Wyrok WSA w Warszawie z dnia 28 maja 2014 r., sygn. V SA/Wa 313/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA - Andrzej Kania, Sędzia WSA - Krystyna Madalińska-Urbaniak, Sędzia WSA - Mirosława Pindelska (spr.), , Protokolant st. specjalista - Sylwia Wojtkowska-Just, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 maja 2014 r. sprawy ze skargi D. R.S. Spółka z o.o. z siedzibą w [...] na informację zawartą w piśmie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia [...] października 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania pomocy finansowej ze środków unijnych; oddala skargę
Uzasadnienie
Przedmiotem kontroli sądowoadministracyjnej w niniejszej sprawie jest rozstrzygnięcie Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (zwanej dalej: "ARiMR") zawarte w piśmie z dnia [...] października 2013 r. o odmowie przyznania pomocy finansowej ze środków unijnych.
Rozstrzygnięcie zapadło w następującym stanie faktycznym:
D. R. S.Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w [...] złożyła w dniu 26 kwietnia 2013r. do Ł.Oddziału Regionalnego ARiMR wniosek o przyznanie pomocy w kwocie 300.000zł w ramach działania 312 " Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw" dla operacji zakupu stanowiska probierczego do regeneracji wtryskiwaczy. We wniosku wskazała, że jest mikroprzedsiębiorcą. W ramach kodu i nazwy działalności podała PKD 45.20.Z konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli. Wskazała miejsce prowadzenia działalności w R. przy ulicy [...] w województwie [...]. W załączniku nr.1 do wniosku (Ekonomiczny Plan Operacji) w sekcji A w charakterystyce rodzaju prowadzonej działalności ponownie wskazała kod PKD 45.20.Z opisując go jednocześnie jako konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli. W sekcji B.1 tego załącznika wskazała, że jest spółką powstałą w kwietniu 2013r w celu świadczenia usług naprawy wtryskiwaczy, oraz że obecnie nie podjęła jeszcze działalności w żadnym zakresie. W sekcji C-2.1 załącznika nr. 1 zawarła charakterystykę proponowanej usługi opisując również najczęściej stosowany system wtrysku paliwa w samochodach z silnikiem wysokoprężnym ( Diesla ). Wskazała też słabe punkty w nowoczesnym dieslu, podając, że do najczęstszych usterek należą niesprawne turbosprężarki, systemy EGR, filtry cząstek stałych, pompy wysokiego ciśnienia oraz wtryskiwacze.,
