Wyrok WSA w Kielcach z dnia 2 sierpnia 2012 r., sygn. II SA/Ke 428/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jacek Kuza, Sędziowie Sędzia NSA Teresa Kobylecka (spr.), Sędzia WSA Sylwester Miziołek, Protokolant Joanna Nowak, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 26 lipca 2012r. sprawy ze skargi Domu Doradztwa [...] na decyzję Biura Rozwoju Regionalnego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie negatywnego wyniku procedury odwoławczej dotyczącej wniosku o dofinansowanie realizacji projektu złożonego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki I. stwierdza, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i przekazuje sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Wojewódzki Urząd Pracy; II. zasądza od Biura Rozwoju Regionalnego na rzecz Domu Doradztwa [...] kwotę 440 (czterysta czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Uzasadnienie
Dyrektor Domu Doradztwa wniosła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach na rozstrzygnięcie Instytucji Pośredniczącej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z dnia [...], "dotyczące rozstrzygnięcia Wojewódzkiego Urzędu Pracy w sprawie protestu z dnia 9 marca 2012r. oraz z dnia 4 kwietnia 2012r. w przedmiocie odrzucenia Wniosku o dofinansowanie realizacji projektu pt. "Zielone Światło dla Biznesu" o sumie kontrolnej: [...], złożonego w ramach konkursu [...]", któremu zarzuciła naruszenie pkt 4.1.3 ogólnych kryteriów formalnych, polegające na dokonaniu niewłaściwej analizy złożonej w postępowaniu dokumentacji - poprzez uznanie, że ocena formalna wniosku o dofinansowania oraz procedura protestu zostały przeprowadzone w sposób prawidłowy, w sytuacji gdy organ winien był uwzględnić wyjaśnienia dotyczące omyłki pisarskiej i ocenić złożony wniosek merytorycznie.
Skarżąca, podnosząc ten zarzut na podstawie art. 30c ust. 3 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, wniosła o stwierdzenie, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i przekazanie sprawy do ponownego rozpatrzenia Wojewódzkiemu Urzędowi Pracy w Kielcach jako właściwej instytucji zarządzającej.
