Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 8 listopada 2010 r., sygn. II SA/Wa 1548/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, w składzie: Przewodniczący Sędzia WSA Olga Żurawska - Matusiak po rozpoznaniu w dniu 8 listopada 2010 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi K. B. na pismo Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] sierpnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie uznania za bezskuteczne oświadczenia postanawia - odrzucić skargę
Uzasadnienie
K. B. (dalej jako skarżący) w dniu 31 sierpnia 2010 r. złożył za pośrednictwem Ministra Sprawiedliwości skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie na decyzję Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] sierpnia 2010 r. nr [...] w przedmiocie uznania za bezskuteczne oświadczenia z dnia 8 czerwca 2010 r. wyrażającego, na podstawie art. 69 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070 ze zm.- dalej jako "usp"), wolę dalszego zajmowania stanowiska sędziego Sądu Okręgowego w [...] .
W uzasadnieniu skargi skarżący podniósł, że w jego ocenie pismo Ministra Sprawiedliwości z dnia [...] sierpnia 2010 r., niezależnie od braku w nim elementów określonych w art. 107 k.p.a., jest w istocie decyzją administracyjną w rozumieniu art. 104 § 2 k.p.a. Zdaniem skarżącego jego oświadczenie złożone w trybie art. 69 § 1 usp, było swoistym wnioskiem w zakresie wykonywanej przez niego funkcji, którego przyjęcie lub odrzucenie przez Ministra Sprawiedliwości jest decyzją administracyjną. Doszło bowiem do sformalizowanej konkretyzacji prawa w stosunku do skarżącego, która wyrażona została przez upoważniony organ w ramach jego kompetencji. Dla poparcia swojego stanowiska skarżący wskazał, że w doktrynie postępowania administracyjnego przyjmuje się, iż konkretyzacja prawa w odniesieniu do indywidualnej osoby i w określonym stanie faktycznym jest traktowana jako przejaw woli organu dotyczący istnienia lub powstania określonych stosunków prawnych. Tego rodzaju akt administracyjny spełnia definicję decyzji administracyjnej.
