Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 9 lipca 2014 r., sygn. III SA/Gl 185/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Małgorzata Herman, Sędzia WSA Iwona Wiesner, Protokolant Specjalista Beata Mahlhofer, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 lipca 2014 r. przy udziale sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. w K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie gier losowych (kary pieniężnej) oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją znak [...] z [...]r . Dyrektor Izby Celnej w K. , utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w B. znak [...] z [...]r., wymierzającą Spółce z o.o. ""A" " karę pieniężną w kwocie [...] zł z tytułu urządzania gier na automacie poza kasynem gry.
W podstawie prawnej powołał art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity: Dz. U. z 3 lipca 2012r., poz. 749 z późniejszymi zmianami) oraz art. 2 ust. 5, art. 4 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 6 ust. 1, art. 8, art. 89 ust. 1 pkt 2, ust. 2 pkt 2, art. 90 i art. 91 ustawy z 19 listopada 2009r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2009r., nr 201, poz. 1540 z późn. zm.).
Przedstawiając w uzasadnieniu stan faktyczny sprawy podniósł, że [...]. funkcjonariusze Urzędu Celnego w B. przeprowadzili kontrolę w zakresie urządzania gier hazardowych w lokalu o nazwie "[...] ", ul. [...], w którym działalność gospodarczą prowadzi B. M. pod nazwą [...] B. M. . W lokalu stwierdzono jeden włączony i gotowy do gry automat o nazwie Hot Spot numer seryjny [...] . W wyniku przeprowadzenia eksperymentu - gry kontrolnej stwierdzono, że gry na przedmiotowym urządzeniu są grami o wygrane rzeczowe, w których gra zawiera element losowości, co spełnia definicję art. 2 ust. 3 i ust. 4 ustawy o grach hazardowych (Dz. U. z 2009r., nr 201, poz. 1540 z późniejszymi zmianami). W trakcie eksperymentu funkcjonariusze ustalili przebieg gry na ww. urządzeniu. Automat zakredytowano banknotem o nominale 10 zł, uzyskując na liczniku CREDIT zapis 100, tym samym ustalając wartość 1 pkt kredytowego, która wyniosła 0,10 zł. Wybrano jedną z gier o nazwie SIZZLING HOT. Na liczniku stawki BET pojawił się zapis 50, stawkę obniżono do 5. Rozpoczęto rozgrywanie gier przy stawce 5 naciskając klawisz GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO. Naciśnięcie tego klawisza powodowało wprowadzenie w ruch 5 bębnów imitowanych na ekranie monitora z kolorowymi symbolami, bębny zatrzymywały się samoczynnie. Jednocześnie naciśnięcie tego klawisza powodowało pomniejszenie stanu licznika CREDIT o wartość zgodną z wybraną stawką tj. 5. By wprawić w ruch bębny należało nacisnąć klawisz GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO w odpowiednim momencie tj. gdy był podświetlony. Rozegrano 10 gier przy wybranej stawce nie uzyskując wygranej. Automat ponownie zakredytowano banknotem o nominale 10 zł uzyskując na liczniku CREDIT zapis 100. Rozegrano jedną grę SIZZLING HOT przy stawce 5 i przy stanie Licznika CREDIT 95 w wyniku przypadkowego pojawienia się układu trzech takich samych symboli graficznych "gwiazdek" (wyróżnianych na ekranie monitora) uzyskano wygraną w postaci 10 pkt kredytowych. Wygrane pkt. kredytowe uwidoczniły się na liczniku WIN. Po użyciu przycisku ZRĘCZNOŚCIOWO GRAJ ZRĘCZNOŚCIOWO nastąpiło przepisanie wygranej na licznik CREDIT, który wskazał zapis 105 pkt. tj. o 5 pkt. kredytowych - wyższy od stanu po zakredytowaniu. Rozegrano 3 gry za stawkę 5, przy stanie licznika CREDIT 90 stawkę ustalono na 30 i rozegrano 1 grę, w której przy stanie licznika CREDIT 60 w wyniku przypadkowego pojawienia się układu trzech takich samych symboli graficznych "wiśni" (wyróżnianych na ekranie monitora) uzyskano drugą wygraną w postaci 60 pkt kredytowych. Po przepisaniu wygranej licznik CREDIT wskazał zapis 120 pkt. Stawkę podwyższono na 50 i rozegrano 2 gry, przy stanie licznika CREDIT 20 stawkę obniżono na 20 i rozegrano 1 grę uzyskując trzecią wygraną w wyniku przypadkowego pojawienia się układu trzech takich samych symboli graficznych "wiśni" (wyróżnianych na ekranie monitora) uzyskano trzecią wygraną w postaci 40 pkt kredytowych. Rozegrano jeszcze 2 gry przy stawce 20 nie uzyskując wygranej, licznik CREDIT wskazał zapis 0 po czym prowadzenie gier nie było już możliwe. Na tym eksperyment zakończono.
