Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 17 października 2012 r., sygn. II SA/Sz 446/12
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzena Iwankiewicz (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Grzegorczyk-Meder, Sędzia WSA Arkadiusz Windak, Protokolant Teresa Zauerman, po rozpoznaniu w Wydziale II na rozprawie w dniu 3 października 2012 r. sprawy ze skargi A. P. na decyzję Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie nałożenia obowiązku przedłożenia projektu budowlanego zamiennego oddala skargę
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] r. na podstawie art. 51 ust. 1 pkt 3 w zw. z art. 36a ust. 5 pkt 2 oraz art. 83 ust. 1 ustawy z 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane i art. 104 k.p.a. Państwowy Inspektor Nadzoru Budowlanego nakazał inwestorowi - Prezydentowi Miasta z siedzibą przy ul. [...] wykonanie i przedłożenie w tut. Inspektoracie w terminie do dnia [...] r. projektu zamiennego uwzględniającego zmiany wynikające z dotychczas wykonanych robót budowlanych w celu doprowadzenia wykonanych robót budowlanych do stanu zgodnego z prawem, związanych z budową sięgacza nr [...] (dz. nr [...]) w [...] na odcinku od hm [...] (granica między działkami nr [...]) do końca planu manewrowego w [...] oraz wykonanie robót budowlanych polegających na właściwym ukształtowaniu spadków na placu manewrowym zgodnie z przedłożonym orzeczeniem technicznym, sporządzonym przez mgr inż. J.Z.
Na wniosek Z.J. z dnia [...] r. zostało wszczęte postępowanie wyjaśniające dotyczące inwestycji drogowej polegającej na budowie, przebudowie i uzbrojeniu ulic i sięgaczy na Osiedlu [...] na odcinku ul. [...] przez ul. [...].
Z ustaleń organu wynika, że :
- inwestycja jest realizowana na podstawie decyzji nr [...] o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, z dnia [...] na przebudowę i uzbrojenie ulic i sięgaczy na Osiedlu [...] na odcinku od ul. [...], wydanej po rozparzeniu wniosku Prezydenta Miasta
- budowa w części dotyczącej sięgacza nr [...] na odcinku na odcinku od hm [...] do końca placu manewrowego została zrealizowana z istotnym odstępstwem od zatwierdzonego projektu budowlanego poprzez podniesienie niwelety i zmianę spadku poprzecznego na placu manewrowym. Powyższe zostało potwierdzone przez projektanta w piśmie z dnia [...].
