Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 23 lipca 2013 r., sygn. III SA/Wr 158/13
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Moskała Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Malinowska-Grakowicz Sędzia NSA Józef Kremis (sprawozdawca) Protokolant Ewa Pąsiek po rozpoznaniu w Wydziale III na rozprawie w dniu 23 lipca 2013 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] stycznia 2013 r., Nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej w związku z eksploatacją automatu do gier poza kasynem gry oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] stycznia 2013 r. (nr [...]) Dyrektor Izby Celnej we W. - po rozpatrzeniu odwołania "A" sp. z o.o., z siedzibą w W., od decyzji Naczelnika Urzędu Celnego w L. z dnia [...] sierpnia 2012 r. ([...]) nakładającej na spółkę karę pieniężną w wysokości 12 000 zł za eksploatację automatu do gier o nazwie [...] poza kasynem gry - utrzymał w mocy pierwszoinstancyjne rozstrzygnięcie, powołując się na art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U, z 2012 r., poz. 749 ze zm.).
W uzasadnieniu decyzji organ drugiej instancji odwołał się do zdarzenia z dnia [...] sierpnia 2011 r., kiedy to funkcjonariusze Urzędu Celnego w L. skontrolowali prowadzony przez A. M. bar "B" przy ul. [...] w zakresie przestrzegania przepisów ustawy o grach hazardowych.
Kontrolujący - stwierdziwszy, że w barze funkcjonuje podłączone do sieci elektrycznej urządzenie o nazwie [...], umożliwiające urządzanie gier hazardowych, wyposażone w jeden monitor do wyświetlania stawek a drugi do prowadzenia gry, panel z jedenastoma przyciskami sterującymi grą, wrzutnik monet oraz akceptor banknotów (co odzwierciedla protokół nr [...]) - przeprowadzili eksperyment.
Do automatu zaaplikowano 10 zł, następnie na liczniku Credit wyświetliło się 100 punktów, co oznacza, że 1 pkt = 0,10 zł. Na liczniku Time Left pokazała się liczba 9 min., która z upływem czasu zaczęła się pomniejszać. Na środkowym monitorze wyświetlały się ikony 10 gier. Wybrano grę o nazwie Joker X, na monitorze wyświetlił się ekran z wirtualnymi walcami w liczbie 3 szt. z naniesionymi symbolami graficznymi oraz dodatkowe liczniki Score i Bet. Licznik Credit wskazywał nadal 100. Po naciśnięciu klawisza stawka/ryzyko czerwony licznik Bet zmieniał kolejno wartość na 2,3,4,5,10,15,20,35,50,100. Przy wartości Bet=5 rozpoczęto grę, naciskając przycisk start/stop. W tym momencie wirtualne bębny zaczęły obracać się, a z licznika Credit ubyło 5 punktów kredytowych, tj. 0,50 zł. Obracające bębny można było zatrzymać przez ponowne naciśnięcie przycisku start/stop. Rozegrano kolejne gry, które przebiegały w podobny sposób.
