ZARZĄDZENIE NR 33/22
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 30 sierpnia 2022 r.
w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym
(ostatnia zmiana: DUCBA. z 2024 r., poz. 22)
Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1671 i 2333 oraz z 2022 r. poz. 1488) zarządza się, co następuje:
§ 1. [1] Zarządzenie określa wewnętrzną procedurę rejestracji pojazdów Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanych dalej „pojazdami”.
§ 2. Rejestracji pojazdów dokonuje Wydział Transportu Biura Logistyki, a w szczególności:
1) weryfikuje poprawność i kompletność złożonych dokumentów;
2) zgłasza zapotrzebowanie na numery rejestracyjne właściwym starostom;
3) zamawia tablice rejestracyjne, blankiety dokumentów oraz znaki legalizacyjne;
4) występuje do właściwych organów, w przypadkach przewidzianych w przepisach odrębnych;
5) w razie potrzeby, unieważnia numery rejestracyjne i stare dokumenty;
6) wprowadza zmiany do Centralnej Ewidencji Pojazdów Specjalnych (CEP-S), zwanej dalej „CEP-S”, o której mowa w zarządzeniu nr 2 Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 3 stycznia 2007 r. w sprawie sposobu wyodrębnienia w specjalnej ewidencji pojazdów zbioru danych i informacji o pojazdach Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Biura Ochrony Rządu, Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, kontroli skarbowej i Służby Celnej (Dz. Urz. MSWiA z 2007 r. Nr 1, poz. 4), oraz prowadzi w jej ramach ewidencję zarejestrowanych pojazdów.
§ 3. 1. Wniosek o rejestrację pojazdu sporządza kierownik jednostki organizacyjnej, w której pojazd jest lub będzie użytkowany.
2. W przypadku zakupu nowych pojazdów wniosek o rejestrację pojazdu sporządza kierownik jednostki organizacyjnej dokonującej zakupu pojazdu.
3. [2] (uchylony)
4. [3] Wniosek o rejestrację pojazdu zawiera:
1) wskazanie jednostki organizacyjnej, w której pojazd jest użytkowany;
2) oznaczenie pojazdu, w tym: markę, model, typ, rok produkcji, numer VIN, numer nadwozia, numer podwozia, dotychczasowy numer rejestracyjny;
3) wniosek o wydanie tablic rejestracyjnych o określonym wyróżniku;
4) uzasadnienie wniosku;
5) spis załączonych dokumentów.
5. [4] Wniosek jest wypełniany i składany z wykorzystaniem systemu HERMES.
§ 4. 1. W przypadku utraty tablicy rejestracyjnej albo tablic rejestracyjnych lub dowodu rejestracyjnego, kierownik jednostki organizacyjnej, w której pojazd jest użytkowany przedstawia Biuru Logistyki dokumentację związaną ze zdarzeniem oraz składa wniosek o rejestrację pojazdu.
2. W przypadku zniszczenia tablicy rejestracyjnej albo tablic rejestracyjnych lub dowodu rejestracyjnego w stopniu powodującym jego nieczytelność, kierownik jednostki organizacyjnej, w której pojazd jest użytkowany przedstawia Biuru Logistyki dokumentację związaną ze zdarzeniem oraz składa wniosek o rejestrację pojazdu albo wniosek o wydanie wtórnika. Zniszczona tablica rejestracyjna lub dowód rejestracyjny podlega zwrotowi.
§ 5. [5] (uchylony)
§ 5a. [6] 1. Wniosek o wydanie nowego dowodu rejestracyjnego, wtórnika dowodu rejestracyjnego, wtórnika tablic rejestracyjnych lub zalegalizowanie tablic rejestracyjnych zawiera:
1) wskazanie jednostki organizacyjnej, w której pojazd jest użytkowany;
2) oznaczenie pojazdu, w tym: markę, rok produkcji, numer VIN, numer nadwozia, numer podwozia, numer rejestracyjny;
3) uzasadnienie wniosku;
4) spis załączonych dokumentów.
2. Wniosek jest wypełniany i składany z wykorzystaniem systemu HERMES.
§ 6. Dokumentację związaną z rejestracją pojazdów archiwizuje Wydział Transportu Biura Logistyki.
§ 7. Zasady niszczenia tablic rejestracyjnych pojazdu określają przepisy odrębne.
§ 8. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 4 września 2022 r.
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 33/22
Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
z dnia 30 sierpnia 2022 r.
(uchylony) [7]
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 33/22
Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
z dnia 30 sierpnia 2022 r.
(uchylony) [8]
[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
[2] § 3 ust. 3 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
[3] § 3 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
[4] § 3 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
[5] § 5 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
[6] § 5a dodany przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
[7] Załącznik nr 1 uchylony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
[8] Załącznik nr 2 uchylony przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 22/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 2 grudnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie szczegółowych zasad i trybu rejestracji pojazdów w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz.Urz.CBA. poz. 22). Zmiana weszła w życie 1 stycznia 2025 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
