ZARZĄDZENIE NR 11/2025
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 4 lipca 2025 r.
w sprawie powołania Komisji do spraw oceny i zniszczenia druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych będących na stanie Wydziału Rozliczeń i Windykacji w Biurze Finansowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
Na podstawie art. 4 ust. 1 i ust. 3 pkt 3 w związku z art. 26 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Komisję, do dokonania oceny przydatności do dalszego użytkowania druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych - znajdujących się na stanie magazynowym Wydziału Rozliczeń i Windykacji w Biurze Finansowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, a następnie do zakwalifikowania ich do likwidacji, zwaną dalej „Komisją”.
§ 2. Druki ścisłego zarachowania - bloczki mandatowe, znajdujące się na stanie magazynowym Wydziału Rozliczeń i Windykacji w Biurze Finansowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - podlegają zniszczeniu, jeżeli na podstawie oceny Komisji, potwierdzonej protokołem zatwierdzonym przez Głównego Inspektora Transportu Drogowego, zostaną uznane za nieaktualne lub niewykorzystane.
§ 3. Powołuje się Komisję w składzie:
1) Sebastian Pietkiewicz - Przewodniczący Komisji;
2) Rafał Zdun - Członek Komisji;
3) Anna Pąśko - Członek Komisji;
4) Karolina Katana - Członek Komisji.
§ 4. Osoby powołane do Komisji ponoszą odpowiedzialność za:
1) dokonanie przeglądu oraz ocenę przydatności bloczków mandatowych znajdujących się na stanie magazynowym Wydziału Rozliczeń i Windykacji w Biurze Finansowym Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego;
2) sporządzenie protokołu typowania bloczków mandatowych zakwalifikowanych do likwidacji oraz przekazanie go do zatwierdzenia Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego;
3) prawidłowe przeprowadzenie zniszczenia druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych.
§ 5. 1. Zniszczenie druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych powierza się firmie zewnętrznej.
2. Niszczenie druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych przeprowadza się w obecności Przewodniczącego Komisji i co najmniej jednego Członka Komisji.
§ 6. Ostateczny termin zniszczenia druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych ustala się na dzień 16 lipca 2025 r.
§ 7. Po przeprowadzeniu zniszczenia druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych, Komisja sporządza protokół, który stanowi podstawę do zdjęcia ich ze stanu magazynowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego Biura Finansowego Wydziału Rozliczeń i Windykacji. Protokół jest przechowywany razem z dokumentacją magazynową w Księdze Druków Ścisłego Zarachowania.
§ 8. Po sporządzeniu protokołu, o którym mowa w § 7, Komisja ulega rozwiązaniu.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: Artur Czapiewski
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 295 i 1598 oraz z 2024 r. poz. 619, 1685, i 1863.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
