Wyrok WSA w Kielcach z dnia 21 czerwca 2012 r., sygn. II SA/Ke 338/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Dorota Pędziwilk-Moskal, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian (spr.), Sędzia WSA Renata Detka, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Urszula Opara, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 21 czerwca 2012r. sprawy ze skargi K. G. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oddala skargę.
Uzasadnienie
Samorządowe Kolegium Odwoławcze postanowieniem z dnia [...] znak: [...] po rozpatrzeniu zażalenia K. G. na postanowienie Prezydenta Miasta K. znak: [...] z dnia [...] w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn.: "Budowa stacji tankowania paliw płynnych i gazu propan - butan z okręgową stacją kontroli pojazdów i trzema stanowiskami bezdotykowej myjni samochodów", zlokalizowanego przy ul. Z. 76 i określające zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 w związku z art. 144 kpa utrzymało w mocy zaskarżone postanowienie.
Do wydania tego postanowienia doszło na tle następujących okoliczności faktycznych:
K. G. złożył wniosek do Prezydenta Miasta K. o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla ww. przedsięwzięcia, koniecznej do uzyskania decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
W trakcie postępowania Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny
w opinii sanitarnej z dnia [...], stwierdził potrzebę przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko omawianego przedsięwzięcia. Natomiast Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w postanowieniu z dnia [...] wyraził opinię, że dla niniejszej inwestycji nie istnieje konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.
Prezydent Miasta K. po przeanalizowaniu zebranego materiału dowodowego i poddaniu przedmiotowego przedsięwzięcia analizie pod kątem uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko podał, że w zakres planowanego przedsięwzięcia wejdzie budowa: stacji tankowania paliw płynnych i gazu propan-butan, dwukondygnacyjnego budynku okręgowej stacji kontroli pojazdów, trzech stanowisk bezdotykowej myjni samochodów oraz wykonanie 11 miejsc postojowych. Realizacja stacji paliw obejmie wykonanie: 4 stanowisk tankowania paliw płynnych: oleju napędowego ON, ON-bio i ON-Verva, etylin bezołowiowych Pb-95, Pb-98, -2 stanowisk tankowania paliw gazowych propan-butan (LPG), 1 zbiornika podziemnego stalowego, dwuścianowego, dwukomorowego o pojemności 40 m3 na paliwa Pb-95 i Pb-98, 1 zbiornika podziemnego, stalowego, dwuścianowego, trzykomorowego o pojemności 60 m3 na paliwa ON, ON-bio, ON-Verva, 1 zbiornika podziemnego na gaz propan-butan o pojemności 6 700 litrów oraz infrastruktury nadziemnej i podziemnej stacji tankowania paliw. Paliwa płynne będą wydawane przez dwa odmierzacze dwustronne, ośmiowężowe o wydajności 40 dm3/min., gaz propan-butan - przez jeden dwustronny, dwuwężowy odmierzacz o wydajności 50 dm3/min. Stanowisko spustowe paliw dostarczanych cysterną będzie miało pojemność ok. 27 000 litrów. Stacja paliw będzie czynna przez całą dobę, a okręgowa stacja kontroli pojazdów w godzinach 6.00 - 22.00. W karcie informacyjnej przedsięwzięcia założono, że w tym czasie możliwe będzie skontrolowanie średnio 68 pojazdów osobowych oraz 25 samochodów ciężarowych. Przedsięwzięcie będzie usytuowane na nieruchomości o powierzchni 2 792m2. Powierzchnia zabudowy budynku okręgowej stacji kontroli pojazdów wyniesie 467m2 a stacji paliw 250 m2 .
