Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2023 poz. 1
Wersja aktualna od 2023-02-20
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2023 poz. 1
Wersja aktualna od 2023-02-20
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 1/2023
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 17 lutego 2023 r.

zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym"

§ 1. W zarządzeniu nr 52/2018 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" (Dz. Urz. GITD poz. 52 i z 2021 r. poz. 20), wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Do zadań Komitetu należy realizacja projektu, w tym w szczególności:

1) podejmowanie strategicznych decyzji w zakresie rozpoczęcia lub zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;

2) wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;

3) monitorowanie realizacji całości projektu i jego poszczególnych etapów;

4) weryfikacja zgodności projektu z przyjętymi wcześniej celami, a także założonymi ramami w zakresie zasobów, środków, metod oraz terminów;

5) ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu;

6) akceptacja istotnych zmian w projekcie;

7) koordynacja i dbałość o spójność z innymi realizowanymi projektami;

8) zatwierdzanie poszczególnych etapów realizacji projektu, mając na względzie informacje o stanie zaawansowania, sposobie zrealizowania, zmianach w planie i harmonogramie oraz środkach i zasobach;

9) podejmowanie decyzji w sprawach istotnych, w których Kierownik Projektu lub osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych etapów nie są w stanie podjąć decyzji lub nie mają do tego uprawnień;

10) podejmowanie działań w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;

11) zatwierdzanie przekazanych do decyzji Komitetu rozwiązań w zakresie realizowanego projektu;

12) zapewnienie monitorowania i efektywnego zarządzania ryzykiem;

13) informowanie Głównego Inspektora Transportu Drogowego o postępie prac dotyczących realizowanego projektu, w szczególności o zakresie realizacji prac w stosunku do harmonogramu i stopniu realizacji budżetu;

14) bieżący kontakt z osobami zarządzającymi projektem oraz udzielanie tym osobom wszelkiej niezbędnej pomocy w zakresie opiniowania i konsultowania przyjętych rozwiązań.";

2) w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„§ 2. 1. W skład Komitetu wchodzą:

1) Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego do spraw ruchu drogowego - Przewodniczący;

2) Dyrektor Generalny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - Zastępca Przewodniczącego;

3) Dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Główny Użytkownik;

4) Naczelnik Wydziału Instalacji oraz Utrzymania Urządzeń w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Główny Dostawca do spraw infrastruktury kontrolno-pomiarowej;

5) Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego - Główny Dostawca do spraw logistyki i zamówień publicznych;

6) Dyrektor Biura Teleinformatyki - Główny Dostawca do spraw IT;

7) Zastępca Dyrektora Biura Finansowego nadzorujący bezpośrednio wydział właściwy do spraw funduszy rozwojowych - Nadzór Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków;

8) Naczelnik Wydziału Postępowań I Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - członek Komitetu.";

3) w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:

1) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;

2) wyznaczanie i powoływanie, po konsultacji z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego, Kierownika Projektu;

3) przedstawianie, na wniosek Głównego Inspektora Transportu Drogowego, sprawozdań z prac Komitetu, a także raportu zamknięcia projektu;

4) zapewnianie finansowania dla projektu.";

4) w § 5 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„6. Reprezentanci Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym we współpracy z Biurem Prawnym oraz Zespołem Radców Prawnych, odpowiadają za zapewnienie zgodności projektu z prawodawstwem krajowym i Unii Europejskiej.";

5) w § 9 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:

„3. Kopię protokołu z posiedzenia Komitetu doręcza się Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego.".

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00