Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 29 stycznia 2013 r., sygn. VI SAB/Wa 44/12
Odrzucenie skargi
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Grażyna Śliwińska po rozpoznaniu w dniu 29 stycznia 2013 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi A. S. na bezczynność Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w przedmiocie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu reklamacji usługi telekomunikacyjnej p o s t a n a w i a: odrzucić skargę.
Uzasadnienie
A. S. (dalej też jako skarżący) wniósł do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie za pośrednictwem Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (dalej też jako Prezes UKE, organ) skargę na bezczynność ww. organu w przedmiocie kontroli przestrzegania przepisów z zakresu reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
Z załączonych do odpowiedzi na skargę dokumentów wynika, iż skierowanym do organu pismem z dnia 6 maja 2011 r. skarżący wniósł o udzielenie pomocy w sprawie. Wskazał, iż w dniu 4 maja 2011 r. otrzymał listem poleconym "wezwanie do natychmiastowej zapłaty" skierowane do niego z firmy windykacyjnej F. SA z K.. Skarżący zaznaczył, iż w dniu 14 listopada 2008 r. . zawarł z P. sp. z o.o. (zwaną także dalej "O. lub P."), umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych w ramach promocji "[...]" z taryfą "[...]". Umowę zawarto na 24 miesiące. Z umowy wynikało, iż Operator zobowiązał się do rozpoczęcia świadczenia usług w dniu 14 listopada 2008 r. Według oświadczenia skarżącego, tak się jednak nie stało. Skarżący oświadczył ponadto, iż dwukrotnie tj. w 2008 i 2009 roku zgłaszał brak aktywacji usług telekomunikacyjnych u Operatora, jednakże bez rezultatu.
