Wyrok WSA w Lublinie z dnia 2 lipca 2004 r., sygn. II SA/Lu 1573/03
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia Sędzia NSA Jerzy Marcinowski, Sędziowie Sędzia WSA Jadwiga Pastusiak, Sędzia NSA Marek Zalewski (spr.), Protokolant asystent sędziego Adam Traczyk, po rozpoznaniu w dniu 2 lipca 2004 r. sprawy ze skargi A. M. - PPUH [...] w O. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Naczelnika Urzędu Celnego z dnia [...] nr [...]; 2. określa, że zaskarżone decyzje nie podlegają wykonaniu.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] wydaną na podstawie art. 13 ust.2 pkt 3, ust. 2a i ust. 2b, art.40b ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. nr 71 z 2000 r. poz. 838 z późniejszymi zmianami) oraz § 5 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 32, poz. 262), w sprawie A. M., prowadzącego działalność gospodarczą jako Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe "[...]" w O. po rozpatrzeniu odwołania z dnia 2.10.2003 r. od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego Nr [...] z dnia [...], Dyrektor Izby Celnej utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.
W uzasadnieniu organ wskazał, że podczas kontroli środka przewozowego - ciągnika z naczepą nr rejestracyjny [...], wyjeżdżającego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonej w dniu [...] przez funkcjonariuszy Urzędu Celnego dokonano pomiaru dynamicznego obciążenia osi pojazdu i jego masy całkowitej, w wyniku czego stwierdzono, iż nacisk na drugą oś przekracza dopuszczalną normę, zaś organowi celnemu nie przedstawiono zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego. W związku z powyższym decyzją z dnia [...]. Naczelnik Urzędu Celnego ustalił karę pieniężną w kwocie 1560 zł. za przejazd jednorazowy pojazdu nienormatywnego po drogach publicznych bez właściwego zezwolenia. Nacisk na drugą oś wyniósł w trakcie ważenia 106,23 kN, a więc o 6,23 kN więcej niż wynosi dopuszczalna norma nacisku osi pojedynczej (100 kN).
