Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 listopada 2010 r., sygn. II SAB/Wa 259/10
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Andrzej Kołodziej Sędzia WSA - Sławomir Antoniuk Sędzia WSA - Stanisław Marek Pietras (spraw.) Protokolant - ref.staż. Eliza Kusy po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 listopada 2010 r. sprawy ze skargi T. W. na bezczynność Prokuratora Generalnego w przedmiocie udostępnienia informacji publicznej z wniosku z dnia [...] lipca 2010 r. - zobowiązuje Prokuratora Generalnego do rozpatrzenia wniosku T. W. z dnia [...] lipca 2010 r. o udostępnienie informacji publicznej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odpisu prawomocnego wyroku wraz z aktami administracyjnymi, - zasądza od Prokuratora Generalnego na rzecz skarżącego T. W. kwotę 100,- (sto złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia [...] lipca 2010 r. przesłanym pocztą elektroniczną na adres skrzynki pocztowej pk.skargi.@ms.gov.pl, skarżący zwrócił się do Prokuratora Generalnego o udostępnienie mu informacji publicznej drogą elektroniczną dotyczącej tekstu stanowisk zajętych przez Prokuratora Generalnego w sprawach zawisłych przed Trybunałem Konstytucyjnym o sygn. akt: P 17/09, P 11/09, Kp 7/09, Kp 10/09, P 7/09 i P/3/09.
W odpowiedzi na powyższe organ pismem z dnia [...] lipca 2010 r. poinformował skarżącego o treści art. 63 § 1 i 3a k.p.a. i o obowiązku uwierzytelnienia wniosku przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo ust. 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 ze zm.). W dalszej części wskazał, że dane w postaci elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu są równoważne pod względem skutków prawnych dokumentom opatrzonym podpisami własnoręcznymi, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej (art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.), zaś bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu stanowi dowód tego, że został złożony przez osobę określoną w tym certyfikacie, jako składającą podpis elektroniczny (art. 6 ust. 1 ustawy), a brak tego podpisu pozostawia się bez rozpoznania w myśl art. 64 § 1 k.p.a. W tej sytuacji wezwał wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku o stosowny podpis elektroniczny pod rygorem pozostawienia go bez rozpoznania.
