Sprawozdanie Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011r.
z wykonania budżetu Gminy za rok 2010 (część opisowa)
Budżet Gminy na rok 2010 został uchwalony uchwałą Nr XXXV/178/2009 Rady Gminy Kotlin z dnia 30 grudnia 2009r. Sprawozdanie z wykonania budżetu składa się z dwóch części opisowej i tabelarycznej a opracowano je według obowiązującej klasyfikacji budżetowej. Sprawozdanie uwzględnia wykonanie planów finansowych jednostek budżetowych i funduszy celowych. Uchwalony budżet po stronie dochodów własnych wynosił kwotę 13.261.089,00 zł a po stronie wydatków 15.563.340,00 zł. Na zadania zlecone plan po stronie dochodów jak i wydatków został uchwalony w wysokości 2.803.462,00 zł. Natomiast na realizację zadań majątkowych z udziałem środków pieniężnych z Unii Europejskiej plan po stronie dochodów stanowi kwotę 2.381.429,00 zł a po stronie wydatków 3.873.793,00 zł. Budżet ogółem po stronie dochodowej wyniósł kwotę 18.445.980,00 zł a po stronie wydatkowej 22.240.595,00 zł. Zaplanowany budżet nie jest zrównoważony. Planowany w budżecie deficyt w wysokości 3.794.615,00 zł, zostanie sfinansowany przychodami z tytułu planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu. W toku realizacji budżetu zachodziły zmiany polegające na:- zmianie wysokości dotacji celowej- zwiększeniu dochodów własnych- zmianie wysokości subwencji z budżetu państwa- zmianie wysokości środków pozyskanych z Unii Europejskiej - zmianie wysokości wydatków budżetowych.Wszystkie tez zmiany zostały wprowadzone do budżetu uchwałami Rady Gminy Kotlin względnie Zarządzeniami Wójta Gminy Kotlin. DOCHODY Po dokonaniu zmian plan budżetu Gminy przedstawia się następująco:- plan dochodów według uchwały Rady Gminy - 18.445.980,00 zł- zmniejszenie subwencji ogólnej - 35.769,00 zł - zwiększenie dotacji celowej na zadania zlecone - 769.416,00 zł- zwiększenie dotacji celowej na zadnia własne - 640.256,00 zł- dotacja z funduszy celowych na inwestycje - 33.000,00 zł- środki pieniężne w ramach programu "Kapitał ludzki" - 100.620,00 zł- zmniejszeniu środków pieniężnych pochodzących z Unii Europejskiej na zadanie majątkowe - 669.457,00 zł- zwiększenie dochodów własnych - 777.328,00 zł- plan po zmianach - 20.061.374,00 zł Budżet Gminy za rok 2010 został wykonany po stronie dochodów 19.793.652,84 zł to jest 98,66 % a po stronie wydatków 21.841.344,53 to jest 96,41%. Wykonanie dochodów w układzie dział, rozdział i paragraf przedstawia załącznik nr 1. Wysokość uzyskanych dochodów w budżecie za rok 2010 ukształtowało się po niżej wielkości zaplanowanych.Z przedstawionych danych wynika, że w ramach niektórych działów wykonano ponadplanowe wpływy, inne natomiast nie osiągnęły pełnej realizacji co wymaga omówienia:DZIAŁ 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWOPlan - 412.628,00 złWykonanie - 487.474,37 złCo stanowi - 118,14%W ramach tego działu pozyskano dochody:- dotację celową przeznaczoną na zwrot podatku akcyzowego dla rolników oraz na pokrycie kosztów z tym związanych - 380.626,37- wpływy ze sprzedaży majątku - 106.848,00 DZIAŁ 020 LEŚNICTWOPlan - 3.300,00 złWykonanie - 3.294,63 złCo stanowi - 99,84%W ramach tego działu pozyskano dochody w kwocie 819,63 zł z tytułu czynszu dzierżawnego za tereny łowieckie. Prócz tego pozyskano wpływy w wysokości 2.475,00 zł ze sprzedaży drewna z lasów gminnych. DZIAŁ 400 WYTWARZANIE I ZAOPATRYWANIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ, GAZ I WODĘPlan - 460.000,00 złWykonanie - 431.031,71 złCo stanowi - 93,70 %W ramach tego działu uzyskano dochody z następujących tytułów:- wpływy ze sprzedaży wody - 430.060,84- pozostałe odsetki - 970,87 Wpływy ze sprzedaży wody wraz z należnymi odsetkami są niższe od planowanych a powodem tego są występujące z tego tytułu zaległości. Na koniec 2010 roku zaległości osiągnęły wartość:- ze sprzedaży wody - 49.880,56- z tytułu naliczonych odsetek ze zwłokę na dzień 31.12.2010r. od zaległości ze sprzedaży wody - 18.869,08DZIAŁ 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆPlan - 33.000,00 złWykonanie - 33.000,00 złCo stanowi - 100,00 %W ramach tego działu pozyskano dotację w kwocie 33.000,00 zł z funduszu celowego na realizację zadań inwestycyjnych w drogach transportu rolniczego.DZIAŁ 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWAPlan - 79.500,00 złWykonanie - 68.842,51 złCo stanowi - 86,59%W ramach tego działu uzyskano dochody:- wpływy z opłaty za użytkowanie wieczyste - 28.129,93- wpływy z czynszu za dzierżawę gruntów - 17.385,40- wpływy z czynszu najmu za mieszkania komunalne - 6.982,81- wpływy z mienia gminnego - 969,35- wpływy ze sprzedaży lokali mieszkalnych - 14.818,50- pozostałe odsetki - 556,52We wpływach z tytułu najmu i dzierżawy oraz sprzedaży majątku występują zaległości a mianowicie:- wpływy z opłaty za użytkowanie wieczyste - 2.578,76- wpływy z czynszu najmu i dzierżawy - 31.372,08- wpływy ze sprzedaży majątku - 4.744,11- odsetki za zwłokę naliczone na dzień 31.12.2010r. od zaległości - 18.743,00Niższe od planowanych wykonanie dochodów jak również występujące tu zaległości spowodowane brakiem zdolności płatniczej u osób wynajmujących lokale mieszkalne. Komunalne lokale mieszkalne zajmują najczęściej osoby bezrobotne , które utrzymują się z pomocy społecznej. DZIAŁ 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNAPlan - 94.654,00 złWykonanie - 82.693,50 złCo stanowi - 87,36%Dochody tego działu to:- dotacja celowa na realizacje zadań zleconych Gminie: USC, działalność gospodarcza, sprawy obywatelskie, tajne i obrona cywilna - 61.000,00- dochody związane z realizacją zadań administracji rządowej - 3,10- wpływy ze sprzedaży - 217,80- wpływy z różnych dochodów - 5.984,64- dotacja celowa na przeprowadzenie spisu rolnego - 15.487,96Dochody tego działu zostały wykonane w 87,36% a powodem niskiego wykonania są zaległości z tytułu:- niezapłaconych kar i grzywien - 6.655,18- odsetki za zwlokę naliczonych na dzień 31.12.2010r. - 2.994,63DZIAŁ 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI, OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWAPlan - 47.121,00 złWykonanie - 45.618,86 złCo stanowi - 96,81%Dochody tego działu to:- dotacja celowa na prowadzenie stałego rejestru wyborców - 1.143,72- dotacja celowa na przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 17.904,45- dotacja celowa na przeprowadzenie wyborów do Rady Gminy - 26.570,69 DZIAŁ 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREMPlan - 5.140.917,00 złWykonanie - 5.020.492,20 złCo stanowi - 97,66%Dochody tego działu stanowią:- podatek leśny od osób prawnych i fizycznych stanowi załącznik nr 5 do sprawozdania - 22.133,00- podatki i opłaty lokalne od osób prawnych i fizycznych ukształtowały się w wysokości - 27.011,80 w tym: - opłata targowa - 27.011,80- podatek od środków transportowych od osób prawnych i fizycznych zrealizowano w 110,65 % uzyskując wartość 211.341,89 zł. Z wymienionej kwoty przypada na:- od osób fizycznych - 164.873,89- od osób prawnych - 46.468,00 Natomiast realizację podatku od posiadania środków transportowych na poszczególne sołectwa przedstawia załącznik nr 6 do sprawozdania .Realizację podatku rolnego od osób fizycznych przedstawia załącznik nr 3. Z dokonanej analizy wynika, że z tytułu podatku rolnego od osób fizycznych Gmina Kotlin posiada 86 zalegających podatników. Łącznie podatek rolny od osób fizycznych wyniósł 414.351,45 zł i został zrealizowany następująco:- przypis netto - 413.268,00- zaległości na początek roku - 25.857,80- nadpłaty na początek roku - 777,20- wpłaty - 414.351,45- saldo na dzień 31.12.2010r. - 23.997,15 w tym: - zaległości - 20.620,45 - nadpłaty - 400,30Natomiast podatek rolny od osób prawnych na plan 125.000,-zł wpłynęło 104.226,40 zł co stanowi 83,38% zadań rocznych.Podatek od nieruchomości od osób fizycznych został zrealizowany następująco:- przypis netto - 732.451,00- zaległości na początek roku - 45.017,77- nadpłaty na początek roku - 76,00- wpłaty - 692.606,10- saldo na dzień 31.12.2010r - 84.786,67 w tym: - zaległości - 83.177,57- nadpłaty - 98,00Natomiast podatek od nieruchomości od osób prawnych na plan w kwocie 1.580.000,00zł wpłynęło 1.640.851,00 zł co stanowi 103,85% zadań rocznych.Na koniec 2010 roku wobec Gminy zalegało 135 podatników w tym: - od osób prawnych - 4 - od osób fizycznych - 131 W stosunku do zalegających podatników wysłano upomnienia i wystawiono tytuły egzekucyjne.Dochodem Gminy są udziały w podatkach:- w podatku dochodowym od osób fizycznych wpływy z tego tytułu na plan 1.602.409,00zł osiągnęły wartość 1.567.075,00 zł co stanowi 97,79 % .- w podatku dochodowym od osób prawnych na plan 18.500,-zł wykonanie ukształtowało się na kwotę 22.657,62 zł co stanowi 122,47 %.Do Gminy wpływa też podatek od spadków i darowizn, który za rok 2010 osiągnął wartość 8.689,00 zł co stanowi 57,93% zadań rocznych.Gmina pozyskuje dochód z odsetek za zwłokę, który ukształtował się na wartość 32.304,51 zł.Wpływy z opłaty skarbowej ukształtowały się na wartość 16.075,50zł a więc dynamika wykonania planu wynosi 80,38 %.Dochód własny Gminy stanowi również podatek od czynności cywilnoprawnych, który za rok 2010 osiągnął wartość 144.598,40zł. Dochodem Gminy są również opłaty z tytułu:- sprzedaży napojów alkoholowych - 79.146,41- opłaty eksploatacyjnej - 16.450,36- opłaty pobieranej przez jednostki administracji samorządowej- 17.113,90Pozyskany dochód ze sprzedaży napojów alkoholowych w całości przeznaczony został na wydatki związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych.Dochody własne Gminy stanowią również wpływy z karty podatkowej, które osiągnęły wartość 1.936,96 zł.Do Gminy wpływają również dochody z zaległości zahipotekowanych , które osiągnęły łączną wartość 1.922,90 zł.Dochody z tytułu podatków i opłat od osób prawnych i fizycznych nie zostały wykonane w pełni. W związku z powyższym występują tu zaległości, które łącznie osiągnęły wartość 250.881,95 zł.w tym: - podatek od nieruchomości od osób prawnych - 54.073,00- podatek od nieruchomości od osób fizycznych - 83.177,57- podatek rolny od osób prawnych - 1.671,60- podatek rolny od osób fizycznych - 20.620,45- podatek leśny od osób fizycznych - 224,40- podatek od posiadania środ. transportowych - 55.979,17- podatek od posiadania psów - 150,00- podatek od czynności cywilnoprawnych - 940,00- wpływy z karty podatkowej - 6.064,00- podatek od spadków i darowizn - 1.125,00- należności zahipotekowane osoby fizyczne - 23.478,85 - wpływy z opłat lokalnych - 3.377,91DZIAŁ 758 ROŻNE ROZLICZENIAPlan - 7.027.996,00 złWykonanie - 7.028,034,21 złCo stanowi - 100,00%Dochody tego działu to:- część oświatowa subwencji ogólnej - 5.329.334,00- część wyrównawcza subwencji ogólnej - 1.698.662,00- odsetki - 38,21 DZIAŁ 801 OŚWIATA I WYCHOWANIEPlan - 257.287,00 złWykonanie - 260.690,55 złCo stanowi - 101,32 %Dochody tego działu to:- czynsz najmu i dzierżawy - 25.862,85- wpływy z usług przedszkola - 112.082,00- wpływy z usług stołówek szkolnych - 120.310,70- wpływy z różnych dochodów - 1.268,00 - wpływy ze sprzedaży składników majątkowych - 1.050,00- dotacja celowa na zadania własne - 117,00DZIAŁ 852 POMOC SPOŁECZNAPlan - 3.876.217,00 złWykonanie - 3.788.123,64 złCo stanowi - 97,73 %W dziale 852 dochody na przestrzeni roku stanowiły:- dotacja celowa na świadczenia rodzinne - 3.005.599,63- dochody z tyt. zaliczek alimentacyjnych - 16.144,58- dotacje celowe na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne - 14.724,32- dotacje celowe na wypłatę zasiłków okresowych i opłacanie składek ubezpieczeniowych - 367.227,85- dotacje celowe na zadania własne wypłatę zasiłków z pomocy społecznej - 87.506,87- dotacje celowe na utrzymanie GOPS - 92.919,00- dotacja celowa na dożywianie i realizację programu "Posiłek dla potrzebujących - 189.687,00- odsetki bankowe - 198,81- dotacja na specjalistyczne usługi opiekuńcze - 7.115,58 - dotacja celowa - 7.000,00 Na koniec okresu sprawozdawczego Gmina posiadała zaległości z tytułu wypłaconych zaliczek alimentacyjnych w kwocie 253.693,99 zł. DZIAŁ 853 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJPlan - 100.620,00 złWykonanie - 99.571,99 złCo stanowi - 98,96%W ramach tego działu pozyskano środki pieniężne z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki "TERAZ TY" współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Plan dochodów został wykonany w 98,96% ponieważ środki finansowe , które nie wykorzystano zostały zwrócone dysponentowi.DZIAŁ 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZAPlan - 214.062,00 złWykonanie - 148.923,66 złCo stanowi - 69,57%W ramach tego działu Gmina otrzymała dotację celową na pomoc materialną dla uczniów o charakterze socjalnym . Wszystkie zakwalifikowane osoby otrzymały pomoc materialną, natomiast kwota niewykorzystanej dotacji celowej zwrócona została dysponentowi środków pieniężnych.DZIAŁ 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKAPlan - 2.314.072,00 złWykonanie - 2.295.861,01 złCo stanowi - 99,21 %W ramach tego działu uzyskano dochody:- wpływy za oczyszczanie ścieków - 332.949,39- wpływy za składowanie odpadów komunalnych - 114.819,58- wpływy z opłaty produktowej - 2.431,44- wpływy z opłat za korzystanie ze środowiska - 124.867,27- odsetki za zwłokę - 647,01- wpływy z różnych dochodów - 8.174,79 - środki pozyskane z funduszu Unii Europejskiej w ramach programu operacyjnego - 1.711.971,53Dochody budżetowe w dziale 900 nie zostały wykonane w pełni. Występują tu zaległości w łącznej kwocie 64.282,18 zł a mianowicie:- wpływy z tytułu oczyszczania ścieków komunalnych - 45.427,23- wpływy z tytułu składowania odpadów komunalnych - 2.152,75- odsetki za zwłokę naliczone na dzień 31.12.2010r. - 16.702,20Z ogólnej kwoty dochodów przypada na:- dochody własne - 6.497.570,20- dotacja celowa na zadania zlecone - 3.528.934,88- dotacja celowe na zadania własne - 894.619,22- subwencje z budżetu państwa - 7.027.996,00- środki finansowe z funduszy celowych - 33.000,00- środki finansowe z projektu systemowego "TERAZ TY" w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - 99.561,01- środki finansowe - 1.711.971,53 OGÓŁEM 19.793.652,84Kwota dotacji celowej na zadania zlecone przeznaczona została na:- wypłatę akcyzy dla rolników - 380.626,37- administrację publiczną - 61.000,00- przeprowadzenie spisu rolnego - 15.487,96- prowadzenie Stałego Rejestru Wyborców - 1.143,72- przeprowadzenie wyborów samorządowych - 26.570,69- przeprowadzenie wyborów do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 17.904,45- świadczenia rodzinne - 3.005.599,63- opłacanie składek na Fundusz Zdrowotny - 6.486,48- specjalistyczne usługi opiekuńcze - 7.115,58- dotacja celowa - 7.000,00 OGÓŁEM 3.528.934,88Kwota dotacji na zdania własne przeznaczona została na:- wypłatę zasiłków okresowych - 367.227,85- wypłatę zasiłków - 87.506,87- opłacanie składek na Fundusz Zdrowotny - 8.237,84- utrzymanie GOPS - 92.919,00- dofinansowanie dożywiania uczniów oraz program posiłek dla potrzebujących - 189.687- wypłata wynagrodzeń dla nauczycieli - 117,00- wypłatę stypendiów szkolnych dla nauczycieli - 148.923,66 OGÓŁEM 894.619,22Subwencja przeznaczona została na:- realizacja zadań oświatowych - 5.329.334,00- subwencja wyrównawcza - 1.698.662,00 7.027.996,00Środki pieniężne w kwocie 33.000,00 zł pozyskane z funduszy celowych, które przeznaczone zostały na budowę dróg transportu rolniczego. II WYDATKI Wydatki budżetowe za okres sprawozdawczy ukształtowały się w wysokości 21.841.344,53 zł na plan 22.655.129,00 zł co stanowi 96,41%. Wykonanie wydatków budżetowych za rok 2010 w poszczególnych działach, rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2.W budżecie Gminy w ciągu roku 2010 uchwalona została rezerwa budżetowa ogólna na zdania bieżące w kwocie 118.841,00 zł oraz rezerwa celowa na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 81.159,00 zł. Rezerwa ogólna na zadania bieżące została rozdysponowana uchwałami Rady Gminy w ciągu roku budżetowego.Wykonanie wydatków budżetowych w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawia się następująco:DZIAŁ 010 ROLNICTWO I ŁOWIECTWOPlan - 2.973.811,00 złWykonanie - 2.964.396,43 złCo stanowi - 99,68%Wydatki tego działu to:- zakup części zamiennych do usunięcia awarii wodociągowej i kanalizacji - 13.048,03- usługi remontowe sieci wodociągowej - 5.121,98- czyszczenie sieci kanalizacyjnej - 47.703,57- usuwanie awarii wodociągowej - 51.529,01- naprawa systemów drenarskich po remontach wodociągów - 3.253,74 - wykonanie przepustu - 1.179,03- wykonanie wypisów i map - 2.047,20 - za wykonanie ekspertyzy wody - 24.136,48- udział w podatku rolnym dla Izby Rolniczej - 10.317,07- zwrot podatku akcyzowego dla rolników - 373.163,11- koszty związane ze zwrotem podatku akcyzowego - 7.463,26- aktualizacja map - 3.310,00- wykonanie operatów szacunkowych - 4.636,00- wycena gruntów rolnych i budynków - 6.222,00- opłata za usługi notarialne - 1.663,60- wydatki na zadania inwestycyjne - 2.391.891,61 w tym : 1) budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami w m. Wilcza - 74.360,00 2) budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i pompowniami Magnuszewice na nieruchomościach Magnuszewice, Wyszki i Wilcza - 2.317.531,61 - zakup inwestycyjny pompy do przepompowni - 17.710,74DZIAŁ 400 WYTWARZANIE I ZAOPATRZENIE W ENERGIĘ ELEKTRYCZNĄ GAZ I WODĘ Plan - 383.149,00 złWykonanie - 369.978,16 złCo stanowi - 96,56% W ramach wydatków tego działu zrealizowano:- zakup materiałów i części zamiennych do przeprowadzenia remontu hydroforni - 4.282,23- zakup wody od RSP Kotlin - 144.554,54- zakup energii elektrycznej do SUW - 65.487,86- opłata za korzystanie ze środowiska - 18.834,00- opłata za dozór techniczny - 1.788,60- naprawa stolarki okiennej - 1.600,01- przegląd techniczny budynków - 1.952,00- podatek od nieruchomości - 123.149,00- wykonanie usług remontowych - 8.329,92DZIAŁ 600 TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆPlan - 1.735.335,00 złWykonanie - 1.714.058,88 złCo stanowi - 98,77%Środki finansowe wydatkowano na:- zakup żwiru, obrzeża, rur, kręgów betonowych cementu na remonty chodników - 11.914,58- odśnieżanie dróg w okresie zimowym - 60.327,52- opłata za zajęcie pasa drogowego - 7.187,21- naprawa przepustu - 12.329,55- naprawa kolektora burzowego - 2.447,94- naprawa i konserwacja dróg gminnych - 31.297,73- dotacja dla Powiatu Jarocińskiego na budowę drogi powiatowej Kotlin-Sucha w granicach powiatu - 500.000,00 - wydatki inwestycyjne na drogach gminnych - 1.088.554,35 w tym; 1) droga gminna Twardow - Racendów (Róża) - 429.995,95 2) droga gminna ul. Leśna w Kotlinie - 200.289,71 3) droga gminna Wysogotówek- Ślewicz - 350.177,08 4) droga gminna Wysogotówek-Wola Książęca - 99.132,21 5) Chodnik od strażnicy do drogi głównej we wsi Wyszki - 8.959,40 DZIAŁ 700 GOSPODARKA MIESZKANIOWAPlan - 11.000,00 złWykonanie - 4.966,82 złCo stawowi - 45,15%Wydatki tego działu to:- zakup materiałów do remontów - 215,82- zakup energii elektrycznej - 402,58- wykonanie WC w Wilczy - 1.753,20- wywóz nieczystości stałych - 1.273,00- usługi kominiarskie - 611,22 - ubezpieczenie budynków komunalnych - 711,00W dziale tym planowano środki pieniężne na przeprowadzenie remontów w mieszkaniach komunalnych. Jednak wszystkie zaplanowane środki pieniężne nie zostały wykorzystane gdyż nie wystąpiły potrzeby ze strony lokatorów. DZIAŁ 710 DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWAPlan - 164.000,00 złWykonanie - 101.376,00 złCo stanowi - 61,81%Środki finansowe wydatkowano na:- plany zagospodarowania przestrzennego - 82.166,00- wykonanie prac projektowych, urbanistycznych - 19.210,00Środki pieniężne przeznaczono na realizację planu zagospodarowania przestrzennego nie zostały wykorzystane z uwagi, na to, że prace projektowe nie zostały w całości wykonane do końca roku budżetowego. Zadanie to zostanie sfinansowanie w roku następnym po wykonaniu wszystkich prac związanych z wykonaniem planu. DZIAŁ 750 ADMINISTRACJA PUBLICZNAPlan - 2.424.320,00 złWykonanie - 2.320.075,85 złCo stanowi - 95,70%Środki finansowe wydatkowano na :- wykonanie zadań zleconych Gminie przez Wojewodę Wielkopolskiego - 61.000,00- działalność Rady Gminy Kotlin - 98.252,29- przeprowadzenie spisu rolnego - 15.487,96- promocje gminy - 18.000,00- składki członkowskie na związek gmin - 9.813,71- diety sołtysów za udział w posiedzeniach - 14.756,08- bieżąca działalność Urzędu Gminy - 2.102.765,81 w tym: - wynagrodzenie osobowe pracowników - 1.384.879,09 - dodatkowe wynagrodzenie roczne - 99.118,11 - ekwiwalent za odzież roboczą i pranie odzieży - 4.376,55 - składka na ubezpieczenia społeczne - 204.019,65 - składki na fundusz pracy - 20.682,04 - składki na PFRON - 31.707,48 - zakup artykułów biurowych i druków - 18.949,73 - zakup artykułów BHP i środków czystości - 6.353,21 - zakup opału - 5.545,60 - zakup części zamiennych do kos i sprzętu - 6.828,35 - zakup paliwa i olejów - 9.756,90 - zakup programów komputerowych - 3.214,46 - zakup przepisów prawnych i książek - 2.104,76 - zakup wyposażenia - 4.364,47 - pozostałe zakupy - 7.761,21 - zakup energii elektrycznej - 12.150,77 - zakup usług zdrowotnych dla pracowników - 1.010,00 - usługi pocztowe - 25.253,51 - usługa radcy prawnego - 26.840,00 - konserwacja i naprawa sprzętu - 5.975,67 - ogłoszenie w gazetach - 2.486,36 - prenumerata fachowych czasopism Dz. U. Mon. Pol. Dz. Urz. Województwa Wielkopolskiego - 8.209,48 - abonament programu bankowego - 480,00 - utrzymanie strony internetowej - 6.396,61 - opieka autorska programów komputerowych - 4.399,52 - opłata za RTV - 349,20 - usługi informatyczne - 6.668,77 - wywóz nieczystości stałych - 950,82 - doradztwo BHP - 6.036,00 - usługi transportowe - 1.612,74 - wykonanie okładek introligatorskich - 1.549,40 - instalacja kamery - 2.349,56 - przegląd techniczny budynków - 3.270,00 - za wykonanie map - 1.200,00 - wykonanie strony internetowej - 5.185,00 - wykonanie uchwytów do flag - 1.573,80 - opłaty sądowe oraz założenie ksiąg wieczystych - 2.146,12 - prowizja od zaciągniętego kredytu bankowego - 2.062,50 - prowizja bankowe - 439,26 - pozostałe usługi - 14.511,92 - usługi internetowe - 4.112,70 - usługi telefonii komórkowej - 7.681,99 - abonament i rozmowy telefonii stacjonarnej - 9.152,00 - czynsz najmu za pomieszczenie biurowe - 2.400,12 - ryczałty i podróże służbowe pracowników - 25.618,80 - składki członkowskie - 13.273,71 - ubezpieczenie majątku - 10.791,00 - opłata komornicza - 5.871,87 - opłata za koszty postępowania - 8.044,00 - szkolenie pracowników - 7.487,20 - zakup materiałów papierniczych do sprzętu kserograficznego - 1.545,21 - zakup akcesori komputerowych - 4.882,65 - odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 39.017,00 - wydatki na inwestycyjne - kotłownia gazowa Urzędu Gminy Kotlin - 2.781,60 - wydatki na zakupy inwestycyjne - zestawy komputerowe na potrzeby Urzędu Gminy - 7.337,34 DZIAŁ 751 URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA Plan - 47.121,00 zł Wykonanie - 45.618,86 zł Co stanowi - 96,81%W ramach tego działu środki finansowe wydatkowano na:- prowadzenie stałego rejestru wyborców - 1.143,72- na przeprowadzenie wyborów Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej - 17.904,45- przeprowadzenie wyborów samorządowych - 26.570,69W ramach tego działu środki finansowe nie zostały wykorzystane w pełni z uwagi na to, że planowano powołać w skład komisji maksymalną liczbę osób. Jednak do prac w komisjach powołano mniej członków co spowodowało oszczędności w planowanych wydatkach. Niewykorzystane środki pieniężne z dotacji zwrócono dysponentowi. DZIAŁ 754 BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWAPlan - 462.446,00 złWykonanie - 454.144,69 zł Co stanowi - 98,20%Środki pieniężne przeznaczono na:1) dotacje na potrzeby Komendy Powiatowej Policji w Jarocinie w kwocie 6.997,18 zł na zakup alko-testerów oraz paliwa.2) potrzeby ochotniczych straży pożarnych w kwocie 447.147,51 zł a mianowicie:- wynagrodzenie kierowców i komendanta OSP - 20.694,96- składki na ubezpieczenie społeczne - 1.985,49- zakup paliwa i olejów - 9.988,51- zakup opału - 4.880,39- zakup sprzętu p. poż. i mundurów - 17.071,89- zakup materiałów i części zamiennych - 2.962,56- zakup energii elektrycznej - 27.082,72- ekwiwalent za akcje gaśnicze - 13.845,06 - przegląd techniczny samochodów i sprzętu - 2.196,68- naprawa i konserwacja samochodów i sprzętu - 3.434,01- przegląd techniczny budynków - 2.440,00- pozostałe usługi - 421,74 - ubezpieczenie majątku i osób - 5.777,00- dotacja celowa na zakupy samochodu strażackiego - 325.000,00- zakup inwestycyjny pompa szlamowa - 6.366,50DZIAŁ 756 DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH OSÓB FIZYCZNYCH I INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREMPlan - 41.000,00 złWykonanie - 40.788,12 złCo stanowi - 99,48%Środki pieniężne w kwocie 40.788,12 zł wydatkowano na wypłatę wynagrodzenia prowizyjnego za zebrane podatki i opłaty w roku budżetowym 2010. DZIAŁ 757 OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGOPlan - 60.000,00 złWykonanie - 54.863,67 złCo stanowi - 91,44%Środki finansowe w kwocie 54.863,67 zł przeznaczono na pokrycie odsetek od zaciągniętych pożyczek i kredytów bankowych. W budżecie planowano kwotę wyższą na spłatę odsetek niż zrealizowano z uwagi na to, że planowano zaciągnąć pożyczkę, która do końca roku nie została zaciągnięta ze względu na brak potrzeby.DZIAŁ 758 RÓŻNE ROZLICZENIAPlan - 174.878,00 zł Wykonanie - -Co stanowi - -Planowano w budżecie gminy rezerwę ogólną na bieżące potrzeby została rozdysponowana częściowo w ramach potrzeb. Natomiast pozostała kwota rezerwy budżetowej ogólną jak i celowej nie została rozdysponowana. DZIAŁ 801 OŚWIATA I WYCHOWANIE Plan 7.503.997,00 zł Wykonanie 7.451.279,72 złCo stanowi 99,30%W ramach tego działu sfinansowano:ROZDZIAŁ 80101 SZKOŁY PODSTAWOWE Plan 4.251.977,00 zł Wykonanie 4.237.877,69 złCo stanowi 99,67%Środki finansowe rozdziału przeznaczono na:-dodatki mieszkaniowe i wiejskie - 167.548,64 -pomoc zdrowotna - 5.037,00 -środki BHP - 2.544,81-wynagrodzenie osobowe pracowników - 2.301.573,65-wynagrodzenia bezosobowe - 2.226,75 -dodatkowe wynagrodzenie roczne - 170.647,81-składka na ubezpieczenia społeczne - 388.876,25 -składka na fundusz pracy - 59.360,94-zakup gazu propan-butan - 39.086,43-zakup artykułów biurowych, plastycznych i druków - 8.444,81 -zakup środków czystości - 23.803,54 -prenumerata czasopism - 3.495,13-materiały na bieżące naprawy - 16.647,57-zakup wyposażenia - 10.470,08-zakup art. na nagrody - konkursy - 2.931,34-zakup opału (węgiel) - 7.975,00-zakup pozostałych materiałów - 1.566,00-zakup leków i środków opatrunkowych - 276,38-zakup pomocy dydaktycznych - 17.119,20-zakup energii elektrycznej - 99.929,49 -zakup energii cieplnej - 67.585,78-zakup wody - 5.763,54 -zakup gazu ziemnego - 120.787,83-usługi remontowe (wymiana blatów w ławkach szkolnych, - 32.741,37 wymiana oświetlenia/2s./, usługi zduńskie, prace ogólnobudowlane,remont dachu na budynku szkolnym)-zakup usług zdrowotnych - 3.660,00 -abonament RTV - 618,30-opłaty za usługi pocztowe - 842,64-ścieki, ciśnieniowe mycie kanalizacji, wywóz odp. komunalnych - 18.395,03-naprawa, konserwacja, przeglądy sprzętu - 22.944,94-zwrot kosztów podróży dzieci - 201,82-usługi transportowe - m.in. zawody sportowe - 1.405,47-zakup pozostałych usług - 12.670,15-zakup usług dostępu do internetu - 3.247,23-usługi telekomunikacyjne - 7.966,59 -podróże służbowe krajowe - 1.243,02-ubezpieczenia - 6.060,00-odpis na ZFŚS - 140.880,00-podatek od nieruchomości, rolny - 2.776,00-szkolenia pracowników - 949,00-papier do kopiowania - 4.022,91-akcesoria komputerowe - 7.557,21-wydatki inwestycyjne - 445.998,04ROZDZIAŁ 80103 ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE W SZKOŁACH PODSTAWOWYCHPlan 188.527,00 zł Wykonanie 187.414,66 złCo stanowi 99,16%W ramach tego rozdziału sfinansowano:-dodatki mieszkaniowe i wiejskie - 9.163,20 -wynagrodzenie osobowe pracowników - 118.246,70 -dodatkowe wynagrodzenie roczne - 7.096,95 -składka na ubezpieczenia społeczne - 20.109,33 -składka na fundusz pracy - 3.280,14-zakup pozostałych materiałów - 282,66-zakup pomocy dydaktycznych - 2.550,68-zakup gazu propan butan - 9.000,00-zakup gazu ziemnego - 4.433,40 -zakup energii elektrycznej - 5.438,81-zakup wody - 127,79 -zakup usług zdrowotnych - 140,00-odpis na ZFŚS - 7.545,00ROZDZIAŁ 80104 PRZEDSZKOLAPlan 595.790,00 zł Wykonanie 594.670,47 złCo stanowi 99,81 %W ramach tego rozdziału sfinansowano:-dodatki mieszkaniowe i wiejskie - 21.803,44 -środki BHP - 898,84 -wynagrodzenie osobowe pracowników - 341.715,71 -dodatkowe wynagrodzenie roczne - 22.236,76-składka na ubezpieczenia społeczne - 57.849,98 -składka na fundusz pracy - 8.608,95-zakup artykułów biurowych - 1.159,49-zakup środków czystości - 3.074,94-zakup art. gospod. domowego - 1.859,02-zakup materiałów na bieżące naprawy - 830,41-zakup czasopism - 275,36-zakup żywności - 62.000,16-zakup leków i środków opatrunkowych - 299,70-zakup pomocy dydaktycznych - 1.998,62-zakup energii elektrycznej - 5.818,00-zakup energii cieplnej - 5.479,00-zakup gazu ziemnego - 6.029,05 -zakup wody - 2.436,95-zakup usług zdrowotnych - 895,00-ścieki - 3.294,85-pozostałe usługi - 1.083,56-zakup usług dostępu do internetu - 480,05-podróże służbowe krajowe - 18,60-odpis na ZFŚS - 24.087,00-papier do kopiowania - 361,13-akcesoria komputerowe - 555,91-zakup zmywarki gastronomicznej z funkcją wyparzania - 5.785,51-dotacja dla placówki oświatowej - 13.734,48ROZDZIAŁ 80110 GIMNAZJAPlan 1.651.907,00 zł Wykonanie 1.649.891,61 złCo stanowi 99,88 % Wydatki tego rozdziału to:-dodatki mieszkaniowe i wiejskie - 85.525,52-pomoc zdrowotna - 2.800,00-środki BHP - 455,86-wynagrodzenie osobowe pracowników - 1.063.489,95-dodatkowe wynagrodzenie roczne - 77.791,74 -składka na ubezpieczenia społeczne - 180.282,77-składka na fundusz pracy - 27.427,70 -zakup gazu propan - 26.982,00-zakup artykułów biurowych i druków - 2.294,27-prenumerata czasopism - 1.730,24-zakup środków czystości - 5.918,32-zakup materiałów na bieżące naprawy - 1.398,07-zakup wyposażenia - 3.690,11-zakup art. na nagrody (biegi im. JPII, konkursy) - 3.800,41-zakup pozostałych materiałów - 588,28 -zakup leków i środków opatrunkowych - 96,25 -zakup pomocy dydaktycznych - 6.905,06 -zakup energii elektrycznej - 24.423,00 -zakup energii cieplnej - 14.108,00 -zakup gazu ziemnego - 14.329,30 -zakup wody - 3.808,70 -zakup usług zdrowotnych - 1.070,00 -usługi pocztowe - 1485,94 -odprowadzenie ścieków - 4.570,83 -wywóz i zagospodarowanie odpadów chemicznych - 870,98 -zwrot kosztów podróży dzieci-konkursy - 491,56 -usługi transportowe-zawody sportowe, inne - 4.949,39 -naprawa, konserwacja, przeglądy sprzętu - 4.605,71 -pozostałe usługi - 2.146,51 -zakup usług dostępu do internetu - 2.124,00 -usługi telekomunikacyjne - 3.444,63 -podróże służbowe krajowe - 1.181,64 -ubezpieczenia - 1.676,00 -odpis na ZFŚS - 68.012,00 -papier do kopiowania - 2.414,60 -akcesoria komputerowe - 3.002,27 ROZDZIAŁ 80113 DOWOŻENIE UCZNIÓW DO SZKÓŁ Plan 202.800,00 zł Wykonanie 198.899,78 złCo stanowi 98,08 %Wydatki tego rozdziału to:-dowóz uczniów do szkół (teren gminy, dzieci - 198.899,78 złrealizujące obowiązek poza obwodem szkoły )ROZDZIAŁ 80114 ZESPOŁY OBSŁUGI EKONOMICZNO- ADMINISTRACYJNEJ SZKÓŁPlan 285.608,00 zł Wykonanie 271.538,05 złCo stanowi 95,07 %Środki pieniężne tego rozdziału przeznaczono na:-środki BHP - 172,00 -wynagrodzenie osobowe pracowników - 192.997,75 -dodatkowe wynagrodzenie roczne - 14.979,77-składka na ubezpieczenia społeczne - 31.682,84-składka na fundusz pracy - 3.877,66 -zakup artykułów biurowych, druków - 488,94 -prenumerata czasopism - 4.129,78 -zakup materiałów na bieżące naprawy - 73,80 -opłaty za usługi pocztowe - 490,14 -usługi informatyczne - 4.001,60 -zakup pozostałych usług - 1.140,67 -zakup usług dostępu do internetu - 648,80 -zakup usług telekomunikacyjnych - 2.673,78 -podróże służbowe krajowe - 503,60 -odpis na ZFŚS - 4.366,00 -szkolenia pracowników - 1.522,00 -papier do kopiowania - 370,34 -akcesoria komputerowe - 2.721,58 -zakup zestawu komputerowego - 4.697,00 ROZDZIAŁ 80146 DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE NAUCZYCIELIPlan 32.532,00 zł Wykonanie 18.452,03 zł Co stanowi 56,72 %W ramach tego rozdziału środki pieniężne przeznaczono na:-zakup czasopism, publikacji - 559,78 -zwrot kosztów przejazdu nauczycieli (dokształcanie, doskonalenie)- 8.191,15- szkolenia, zwrot czesnego, warsztaty - 9.701,10 ROZDZIAŁ 80148 STOŁÓWKI SZKOLNEPlan 260.754,00 zł Wykonanie 258.490,43 złCo stanowi 99,13 %Środki finansowe w kwocie 258.490,43 zł skierowano na:-środki BHP - 475,00-wynagrodzenia osobowe pracowników - 92.667,56-dodatkowe wynagrodzenia roczne - 7.651,62-składki na ubezpieczenia społeczne - 14.938,70 -składki na fundusz pracy - 1.657,64 -zakup środków czystości - 2.577,27 -zakup artykułów biurowych, druków - 204,96-zakup materiałów na bieżące naprawy - 66,19 -zakup wyposażenia, art. gospodarstwa domowego - 2.052,92 -zakup żywności dla stołówek szkolnych - 118.345,23 -zakup leków i środków opatrunkowych - 349,08 -zakup gazu ziemnego - 10.389,93 -zakup usług zdrowotnych - 220,00 -zakup usług pozostałych - 1.916,33 -odpis na ZFŚS - 4.978,00 ROZDZIAŁ 80195 POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆPlan 34.102,00 zł Wykonanie 34.045,00 złCo stanowi 99,83%Wydatki tego rozdziału to:-odpis na ZFŚS (nauczyciele emeryci) - 33.745,00 -przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego na nauczyciela - 300,00 mianowanegoDZIAŁ 851 OCHRONA ZDROWIAPlan - 78.000,00 złWykonanie - 76.237,40 złCo stanowi 97,74%Wydatki tego działu to:1) zwalczanie narkomanii:- zakup materiałów edukacyjnych - 150,00- zajęcia profilaktyczne dla młodzieży - 2.000,00 2) profilaktyka i rozwiązywanie problemów alkoholowych:- wynagrodzenie na podstawie umów zlecenia za prowadzenie świetlicy środowiskowej - 10.800,00- wynagrodzenie za udział w pracach komisji - 2.400,00- wynagrodzenie terapeuty - 2.520,01- składka ZUS - 821,84- zakup nagród i wyposażenia świetlicę środowiskową - 8.068,91- zakup żywności do świetlicy środowiskowej oraz na organizowanie wycieczki - 4.078,62-organizowanie kolonie letnich dla dzieci - 23.200,00 - odwóz dzieci ze świetlicy środowiskowej - 3.519,02- organizacja wycieczek dla dzieci - 3.874,99- zajęcia profilaktyczne - 5.725,00- obóz profilaktyczny - 500,00 - opłaty sądowe - 200,00- organizacja imprez sportowych - 4.869,01- czynsz za wynajem pomieszczeń - 1.300,00 - szkolenie grup zawodowych - 1.000,00- za sędziowanie - 1.210,00 DZIAŁ 852 POMOC SPOŁECZNAPlan - 4.352.037,00 złWykonanie - 4.260.658,56 złCo stanowi - 97,90%W ramach tego działu sfinansowano: ROZDZIAŁ 85202 DOMY POMOCY SPOŁECZNEJW ramach tego rozdziału sfinansowano pobyt podopiecznych z terenu Gminy Kotlin w domu pomocy społecznej w kwocie 82.867,40 zł. ROZDZIAŁ 85212 ŚWIADCZENIA RODZINNE ORAZ SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE Z UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGOŚrodki pieniężne w kwocie 3.005.599,63 zł wydatkowano na:- wypłatę świadczeń rodzinnych - 2.858.434,50- wynagrodzenie osobowe pracowników - 57.209,41- dodatkowe wynagrodzenie roczne - 4.850,00- składki na ubezpieczenie społeczne - 70.217,51- składki na Fundusz Pracy - 1.263,09- zakup artykułów biurowych, druków środków czystości - 2.000,00- zakup usług - 6.201,20- zakup papieru do sprzętu kserograficznego i programów - 1.007,42- zakup akcesoriów komputerowych - 4.416,50ROZDZIAŁ 85213 SKŁADKI NA UBEZPIECZENIE ZDROWOTNE OPŁACANE ZA OSOBY POBIERAJĄCE NIEKTÓRE ŚWIADCZENIA Z POMOCY SPOŁECZNEJW ramach tego rozdziału wydatkowano kwotę 14.724,32 zł na opłacanie składki zdrowotnej dla podopiecznych pobierających świadczenia.ROZDZIAŁ 85214 ZASIŁKI I POMOC W NATURZE ORAZ SKŁADKI NA UBEZPIECZENIE SPOŁECZNEŚrodki pieniężne tego rozdziału w kwocie 477.227,13 zł przeznaczono na:- wpłatę zasiłków stałych, okresowych i celowych - 476.152,17- składki na ubezpieczenie społeczne - 1.074,96ROZDZIAŁ 85215 DODATKI MIESZKANIOWEŚrodki pieniężne w kwocie 36.245,90 zł przeznaczono na dofinansowanie czynszu najmu, zakupu energii elektrycznej oraz opału dla rodzin o niskich dochodach.ROZDZIAŁ 85216 ZASIŁKI STAŁEŚrodki pieniężne w kwocie 87.506,87 zł przeznaczono na wypłatę zasiłków stałych z pomocy społecznej.ROZDZIAŁ 85219 OŚRODKI POMOCY SPOŁECZNEJŚrodki pieniężne w kwocie 278.709,32 zł wydatkowano na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kotlinie a mianowicie:- wynagrodzenie osobowe pracowników - 193.134,52- dodatkowe wynagrodzenie roczne - 14.738,25- składka na ubezpieczenie społeczne - 28.754,56- składki na Fundusz Pracy - 3.895,47- ekwiwalent za odzież roboczą - 1.500,00- materiały i wyposażenie - 3.423,01- zakup usług remontowych - 136,85- zakup usług pozostałych - 12.153,47- zakup usługi dostępu do internetu - 547,44- zakup usług telefonii stacjonarnej - 1.525,30- czynsz najmu za pomieszczenia biurowe - 3.965,00 - podróże służbowe pracowników - 1.972,98- szkolenia pracowników - 739,00- składki ubezpieczeniowe za wyposażenie - 359,22- zakup papieru do sprzętu kserograficznego - 1.219,20 - zakup akcesoriów komputerowych - 3.310,05 - odpis na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych - 7.335,00ROZDZIAŁ 85228 USŁUGI OPIEKUŃCZE ORAZ SPECJALISTYCZNE USŁUGI OPIEKUŃCZEŚrodki pieniężne tego rozdziału w kwocie 33.669,12 zł skierowano na :- usługi opiekuńcze świadczone podopiecznych - 28.684,00- składki na ubezpieczenie społeczne - 4.526,88- składka na Fundusz Pracy - 458,24ROZDZIAŁ 85295 POZOSTAŁA DZIAŁALNOŚĆŚrodki pieniężne w wysokości 244.108,87 zł przeznaczono na:- dożywianie uczniów w szkołach - 240.437,52- zakup naczyń i wyposażenia - 3.671,35DZIAŁ 853 POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJPlan - 112.425,00 zł Wykonanie - 91.352,69 złCo stanowi 81,26 %Środki finansowe wydatkowano na:- wypłatę zasiłków dla osób biorących udział w szkoleniu - 11.804,64 - wynagrodzenia osobowe - 12.840,01- składki na ubezpieczenie społeczne - 2.045,42- składki na Fundusz Pracy - 314,58- wynagrodzenie na podstawie umów zlecenia - 14.700,00- zakup materiałów biurowych, szkoleniowych i promocyjnych - 11.872,01- zakup pozostałych usług, prowizje bankowe, catering - 35.767,32- rozmowy telefonii stacjonarnej - 514,99- wynajem pomieszczeń na szkolenia - 793,00- zakup akcesoria komputerowych - 700,72Środki pieniężne tego działu otrzymano w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Program Operacyjny "Kapitał Ludzki" przeznacza się na przeprowadzenie szkoleń i aktywację społeczną. Niewykorzystane środki pieniężne zostały zwrócone do dysponenta. DZIAŁ 854 EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZAPlan 398.878,00 zł Wykonanie 316.112,36 złCo stanowi 79,25 %ROZDZIAŁ 85401 ŚWIETLICE SZKOLNEPlan 123.624,00 zł Wykonanie 123.237,79 złCo stanowi 99,69 %Środki finansowe w kwocie 123.237,79 zł skierowano na:-dodatki mieszkaniowe i wiejskie - 7.452,20 -wynagrodzenia osobowe pracowników - 86.009,15-dodatkowe wynagrodzenia roczne - 6.192,51 -składki na ubezpieczenia społeczne - 14.243,96 -składki na fundusz pracy - 2.334,53 -zakup materiałów - 957,74 -zakup pomocy dydaktycznych - 897,70 -zakup usług zdrowotnych - 120,00 -odpis na ZFŚS - 5.030,00 ROZDZIAŁ 85415 POMOC MATERIALNA DLA UCZNIÓWPlan 274.298,00 zł Wykonanie 192.874,57 złCo stanowi 70,32 %Środki pieniężne w wysokości 192.874,57 zł przeznaczono na:-stypendia dla uczniów (22-za naukę, 38-sportowe) - 176.364,00 -dofinansowanie zakupu podręczników tzw. wyprawka - 16.510,57 ROZDZIAŁ 85446 DOKSZTAŁCANIE I DOSKONALENIE NAUCZYCIELI Plan 956,00 złWykonanie 0,00 złCo stanowi 0,00 %W ramach tego działu nie wydatkowano żadnych środków finansowych ponieważ nauczyciele zatrudnieni w świetlicach szkolnych nie wyrazili chęci podnoszenia kwalifikacji.DZIAŁ 900 GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA Plan - 1.310.076,00złWykonanie - 1.203.922,28złCo stanowi - 91,90%Środki finansowe wydatkowano na:- zakup olejów do oczyszczalni - 202,00- zakup flokulontu - 4.561,58- zakup materiałów , części zamiennych, środków czystości na potrzeby oczyszczalni ścieków - 2.301,64- zakup środków czystości i art.BHP - 714,60- zakup energii elektrycznej do oczyszczalni ścieków i przepompowni - 161.019,76- wywóz nieczystości - 1.538,33- wywóz osadu z oczyszczalni ścieków - 4.026,00- czyszczenie kanalizacji - 9.772,15- remont i naprawa czyszczenie, przepompowni ścieków ścieków oraz usługi transportowe - 15.084,50- opracowanie studium wykonalności przedsięwzięcia Inwestycyjnego - oczyszczalnia ścieków Wyszki - 26.840,00- opłata za korzystanie środowiska za oczyszczalnie - 13.087,15- wykonanie podestu do oczyszczalni ścieków - 5.258,20- za wykonanie analiz ścieków - 14.567,92- podatek od nieruchomości - 189.999,00- zakup paliwa i olejów do ciągnika gąsienicowego - 13.117,40- zakup materiałów i części zamiennych do sprzętu na wysypisku śmieci - 1.504,11- zakup środków czystości na potrzeby pracownika na wysypisku śmieci - 433,92- opłata za korzystanie ze środowiska za wysypisko śmieci - 64.341,00- usługi transportowe i prace koparką na wysypisku - 8.503,18- naprawa sprzętu na wysypisku śmieci - 6.015,00- usługa segregowanie odpadów stałych - 22.016,76- usługa legalizacji wagi na wysypisku śmieci - 1.298,00- przegląd techniczny budynków - 488,00- zakup sadzonek drzew - 4.600,40- zakup środków ochrony roślin - 480,70- za usługę wycinki drzew - 4.880,00- zakup energii elektrycznej, oświetlenia ulicznego - 382.649,00- opłata za przyłącze elektryczne - 4.420,49- konserwacja linii elektrycznych - 153.417,10- zakup karmy do psów - 3.205,50- zakup materiałów i części zamiennych do utrzymania wiat autobusowych i wyposażenia placu handlowego - 2.296,13- utrzymanie placu handlowego - 3.000,00- wywóz nieczystości stałych z placu handlowego - 1.720,45- usługa weterynaryjna - 383,06- remont obeliska w Orpiszewku - 10.000,00- utylizacja padliny - 29,96- wydatki inwestycyjne - 66.149,29 w tym: - budowa linii oświetlenia ulicznego ul. Teodorowska i ul. Rymarkiewicza w Kotlinie - 25.373,62 - plac zabaw w Wilczy - 11.048,00 - plac zabaw w Racendowie - 11.887,36 - utwardzenie placu w Twardowie przy świetlicy - 15.811,20 - budowa placu przy świetlicy Wysogotówek - 2.029,11DZIAŁ 921 KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGOPlan - 350.291,00 złWykonanie - 308.535,87 złCo stanowi - 88,08%W ramach tego działu środki pieniężne wydatkowano na:- zakup materiałów do remontu świetlic - 23.977,69- zakup krzeseł i stołów do świetlicy w Wysogotówku - 8.420,00- zakup monitora do świetlicy w Wola Książęcej - 2.574,70- usługi remontowe w Racendowie - 14.271,00- zakup energii elektrycznej do świetlic wiejskich - 24.926,71- usługi kominiarskie - 1.130,94- wymiana okien w świetlicy - 2.601,65- przegląd techniczny budynków - 2.928,00- usługi transportowe, koparką oraz drobne remonty w budynkach świetlic wiejskich - 4.723,18- dotacja dla instytucji kultury - biblioteka - 197.000,00- dotacja na organizację festiwalu - 5.000,00- wydatki inwestycyjne : - budowa przydomowej oczyszczalni ścieków przy świetlicy w Woli Książęcej - 15.982,00- zakupy inwestycyjne: - zakup chłodni do świetlicy wiejskiej w Woli Książęcej - 5.000,00 DZIAŁ 926 KULTURA FIZYCZNA I SPORTPlan 72.365,00 złWykonanie 62.978,17 złCo stanowi 87,0357%Wydatki tego działu to:- wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia instruktorów Sportu - 8.020,25- składka na ubezpieczenie społeczne od umów zlecenia - 1.024,54-zakup sprzętu sportowego - 8.437,59-zakup usług transportowych- zawody sportowe - 164,25 -zakup usług transportowych- dowóz dzieci na baseny - 10.495,69-opłaty za korzystanie z basenów - 10.244,00- zakup energii elektrycznej do szatni sportowej - 2.335,85- wydatki inwestycyjne - 22.256,00 w tym: - boisko sportowe we wsi Orpiszewek - 7.056,00 - budowa boiska sportowego "ORLIK 2012" w Kotlinie - 15.200,00 Z ogólnej kwoty wydatków przypada na:- wydatki bieżące - 16.935.834,55- wydatki majątkowe - 4.905.509,98 ___________________________________ Ogółem: 21.841.344,53Wydatki inwestycyjne w roku budżetowym 2010 zrealizowano w 98,04% w stosunku do planowanych. Realizacja poszczególnych zadań przedstawia się następująco :Kanalizacje sanitarne- Budowa kanalizacji sanitarnej z przyłączami i pompowniami ścieków w miejscowości Magnuszewie na nieruchomościach położonych w m. Magnuszewie, Wyszki i Wilcza.W roku 2010 kontynuowano budowę sieci kanalizacyjnej w miejscowości Magnuszewice. Zadanie to zostało zrealizowane z udziałem środków pieniężnych pochodzących z Unii Europejskiej. Łącznie nakłady finansowe w latach 2009-2010 na budowę sieci wyniosły kwotę 2.435.251,37 zł. - Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami we wsi Wilcza.W roku 2010 rozpoczęto budowę kanalizacji sanitarnej we wsi Wilcza. Na wymienione zadanie wydatkowano środki pieniężne w kwocie 74.360,00 zł, które zostały przeznaczone na prace przygotowawcze a mianowicie wykonanie dokumentacji technicznej oraz kosztorysu. Natomiast roboty montażowo-budowlane planuje się wykonać w roku 2011.Przydomowa oczyszczalni ścieków. Na potrzeby mieszkańców wsi Wola Książęca w świetlicy wiejskiej wykonać przydomową oczyszczalnie ścieków zrealizowaną ze środków budżetu gminy na kwotę 15.982,00 zł. - DrogiW roku budżetowym 2010 zmodernizowano względnie przebudowano następujące drogi gminne:- Kotlin, ul. Leśna- Rabendów - Twardów (Róża)- Wysogotówek -Ślewicz- Wysogotówek - Wola Książęcaoraz chodniki we wsi Wyszki od strażnicy do drogi głównej. Wszystkie wymienione zadania zostały w pełni zrealizowane i oddane do użytkowania. Na realizację tych zadań wydatkowane łącznie kwotę 1.088.544,35 zł.- Zmiana układu zasilania w ciepło - kotłownia gazowa szkoły Podstawowej w Kotlinie przy ul. Konopnickiej.Na potrzeby Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Kotlinie wykonano i oddano do użytku kotłownie gazową oraz dokumentacje na termomodernizacje obiektów szkolnych. Na wymienione zadanie w okresie 2009 - 2010 wydatkowano łącznie kwotę 465.531,46 zł. Natomiast na potrzeby Urzędu Gminy w roku 2010 wykonano dokumentację techniczną na budowę kotłowni gazowej 2.781,60 zł. - Plac zabaw.Ze środków Funduszu sołeckiego we wsiach Rabendów i Wilcza zakupiono zabawki i ustawiono na potrzeby dzieci place zabaw. Łącznie nakłady na wymienione zadania inwestycyjne wyniosły 22.935,36 zł.Place wiejskie.Na potrzeby mieszkańców wsi Twardów utwardzono obok świetlicy wiejskiej plac z kostki brukowej. Na wymienione zadanie zakupiono materiał ze środków Funduszu Sołeckiego na kwotę 15.811,20 zł. Natomiast zadanie to zostało zrealizowane przez pracowników robot publicznych. Natomiast mieszkańcy wsi Wysogotówek ze środków Funduszu Sołeckiego zakupili kostkę brukową na łączną kwotę 2.029,11 zł przeznaczając na utwardzenie placu wiejskiego - Budowa oświetlenia ulicznego.Ze środków Funduszu Sołeckiego zrealizowano I etap budowy linii oświetlenia ulicznego przy ul. Rymarkiewicza i ul. Teodorowskiej w Kotlinie. Na realizację tego zadania wydatkowano środki finansowe w kwocie 25.373,62 zł.- Boiska sportowe.Ze środków finansowych Funduszu Sołeckiego na potrzeby mieszkańców wsi Orpiszewem pobudowano boisko sportowe do gry w piłkę na łączną kwotę 7.056,00 zł. Natomiast ze środków budżetu gminy rozpoczęto realizację zadania pod nazwą "Budowa boiska sportowego z nawierzchnią z tworzyw sztucznych wraz z zapleczem socjalnym zgodnie z programem ORLIK 2012 zlokalizowanym w Kotlinie. W roku 2010 wykonano dokumentację techniczną wraz z kosztorysem na łączną kwotę 15.200,0 zł a roboty budowlano montażowe realizowane będą w roku 2011.- Zakupy inwestycyjne- zakupiono dwa zestawy komputerowe na kwotę 7.337,34 zł na potrzeby Urzędu Gminy,- zakupiono pompę na kwotę 17.710,74 zł do przepompowni ścieków - zakupiono pompę szlamową na kwotę 6.366,50 zł na potrzeby OSP Wysogotówek- zakupiono zmywarkę z funkcją wyparzania o wartości 5.785,51 zł na potrzeby Przedszkola w Kotlinie- zakupiono zestaw komputerowy o wartości 4.697,00 zł na potrzeby ZOPO w Kotlinie- zakupiono szafę chłodniczą na kwotę 5.000,00 zł na potrzeby świetlicy wiejskiej w Woli Książęcej.W wydatkach inwestycyjnych na podstawie porozumienia przekazano kwotę 500.000,00 zł do Starostwa Powiatowego w Jarocinie z przeznaczeniem na budowę drogi powiatowej Kotlin - Sucha w granicach powiatu.Na podstawie zawartej umowy przekazano dotację w kwocie 325.000,00 zł do Ochotniczej Straży Pożarnej w Kotlinie z przeczeniem na zakup samochodu strażackiego średniego.W wydatkach bieżących prócz zaspokojenia niezbędnych potrzeb z budżetu Gminy udzielono następujących dotacji:- dla instytucji kultury w kwocie - 197.000,00 z przeznaczeniem na bieżące utrzymanie i działalność Gminnej Biblioteki Publicznej w Kotlinie.- do Społecznego Komitetu Festiwalu Solistów i Zespołu Akordeonowych w Kotlinie w kwocie 5.000,00 zł z przeznaczeniem na organizację festiwalu akordeonowego w Kotlinie.- dla Urzędu Miasta i Gminy w Jarocinie w kwocie 13.734,48 zł z przeznaczeniem na utrzymanie dzieci niepełnosprawnych w oddziale przedszkolnym zintegrowanym.- dla Komendy powiatowej Policji w Jarocinie kwotę 6.997,18 zł z przeznaczeniem na zakup paliwa i dwóch alko-testów. III. PRZYCHODY.Przychodem Gminy Kotlin stanowiły:- walne środki pieniężne za lata ubiegłe w kwocie 889.257,00 zł- zaciągnięte pożyczki i kredyty w kwocie 3.230.612,06 zł.Wolne środki pieniężne , zostały rozdysponowane uchwałami Rady Gminy Kotlin, które przeznaczono na:- bieżące utrzymanie dróg - 79.000,00- dofinansowanie budowy sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami we wsi Wilcza - 4.360,00- dofinansowanie zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego Dla OSP Kotlin - 71.860,00- zakup pompy do przepompowni ścieków - 17.711,00- odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych - 10.541,00- zakup energii elektrycznej na potrzeby oczyszczalni ścieków - 54.747,00- zmiana systemu ogrzewania w budynku UG Kotłownia gazowa - 60.000,00- utrzymanie podopiecznych w Domach Pomocy Społecznej - 21.000,00- zakup energii elektrycznej oświetlenia ulicznego - 50.000,00- zakup energii na potrzeby szkól podstawowych - 26.019,00- dodatki mieszkaniowe dla rodzin o niskich dochodach - 3.000,00- odpis na zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych dla pracowników oświaty - 6.214,00- pokrycie deficytu budżetowego - 484.805,00W roku budżetowym 2010 Gmina Kotlin zaciągnęła następujące pożyczki i kredyty:- pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu:1) pożyczkę przeznaczoną na zmianę układu zasilania w ciepło kotłownie gazową na potrzeby Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Kotlinie w wysokości 285.000,00 zł2) pożyczkę na budowę sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i pompowniami Magnuszewie na nieruchomościach położonych Magnuszewie, Wyszki i Wilcza w wysokości 420.900,00 zł.- pożyczkę z Banku Gospodarstwa Krajowego w Poznaniu na wyprzedzające finansowanie zadania majątkowego pod nazwą " Budowa sieci kanalizacji sanitarnej warz z przyłączami i pompowniami Magnuszewie na nieruchomościach położonych Magnuszewie, Wyszki i Wilcza w wysokości 1.424.712,06 zł- kredyt bankowy z Banku Spółdzielczego w Jarocinie przeznaczony na budowę dróg gminnych w wysokości 1.100.000,00 złIV. ROZCHODY.Gmina Kotlin w ciągu roku budżetowego spłaciła następujące zadłużenia:- pożyczki zaciągnięte z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.1) pożyczkę przeznaczoną na budowę linii przesyłowej kanalizacji sanitarnej z Kotlina do Wyszek spłacono cztery kwartalne raty na łączną kwotę 52.800,00 zł.2) pożyczkę przeznaczoną na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w Kotlinie ul. Buchalińska spłacono cztery raty na łączną kwotę 48.000,00 zł.3) pożyczkę zaciągniętą na rozbudowę oczyszczalni ścieków we wsi Wyszki spłacono cztery kwartalne raty na łączną kwotę 1.290.634,02 zł.- kredyty bankowe.1) kredyt bankowy zaciągnięty na budowę drogi gminnej Kotlin - Twardów spłacono cztery na łączną 134.680,00 zł.Łącznie po stronie rozchodowej Gmina Kotlin wydatkowała środki pieniężne w wysokości 1.526.114,02 zł. FUNDUSZ SOŁECKIRada Gminy Kotlin uchwałą Nr XXX/136/09 z dnia 16 czerwca 2009r. wyraziła zgodę na wyodrębnienie w roku budżetowym 2010 środki finansowe do dyspozycji sołectw. W związku z tym w budżecie gminy zaplanowano środki pieniężne w łącznej kwocie 177.278,00 zł do dyspozycji sołectw na realizację zaplanowanych przedsięwzięć przez sołectwa przebiegła przez cały rok 2010 a na koniec roku osiągnęła wartość 123.684,69 zł z co stanowi 69,77% zadań rocznych. Większość sołectw w pełni zrealizowała zaplanowane zadania lecz nie wydatkowała w pełni planowanych środków finansowych jedynie dwa sołectwa Kurcew i Magnuszewie nie podjęły realizacji zaplanowanych przedsięwzięć ze względu na brak możliwości finansowych.INSTYTUCJE KULTURYNa terenie Gminy Kotlin działa jedna instytucja kultury a mianowicie Biblioteka Publiczna Gminy Kotlin wraz z filią biblioteczną w Sławoszewie. Przy filii bibliotecznej w Sławoszewie prowadzi działalność zespół taneczny "Sławoszewiacy". Natomiast przy Bibliotece w Kotlinie swoją działalność prowadzą Zespoły Akordeonowe "Kotlin" w Kotlinie. Na prowadzenie działalności kulturalnej oraz utrzymanie pomieszczeń bibliotecznych Biblioteka Publiczna Gminy Kotlin otrzymała z budżetu Gminy Kotlin dotację podmiotową w wysokości 197.000,00zł oraz dotację ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kwocie 3.329,00 zł z przeznaczeniem na zakup nowości wydawniczych oraz książkowych w kwocie 2.306,40 zł z przeznaczeniem na pokrycie kosztów dostępu do internetu.Otrzymane środki pieniężne przeznaczone zostały na:- wynagrodzenie osobowe dla zatrudnionych pracowników - 129.647,00- składki na ubezpieczenie społeczne - 23.829,12- szkolenia pracownicze - 190,00- odpisy na zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalny - 3.842,00- zakup materiałów niezbędnych do funkcjonowania biblioteki - 8.724,98- zakup energii elektrycznej, gazu i wody - 21.143,36- zakup księgozbioru - 7.202,69- zakup pozostałych usług - 7.019,57- pozostałe koszy rodzajowe - 694,97 Łącznie Biblioteka Publiczna Gminy Kotlin na swoja działalność wydatkowała 202.293,69 zł. Przekazana z budżetu Gminy dotacja łącznie ze środkami z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Fundacją Orange wyniosła kwotę 202.634,00 zł . Prócz tego na dzień 01 stycznia 2010 r. Biblioteka posiadała środki pieniężne w kwocie 17,06 zł. Uwzględniając powyższe należy stwierdzić, że przekazana dotacja na działalność biblioteki była wystarczająca, ponieważ wszystkie bieżące potrzeby zostały zaspokojone jak również w Bibliotekach prowadzona była działalność kulturalna.Dokonując oceny wydatkowania środków finansowych pod kątem realizacji przyjętych przez Rade Gminy Kotlin uchwały budżetowej na rok 2010 można stwierdzić , że realizowano poszczególne zadania majątkowe zapisane w uchwale budżetowej starając się jednocześnie zaspokoić bieżące potrzeby jednostek budżetowych. Wszystkie zadania zostały zrealizowane w miarę możliwości finansowej Gminy. Zobowiązanie niewymagalne z tytułu rozrachunków z dostawcami w łącznej kwocie 100.108,17 zł zostało zapłacone w miesiącu styczniu 2011 r. zgodnie z terminem płatności faktur.Natomiast zobowiązania w stosunku do pracowników z tytułu:- wyrównania wynagrodzeń za rok 2010 dla nauczycieli - 31.817,53 zł - wypłaty dodatkowego wynagrodzenia rocznego w kwocie - 467.500,91 zł - składek na ubezpieczenie społeczne - 76.312,66 zł- składek na fundusz pracy - 10.439,79 zł- składek PEFRON - 2.891,00 zł- ryczałty pracowników - 922.,44 zł zostały zapłacone zgodnie z terminem płatności.Na dzień 31 grudnia 2010 roku Gmina Kotlin posiadała następujące zadłużenia:-pożyczka w wysokości 137.920,00 zł zaciągnięta z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z przeznaczeniem na budowę linii przesyłowej kanalizacji sanitarnej z Kotlina do Wyszek- pożyczka w wysokości - 165.000,00zł zaciągnięta z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, z przeznaczeniem na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w Kotlinie przy ulicach Buchalińskiej i Powstańców Wielkopolskich- pożyczka w wysokości 252.365,98 zł zaciągnięta z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu z przeznaczeniem na rozbudowę istniejącej oczyszczalni ścieków w Wyszkach.- pożyczka w wysokości 285.000,00 zł zaciągnięta z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu z przeznaczeniem na budowę kotłowni gazowej Szkoły Podstawowej w Kotlinie.- pożyczka na wyprzedzające finansowanie w wysokości 1.424.712,06 zł zaciągnięta z Banku Gospodarstwa Krajowego Oddział w Poznaniu z przeznaczeniem na budowę sieci kanalizacji sanitarnej w Magnuszewicach.- kredyt bankowy w kwocie 1.100.000,00zł zaciągnięty w banku Spółdzielczym w Jarocinie, z przeznaczeniem na budowę dróg gminnych. Łącznie na dzień 31 grudnia 2010 r. Gmina Kotlin posiadała zadłużenie w wysokości 3.785.898,04 zł w tym pożyczka na wyprzedzające finansowanie w kwocie 1.424.712,06 zł.Gmina Kotlin nie poręczała żadnych kredytów ani pożyczek dla innych jednostek.
Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik1.doc
Załącznik Nr 1 do sprawozdania z wykonania budżetu 2010r.
Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik2.doc
Załącznik Nr 2 do sprawozdania z wykonania budżetu 2010r.
Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik3.doc
Załącznik Nr 3 do sprawozdania z wykonania budżetu 2010r.
Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik4.doc
Załącznik Nr 4 do sprawozdania z wykonania budżetu 2010r.
Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik5.doc
Załącznik Nr 5 do sprawozdania z wykonania budżetu 2010r.
Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik6.doc
Załącznik Nr 6 do sprawozdania z wykonania budżetu 2010r.
Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik7.doc
Załącznik Nr 7 do sprawozdania z wykonania budżetu 2010r.
Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Kotlin
z dnia 31 marca 2011 r.
Zalacznik8.doc
Załącznik Nr 8 do sprawozdaniai z wykonania budzetu 2010r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
