz sołecki) - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 13
- wydatki na ochronę środowiska i gospodarki wodnej - 3.000 zł,
- opieka nad bezdomnymi zwierzętami - plan 14.500 zł,
- Program usuwania azbestu oraz program ochrony środowiska - 9.000 zł
- Instalacje solarne jako źródło energii odnawialnej w Gminie Niedźwiada (dokumentacja projektowa i studium wykonalności) - 50.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 14
W dziale Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zaplanowano kwotę 450.802zł w tym:
- na pokrycie kosztów energii elektrycznej, remonty i ubezpieczenie świetlic w Zabielu, Tarle Kol., Brzeźnicy Bychawskiej Kol., Brzeźnicy Książęcej Kol. oraz Górce Lubartowskiej - 20.000 zł,
- budowa placu zabaw w Brzeźnicy Leśnej - 14.402 zł, (fundusz sołecki) - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 15
- budowa placu zabaw w Zabielu Kolonii - 10.500 zł, (fundusz sołecki) - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 16
- budowa ogrodzenia wokół boiska przy świetlicy w Brzeźnicy Bychawskiej Kolonii zaplanowano kwotę 10.000 zł (fundusz sołecki) - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 17,
- dokumentacja projektowa modernizacji świetlicy w Brzeźnicy Książęcej zaplanowano kwotę 6.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 18,
- dokumentacja projektowa modernizacji świetlicy w Klementynowie zaplanowano kwotę 6.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 19,
- budowa świetlicy w Pałecznicy Kolonii zaplanowano kwotę 70.000 zł - zadanie inwestycyjne - zał. nr 5 poz. 120,
- dotacja na utrzymanie bibliotek - 228.900 zł,
- świadczenia na rzecz osób fizycznych (nagrody za wieńce dożynkowe) - 4.900 zł, wynagrodzenia bezosobowe 6.000 zł, pozostałe wydatki zaplanowano w kwocie 72.100 zł, są to: koszty organizacji festynu dożynkowego, (koszty orkiestry, zespołów artystycznych, artykułów spożywczych, nagłośnienia), spotkania wielkopostnego, dnia Seniora, przewozy zespołów śpiewaczych, stroje dla zespołu w Górce Lubartowskiej.
- dotację celową udzieloną w trybie art.221 ustawy o finansach publicznych, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego w zakresie organizacji wydarzeń kulturalnych i artystycznych zaplanowano w kwocie 2.000 zł.
W dziale Kultura fizyczna zaplanowano kwotę 72.000zł, w tym:
- finansowanie imprez sportowych tj. zakup artykułów spożywczych, nagród - 3.500 zł., zatrudnienie trenera - wynagrodzenie 18.500 zł
- dotacje celowe udzielone w trybie art.221 ustawy o finansach publicznych, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego w zakresie kultury fizycznej i sportu zaplanowano w kwocie 50.000 zł.
Wydatki na zadania z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami zaplanowano w kwocie 2.243.564 zł, w tym:
W dziale Administracja publiczna zaplanowano kwotę 48.544zł, w tym:
- wynagrodzenia pracowników wykonujących zadania zlecone - 40.575 zł, pochodne od wynagrodzeń - 7.969 zł,
W dziale Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zaplanowano kwotę 1.720 zł, z przeznaczeniem na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem i aktualizacją rejestru wyborców, w tym wynagrodzenia i pochodne 1.100 zł.
W dziale Pomoc społeczna zaplanowano kwotę 2.193.300 zł, w tym:
- na realizację świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego planuje się kwotę 2.190.000 zł. Kwotę 2.073.200 zł planuje się na wypłatę świadczeń rodzinnych oraz świadczeń z funduszu alimentacyjnego, 53.014 zł na opłacenie składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe dla osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy. Na wynagrodzenia pracowników realizujących świadczenia rodzinne planuje się kwotę 41.000 zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne 3.200 zł. Pochodne od wynagrodzeń tj. składki na ubezpieczenia społeczne i Fundusz Pracy planuje się w łącznej kwocie 9.065 zł, wynagrodzenia bezosobowe - 1.890 zł. Pozostałe wydatki bieżące planuje się w kwocie 8.631 zł tj. zakup materiałów biurowych i wyposażenia, zakup energii, koszty prowizji i opłat bankowych, opłaty za rozmowy telefoniczne, szkolenia, koszty podróży służbowych oraz odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- na opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne za osoby pobierające świadczenie pielęgnacyjne lub specjalny zasiłek opiekuńczy zaplanowano kwotę 3.300 zł.
Wydatki na zadania realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego zaplanowano w kwocie 207.013 zł, w tym:
W dziale Transport i łączność zaplanowano kwotę 57.013 zł,
- dotacja celowa dla powiatu lubartowskiego na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień ( Regionalna Sieć Szerokopasmowa) - 17.013 zł
- modernizacja drogi dojazdowej do gruntów rolnych (FOGR) - 40.000 zł - zadanie inwestycyjne zał. nr 5 poz. 6.
W dziale Oświata i wychowanie zaplanowano kwotę 150.000 zł jako dotację dla Miasta Lubartów na dzieci uczęszczające do przedszkoli miejskich oraz niepublicznych funkcjonujących na terenie Miasta Lubartów i Miasta Lublin, a zamieszkałe na terenie Gminy Niedźwiada.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
