Akt prawny
Alerty
Uchwała nr 212/XXIV/2016 Rady Miejskiej w Kłobucku
z dnia 30 sierpnia 2016r.
w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Kłobuck i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchmości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. D. U. z 2016 r., poz. 446) art. 6r ust. 3 w związku z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz.250), po zaopiniowaniu przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kłobucku
Rada Miejska w Kłobucku
uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2. 1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina Kłobuck zapewnia odbiór i zagospodarowanie następujących odpadów komunalnych zebranych na nieruchomości zamieszkałej położonej na terenie gminy Kłobuck:
1) zmieszanych (nieselektywnie zebranych)
2) selektywnie zebranych:
a) szkło,
b) papier i makulatura,
c) tworzywa sztuczne,
d) metale,
e) opakowania wielomateriałowe,
f) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji,
g) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
i) przeterminowane leki i chemikalia,
j) zużyte baterie i akumulatory,
k) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne z wyłączeniem odpadów pochodzących z pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz odpadów zawierających azbest,
l) zużyte opony,
ł) odpady zielone,
m) tekstylia,
n) popiół z palenisk domowych.
2. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości zamieszkałej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina zapewnia także wyposażenie nieruchomości zamieszkałej w pojemniki lub worki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz zapewnia okresowe wykonanie czynności koniecznych do utrzymania pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.
§ 3. Odpady komunalne, o których mowa w niniejszej uchwale, odbierane są przez przedsiębiorcę, który na zlecenie Gminy Kłobuck realizuje odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości zamieszkałej, zwanego dalej uprawnionym podmiotem albo poprzez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych w każdej ilości.
§ 4. 1. Uprawniony podmiot odbiera od właściciela nieruchomości zamieszkałej następujące rodzaje odpadów komunalnych:
1) zmieszanych (nieselektywnie zebranych);
2) selektywnie zebranych:
a) szkło, papier i tekturę,
b) tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe,
c) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji oraz odpady zielone.
2. Uprawniony podmiot odbiera odpady komunalne od właściciela nieruchomości z pojemników oraz worków jemu dostarczonych, przeznaczonych do zbierania odpadów, określonych w uchwale w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Kłobuck.
3. Ustala się następujące terminy odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych:
1. położonych w wiejskiej części gminy:
a) zmieszane odpady komunalne:
- zabudowa jednorodzinna - raz na trzy tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
b) selektywnie zebrane odpady: papier i tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe
- zabudowa jednorodzinna - raz na trzy tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
c) Odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone:
- zabudowa jednorodzinna - raz na trzy tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
2. położonych w miejskiej części gminy:
a) zmieszane odpady komunalne:
W okresie od kwietnia do października:
- zabudowa jednorodzinna - raz na dwa tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
W okresie od listopada do marca:
- zabudowa jednorodzinna - raz na trzy tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
b) selektywnie zebrane odpady : papier i tektura, szkło, metal, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe
- zabudowa jednorodzinna - raz na trzy tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
c) Odpady ulegające biodegradacji oraz odpady zielone:
W okresie od kwietnia do października:
- zabudowa jednorodzinna - raz na dwa tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
W okresie od listopada do marca:
- zabudowa jednorodzinna - raz na trzy tygodnie
- zabudowa wielorodzinna - dwa razy w tygodniu
4. Przypadki niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne należy zgłaszać do Urzędu Miejskiego w Kłobucku:
- pisemnie na adres:Urząd Miejski w Kłobucku ulica 11 Listopada 6, 42-100 Kłobuck,
- telefonicznie pod nemerem: 034 317-40-43
- elektronicznie na adres sekretariat@gminaklobuck.pl
§ 5. 1. W punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych odbiera się następujące odpady komunalne selektywnie zbierane:
1) szkło,
2) papier i tekturę,
3) tworzywa sztuczne,
4) opakowania wielomateriałowe,
5) meble i inne odpady wielkogabarytowe,
6) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,
7) przeterminowane leki i chemikalia,
8) zużyte baterie i akumulatory,
9) odpady budowlane i rozbiórkowe stanowiące odpady komunalne z wyłączeniem odpadów ppochodzących z pozwolenia na budowę lub zgłoszenia zgodnie z przepisami Prawa budowlanego oraz odpadów zawierających azbest,
10) zużyte opony,
11) odpady zielone,
12) tekstylia,
13) popiół z palenisk domowych.
2. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych z lokalizacją w Kłobucku przy ul. Łąkowej czynny będzie:
1) we wtorki w godz. od 10:00 do 18:00,
2) w środy w godz. od 7:00 do 15:00,
3) w czwartki w godz. od 9:00 do 17:00,
4) w piątki w godz. od 9:00 do 17:00,
5) w soboty w godz. od 10:00 do 14:00.
§ 6. Zbiórka odpadów wielkogabarytowych oraz zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego odbywać się będzie 2 razy w roku zgodnie z harmonogramem przekazanym właścicielowi nieruchomosci zamieszkałej.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kłobucka.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Kłobucku |