Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 stycznia 2009 r., sygn. VI SA/Wa 2042/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Wdowiak Sędziowie Sędzia WSA Ewa Marcinkowska Sędzia WSA Magdalena Maliszewska (spr.) Protokolant Monika Bodzan po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 stycznia 2009 r. sprawy ze skargi S. P. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lipca 2008 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lipca 2008 r., nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego, po rozpatrzeniu odwołania wniesionego przez skarżącego - S. P. od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2008 r., nr [...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 21.540 złotych - utrzymał w mocy decyzję organu I instancji.
Do wydania powyższych decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.
W dniu [...] stycznia 2008 r., podczas kontroli należącego do strony skarżącej pojazdu marki [...] o nr rej. [...], wraz z przyczepą marki [...] o nr rej. [...], kierowanego przez S. P. - właściciela firmy, przeprowadzonej na drodze wojewódzkiej, nr [...] km 3+700, w drodze poddania pojazdu wraz z przewożonym ładunkiem przy pomocy dwóch wag statycznych, stwierdzono:
1) przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczalny ruch pojazdów o naciskach osi do 8,0 t dla podwójnej osi napędowej pojazdów silnikowych, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej, niż 1,3 i mniejszej, niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
a) powyżej 16,5 t do 17,5 t,
b) za każde rozpoczęte przekroczenie 1,0 t powyżej 17,5 t dodatkowo,
2) przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 8,0 t dla pojedynczej osi nienapędowej o nacisku osi:
a) powyżej 9,0 t do 9,5 t;
b) za każde rozpoczęte przekroczenie o 0,5 t powyżej 9,5 t dodatkowo,
3) przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczony ruch pojazdów o naciskach osi do 8,0 t dla podwójnej osi pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości pomiędzy osiami składowymi nie mniejszej niż 1,3 m i mniejszej niż 1,8 m o sumie nacisków osi:
