ZARZĄDZENIE NR 17/2025
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 16 grudnia 2025 r.
w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej druków ścisłego zarachowania - bloczków mandatowych znajdujących się na stanie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego
Na podstawie art. 4 ust. 1 i ust. 3 pkt 3 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. (Dz. U z 2023 r. poz. 120, z późn. zm.1) zarządza się, co następuje:
§ 1. Inwentaryzację należy przeprowadzić według stanu na dzień 31 grudnia 2025 r., zgodnie z przepisami Zarządzenia nr 21/2023 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 31 sierpnia 2023 r. w sprawie ustalenia zasad prowadzenia gospodarki mandatowej w Inspekcji Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD poz. 21), zwanego dalej: "Zarządzeniem".
§ 2. Inwentaryzacją zostają objęte druki ścisłego zarachowania – bloczki mandatowe, przez które rozumie się 20 niewypełnionych formularzy mandatu karnego, ułożonych z zachowaniem ciągłości numeracji, znajdujących się na stanie magazynowym danej jednostki upoważnionej.
§ 3. 1. Do przeprowadzenia inwentaryzacji składników, o których mowa w § 2 powołuje się Komisję Inwentaryzacyjną, zwaną dalej: "Komisją", w składzie:
1) Grzegorz Szymborski – Przewodniczący Komisji;
2) Agnieszka Gazda – Zastępca Przewodniczącego Komisji.
2. Zgodnie z § 10 ust. 3 załącznika do Zarządzenia powołuje się zespoły spisowe:
1) Biuro Finansowe w składzie:
a) Grzegorz Prusiński – Przewodniczący zespołu,
b) Szymon Skorupka – Członek zespołu;
2) Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym w składzie:
a) Robert Daniszewski – Przewodniczący zespołu,
b) Marcin Perkowski – Członek zespołu;
3) Delegatura Centralna w składzie:
a) Bartłomiej Dobrzański – Przewodniczący zespołu,
b) Bartosz Błażejczyk – Członek zespołu;
4) Delegatura Południowa w składzie:
a) Małgorzata Sibiga – Przewodniczący zespołu,
b) Karolina Kwiatek – Członek zespołu;
5) Delegatura Południowo – Wschodnia w składzie:
a) Dawid Ukleja – Przewodniczący zespołu,
b) Radosław Stankiewicz – Członek zespołu;
6) Delegatura Południowo – Zachodnia w składzie:
a) Joanna Płaczek – Przewodniczący zespołu,
b) Paweł Mogilski – Członek zespołu;
7) Delegatura Północna w składzie:
a) Krzysztof Ratajczak – Przewodniczący zespołu,
b) Sławomir Wódczak – Członek zespołu;
8) Delegatura Północno – Wschodnia w składzie:
a) Piotr Malinowski – Przewodniczący zespołu,
b) Krzysztof Borys – Członek zespołu;
9) Delegatura Północno – Zachodnia w składzie:
a) Martyna Szydełko – Przewodniczący zespołu,
b) Bartosz Stępniewski – Członek zespołu;
10) Delegatura Śląska w składzie:
a) Agnieszka Lipińska – Przewodniczący zespołu,
b) Sabrina Małek – Członek zespołu;
11) Delegatura Wielkopolska w składzie:
a) Natalia Dolna – Przewodniczący zespołu,
b) Rafał Krauze – Członek zespołu;
12) Delegatura Wschodnia w składzie:
a) Bogdan Mazur – Przewodniczący zespołu,
b) Michał Stypułkowski – Członek zespołu;
13) Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej w Wydziale Inspekcji Mobilnych Jednostek Kontrolnych:
a) w Zespole Centralnym w składzie:
– Marcin Czyżewski – Przewodniczący zespołu,
– Sylwia Nakonieczna – Członek zespołu,
b) w Zespole Południowym w składzie:
– Kamil Domagała – Przewodniczący zespołu,
– Przemysław Stawiarski – Członek zespołu,
c) w Zespole Południowo – Wschodnim w składzie:
– Bernadetta Tarczoń – Przewodniczący zespołu,
– Wojciech Pawluk – Członek zespołu,
d) w Zespole Południowo – Zachodnim w składzie:
– Krzysztof Syposz – Przewodniczący zespołu,
– Dorota Szkopek – Członek zespołu,
e) w Zespole Północnym w składzie:
– Łukasz Krużewski – Przewodniczący zespołu,
– Michał Rokita – Członek zespołu,
f) w Zespole Północno – Wschodnim w składzie:
– Marcin Maksimowicz – Przewodniczący zespołu,
– Marcin Sowul – Członek zespołu,
g) w Zespole Północno – Zachodnim w składzie:
– Maciej Pawlak – Przewodniczący zespołu,
– Adrian Wolny – Członek zespołu,
h) w Zespole Śląskim w składzie:
– Krystian Szuster – Przewodniczący zespołu,
– Wojciech Braszczok – Członek zespołu,
i) w Zespole Wielkopolskim w składzie:
– Jacek Olejniczak – Przewodniczący zespołu,
– Maciej Niedziela – Członek zespołu,
j) w Zespole Wschodnim w składzie:
– Artur Kwaśniewski – Przewodniczący zespołu,
– Justyna Cep – Członek zespołu.
§ 4. Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
1) organizowanie prac przygotowawczych do inwentaryzacji oraz poinstruowanie zespołów spisowych o zasadach przeprowadzenia inwentaryzacji, w szczególności zasad przeprowadzania spisu z natury i wypełniana arkuszy spisowych;
2) prowadzenie rozliczenia arkuszy spisowych z natury, stanowiących druki ścisłego zarachowania, poprzez ewidencję ich rozchodu i przychodu;
3) kontrolowanie pod względem formalnym i rachunkowym wypełnionych arkuszy inwentaryzacyjnych i innych dokumentów z inwentaryzacji;
4) nadzór nad przygotowaniem i przebiegiem prac inwentaryzacyjnych, w tym zabezpieczenie terminowości realizacji kolejnych etapów prac;
5) terminowe sporządzenie Protokołu z przebiegu inwentaryzacji i podsumowanie wyników spisu wraz z wnioskami poinwentaryzacyjnymi.
§ 5. Do obowiązków zespołu spisowego należy:
1) zapoznanie się z przepisami o prowadzeniu spisu z natury;
2) pobranie od Przewodniczącego Komisji arkuszy spisu z natury wraz z wykazem do arkusza spisu z natury, który stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia;
3) pisemne poinformowanie osób odpowiedzialnych za prowadzenie gospodarki mandatowej o zarządzeniu inwentaryzacji w określonym terminie;
4) terminowe przeprowadzenie inwentaryzacji na wyznaczonym polu spisowym;
5) terminowe przekazanie Przewodniczącemu Komisji dokumentacji inwentaryzacyjnej oraz informacji o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach.
§ 6. Na czas dokonania inwentaryzacji, tj. na dzień 31 grudnia 2025 r., wszelkie czynności (przyjmowanie lub wydawanie) w stosunku do zgromadzonych bloczków mandatowych zostają wstrzymane.
§ 7. Sporządzony na dzień przeprowadzenia inwentaryzacji, wypełniony arkusz spisu z natury wraz z wykazem, Przewodniczący zespołu spisowego przekazuje Przewodniczącemu Komisji do dnia 15 stycznia 2026 r. Arkusz spisu z natury stanowi załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 8. Sporządzony przez Przewodniczącego Protokół z przebiegu inwentaryzacji wraz z podsumowaniem wyników spisu i z wnioskami poinwentaryzacyjnymi, zostanie przedłożony Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego w terminie do dnia 15 marca 2026 r.
Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego – 5 – Poz. 17
§ 9. Pracownicy powołani w skład Komisji oraz zespołów spisowych ponoszą odpowiedzialność za właściwe i zgodne z obowiązującymi przepisami prawa przeprowadzenie inwentaryzacji.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: Artur Czapiewski
1 Zmiany tekstu jednolitego ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2023 r. poz. 295 i 1598, z 2024 r. poz. 619, 1685, 1863 oraz z 2025 r. poz. 1218.
Załącznik do zarządzenia nr 17/2025
Głównego Inspektora Transportu Drogowego
z dnia 16 grudnia 2025 r.
WYKAZ DO ARKUSZA SPISU Z NATURY



Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
