Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 października 2014 r., sygn. VI SA/Wa 476/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Frąckiewicz Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka - Klimas (spr.) Sędzia WSA Agnieszka Łąpieś - Rosińska Protokolant st. sekr. sąd. Karolina Pilecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 października 2014 r. sprawy ze skargi K. L. na decyzję Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia [...] listopada 2013 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania dyplomu kapitana żeglugi wielkiej oddala skargę
Uzasadnienie
Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (dalej jako "Minister") decyzją z dnia [...] listopada 2013 r. znak [...], działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2013 r., poz. 267; cytowanej dalej "Kpa.") oraz § 32 rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 7 sierpnia 2013 r. w sprawie wyszkolenia i kwalifikacji członków załóg statków morskich (Dz. U. z 2013 r., poz. 937; dalej jako "rozporządzenie"), po rozpatrzeniu odwołania K. L. (dalej jako "skarżący") od decyzji Dyrektora Urzędu Morskiego w [...] z dnia [...] września
2013 r., znak [...] odmawiającej wydania dyplomu kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej, utrzymał w mocy decyzję organu I instancji.
Do wydania decyzji Ministra doszło w następującym stanie faktycznym
i prawnym.
Skarżący wnioskiem z dnia [...] września 2013 r. zwrócił się do Dyrektora Urzędu Morskiego w [...] o wydanie dyplomu kapitana żeglugi wielkiej
na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej. Do wniosku załączył świadectwo zdrowia wydane przez uprawnionego lekarza, zaświadczenie o zdanym egzaminie na dyplom kapitana żeglugi wielkiej na statkach o pojemności brutto 3000 i powyżej z dnia [...] czerwca 2013 r. nr [...] oraz udokumentował 6 miesięcy i 12 dni praktyki pływania na stanowisku kapitana na morskich statkach handlowych o pojemności brutto powyżej 500 w żegludze międzynarodowej. Ponadto, jak wynika z akt sprawy, skarżący posiada dyplom starszego oficera na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000 i kapitana na statkach o pojemności brutto od 500 do 3000.
