Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 kwietnia 2011 r., sygn. VI SA/Wa 164/11
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Grzelak (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Ewa Frąckiewicz Sędzia WSA Waldemar Śledzik Protokolant ref. staż. Katarzyna Smaga po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 kwietnia 2011 r. sprawy ze skargi S. M. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2010 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem skargi wniesionej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie przez S. M. (skarżący) jest decyzja Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2010 r. Nr [...] wydana na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 kpa, art. 13 ust. 1 pkt 2, art. 13 g ust. 1, ust. 1a, ust. 1 b pkt 1, ust. 2, art. 40 c, art. 41 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 z późn. zm.) oraz Ip. 6 pkt 7 lit. d) i e) załącznika nr 2 do w/w ustawy, art. 64 ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), utrzymująca w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] sierpnia 2010 r. nr [...] o nałożeniu na stronę kary pieniężnej w wysokości 3000 (trzy tysiące) złotych, za wykonywanie transportu drogowego pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia.
Podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których jest dopuszczalny ruch pojazdów o naciskach osi do 8 t. stwierdzone podczas kontroli drogowej w dniu [...] lipca 2010 r. na drodze wojewódzkiej nr [...] pojazdu marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą marki [...] o nr rej. [...]. Pojazdem kierował M. R., który wykonywał przewóz drogowy w imieniu przedsiębiorcy S. M. prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą "M." z siedzibą przy ul. [...], [...]. Kierowcy polecono przemieszczenie pojazdu do miejscowości S., gdzie przeprowadzono czynności kontrolne. Przebieg kontroli utrwalono protokołem nr [...] z dnia [...] lipca 2010 r. Organ stwierdził, że skontrolowany pojazd poruszał się po drodze o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t.
