Porozumienie Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska; Zarządu Powiatu Średzkiego i Burmistrza Miasta Środa Wielkopolska
z dnia 29 listopada 2012r.
w przedmiocie przejęcia obowiązków w zakresie administrowania i ponoszenia kosztów utrzymania nieruchomości użyteczności publicznej, położonej w Środzie Wielkopolskiej przy ul. Daszyńskiego 5 zawarte w dniu 29 listopada 2012 roku pomiędzy: Powiatem Średzkim w Środzie Wielkopolskiej reprezentowanym przez Zarząd Powiatu Średzkiego, w imieniu którego działają: 1. Starosta - Tomasz Pawlicki 2. Wicestarosta - Zdzisław Jędrzak zwanym dalej Powiatem, a Gminą Środa Wielkopolska reprezentowaną przez: 1. Burmistrza Miasta - Wojciecha Ziętkowskiego zwaną w treści Gminą Przedmiotem porozumienia jest przyjęcie obowiązków w zakresie administrowania i ponoszenia przez strony kosztów związanych z utrzymaniem nieruchomości w roku 2012 i w latach następnych aż do jego rozwiązania zgodnie z uchwałą Nr XXIII/361/2012 Rady Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej z dnia 28 czerwca 2012 roku w sprawie wyrażenia woli przejęcia od Powiatu Średzkiego zadań w zakresie administrowania nieruchomością położoną w Środzie Wielkopolskiej przy ul. Daszyńskiego 5 oraz uchwałą Nr XXVII/156/2012 Rady Powiatu Średzkiego z dnia 27 września 2012 roku w sprawie powierzenia Gminie Środa Wielkopolska zadań w zakresie administrowania nieruchomością położoną w Środzie Wielkopolskiej przy ul. Daszyńskiego 5
§ 1. 1. Gmina oświadcza, że na podstawie decyzji Nr GG-VII-C-7252/31/29/94 z dnia 16 maja 1994 roku Wojewody Poznańskiego nabyła z mocy prawa udział w wysokości 45/100 współwłasności nieruchomości zabudowanej położonej w Środzie Wielkopolskiej przy ul. Daszyńskiego 5, oznaczonej w ewidencji gruntów: obręb Środa Wielkopolska arkusz mapy 15 działka nr 1899/1 o powierzchni 0,0073 ha działka nr 1899/2 o powierzchni 0,0453 ha działka nr 1900/1 o powierzchni 0,0068 ha działka nr 1900/2 o powierzchni 0,0896 ha działka nr 1902/3 o powierzchni 0,0130 ha działka nr 1902/4 o powierzchni 0,3052 ha zapisanej w księdze wieczystej Kw nr PO1D/00023013/3 prowadzonej przez Sąd Rejonowy w Środzie Wielkopolskiej, o łącznej powierzchni 0,4672 ha.
2. Powiat oświadcza, że na podstawie decyzji GN.VII-72503 / Śro / 36 / 2000 z dnia 29. 06 2001 roku Wojewody Wielkopolskiego - Powiat Średzki z dniem 1. 01. 1999 roku z mocy prawa nabył 43/100 części we własności nieruchomości opisanej w ust. 1.
3. Skarb Państwa reprezentowany przez Starostę Średzkiego posiada 12/100 udziału
we własności nieruchomości opisanej w ust. 1.
§ 2. 1. Strony porozumienia określają następujący sposób korzystania ze wspólnej nieruchomości:
1) Gmina będzie korzystała na zasadzie wyłączności z pomieszczeń wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego porozumienia o łącznej powierzchni 959,38m2
2) Powiat będzie korzystał na zasadzie wyłączności z pomieszczeń wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego porozumienia o łącznej powierzchni 1.057,04 m2
3) Prokuratura będzie korzystała na zasadzie wyłączności z pomieszczeń wymienionych w załączniku nr 1 do niniejszego porozumienia o łącznej powierzchni 264,62 m2
4) Do wspólnego użytkowania pozostają pomieszczenia o łącznej powierzchni 1.160,18 m2wymienione w zał. nr 1.
2. Gmina i Powiat oraz Prokuratura zapewniają sobie wzajemne prawo korzystania
z ciągów komunikacyjnych oraz z windy osobowej zgodnie z ich przeznaczeniem.
3. Parking pozostanie do wspólnego korzystania przez pracowników Gminy, Powiatu i Prokuratury, przy czym dla potrzeb Prokuratury zostaną oznaczone dwa miejsca wydzielone.
§ 3. 1. Gmina - w ramach sprawowania obowiązków administratora - będzie zapewniała Powiatowi dostarczanie mediów oraz wykonywała czynności naprawczo - konserwacyjne i obciążała kosztami z tym związanymi stosownie do zajmowanej przez współwłaścicieli powierzchni według stanu na dzień 1 lipca 2012 r.:
- za ogrzewanie pomieszczeń;
- za sprzątanie pomieszczeń;
- za konserwację, czyszczenie i naprawy pieca gazowego, instalacji gazowej i kominowej;
- za konserwację i naprawy windy osobowej, w tym okresowe badanie przez Urząd Dozoru Technicznego;
- za konserwację, czyszczenie i naprawy instalacji hydrantowej, instalacji
i urządzeń przeciwpożarowych;
- za monitoring i konserwację telewizji dozorowej;
- za kontrole stanu technicznego budynku przewidziane odrębnymi przepisami;
- za odśnieżanie powierzchni dachu, czyszczenie rynien oraz rur spustowych;
- za sprzątanie chodników znajdujących się przed budynkiem oraz parkingu, utrzymanie zieleni i deratyzację;
- za zajęcie pasa drogowego przez urządzenia związane z eksploatacją budynku;
- za zużycie wody, odprowadzanie ścieków i deszczówki;
- za energię elektryczną;
- za konserwację i naprawę instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej
i centralnego ogrzewania jeśli związana jest z funkcjonowaniem całego budynku;
- za wywóz nieczystości stałych;
- i inne prace związane z bieżącym utrzymaniem budynku.
2. Gmina w ramach administrowania nie będzie przeprowadzała napraw instalacji elektrycznej związanej z przebudową pomieszczeń zajmowanych przez poszczególnych współwłaścicieli, które nie mają wpływu na funkcjonowanie całości instalacji.
3. Powiat zobowiązany jest do partycypowania w kosztach utrzymania obiektu proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 4. W ramach administrowania budynkiem Gmina zobowiązana jest do:
1. Ustalania z Powiatem zakresu planowanych prac remontowych
i modernizacyjnych budynku z odpowiednim wyprzedzeniem oraz po uzyskaniu pisemnej zgody na wykonanie tych prac w ramach partycypacji w kosztach.
2. Wykonania prac remontowych związanych z właściwym utrzymaniem części wspólnych (malowanie, remont), które rozliczane będą proporcjonalnie do zajmowanej powierzchni po uprzednim uzgodnieniu zakresu prac i ich terminów. Do części wspólnie użytkowanych zalicza się dach, elewację, windę osobową, pomieszczenia kotłowni, ciągi komunikacyjne, parking, wspólne pomieszczenia magazynowe, sanitariaty.
§ 5. Strony porozumienia zobowiązują się do:
- utrzymania pomieszczeń przez nich zajmowanych w należytym stanie technicznym (bieżące remonty) zgodnie z ich przeznaczeniem oraz zabezpieczenie ich zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp i ppoż.;
- zabezpieczenia mienia na swoich powierzchniach.
§ 6. 1. W związku z powierzeniem Gminie zadań, o których mowa w niniejszym porozumieniu, Powiat będzie przekazywał Gminie dotację na pokrycie kosztów przejętych przez Gminę obowiązków.
2. Wysokość dotacji na dany rok, terminy przekazywania środków oraz zasady ich rozliczenia określone zostaną w umowie dotacji z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Na koniec każdego miesiąca, Gmina będzie wystawiała noty księgowe, do których dołączy dokumenty stanowiące podstawę rozliczenia.
§ 7. Powiat zobowiązany jest do poinformowania Administratora o zamiarze oddania zajmowanych pomieszczeń na rzecz osób trzecich.
§ 8. 1. Porozumienie zawiera się na czas nieokreślony.
2. Koszty administrowania poniesione przez Gminę w 2012 roku, dotychczas nierozliczone, zostaną uwzględnione w umowie dotacji w roku 2012.
§ 9. Każda ze stron może wypowiedzieć niniejsze porozumienie w formie pisemnej
z zachowaniem sześciomiesięcznego okresu wypowiedzenia, dokonanego na koniec miesiąca kalendarzowego.
§ 10. Wszelkie zmiany treści porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 11. W sprawach nieuregulowanych w porozumieniu zastosowanie znajdują postanowienia ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o samorządzie gminnym i samorządzie powiatowym.
§ 12. Porozumienie podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
§ 13. Porozumienie sporządzono w pięciu jednobrzmiących egzemplarzach po dwa dla każdej ze stron porozumienia oraz jeden egzemplarz dla Prokuratury Rejonowej w Środzie Wielkopolskiej.
| Burmistrz Miasta Środa Wielkopolska | Starosta Średzki
|
Załącznik Nr 1 do Porozumienia z dnia 29.11.2012 roku
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 1 do Porozumienia z dnia 29.11.2012 roku
Załącznik Nr 2 do Porozumienia z dnia 29.11.2012 roku
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 2 do Porozumienia z dnia 29.11.2012 roku
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
