Wyrok WSA w Warszawie z dnia 5 czerwca 2012 r., sygn. II SA/Wa 648/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Olga Żurawska - Matusiak (spr.), Sędziowie WSA Agnieszka Góra - Błaszczykowska, Danuta Kania, Protokolant Starszy sekretarz sądowy Maria Zawada, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 czerwca 2012 r. sprawy ze skargi M.D. na decyzję Ministra Finansów z dnia [...] marca 2012 r. nr [...] w przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję z [...] lutego 2012 r., 2. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości, 3. zasądza od Ministra Finansów na rzecz skarżącego M.D. kwotę 200 zł (dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Wnioskiem z [...] grudnia 2011 r., który wpłynął do Ministerstwa Finansów, M. D. (dalej jako skarżący), powołując się na przepisy ustawy o dostępie do informacji publicznej, zwrócił się o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania, mające związek ze zmianami organizacyjnymi mającymi miejsce w Ministerstwie Finansów w latach [...] i powstaniem w ich wyniku Departamentu [...]:
1. Czy Departament [...] był (jest) w funkcjonalnym, kadrowym, merytorycznym i kompetencyjnym sensie następcą prawnym któregokolwiek z wcześniej istniejących departamentów/biur Ministerstwa Finansów? A jeśli tak, to czy jego poprzednikiem prawnym był Departament [...]?
2. Czy, jeśli Departament [...] był następcą prawnym Departamentu [...], to w jakim zakresie i trybie po poprzedniku otrzymał zasoby kadrowe?
3. Czy utworzenie Departamentu [...] było poprzedzone wykonaniem audytu kadrowego, szczególnie przez kompetentne firmy zewnętrzne? Jeśli tak, to jaki był tego efekt? Jeśli nie, to dlaczego?
4. Czy później taki audyt został powtórzony? Jeśli tak, to jaki był tego efekt? Jeśli nie, to dlaczego?
5. Czy w trakcie prac w związku z powołaniem nowego departamentu istniał plan/projekt jego obsady kadrowej zanim formalnie departament ten został utworzony? Kto i kiedy brał udział w sporządzeniu wstępnego projektu takiego planu, go zatwierdził i skierował do dalszego opracowywania? Kto i kiedy brał udział w sporządzeniu jego wersji końcowej, ją zatwierdził i skierował do wdrożenia? Ile wersji liczył ten plan/projekt? Czy na taki plan/projekt składały się jakiekolwiek zarządzenia i decyzje organizacyjne, będące informacją publiczną?
