Wyrok WSA w Warszawie z dnia 17 marca 2015 r., sygn. I SA/Wa 2915/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Joanna Skiba (spr.) Sędziowie: WSA Iwona Kosińska WSA Iwona Maciejuk Protokolant specjalista Joanna Pleszczyńska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 marca 2015 r. sprawy ze skargi M. T. na decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] w przedmiocie uchylenia decyzji w części i umorzenia postępowania administracyjnego oddala skargę.
Uzasadnienie
Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi decyzją z dnia [...] lipca 2014 r. nr [...] po rozpoznaniu odwołania od decyzji Wojewody [...] z dnia [...] marca 2012 r. nr [...] utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję w zakresie dotyczącym części działki oznaczonej aktualnie numerem ewidencyjnym [...] o powierzchni [...] ha (stanowiącej część dawnej działki nr [...]) oraz część działki oznaczonej aktualnie numerem ewidencyjnym [...] o powierzchni [...] ha (stanowiącej część dawnej działki nr [...]) oraz uchylił zaskarżoną decyzję w pozostałej części i w tym zakresie umorzył postępowanie pierwszej instancji.
W uzasadnieniu organ przedstawił następujący stan faktyczny i prawny sprawy:
Wnioskiem z dnia 5 grudnia 2011 r. M. T. działający w imieniu
własnym oraz jako pełnomocnik S. T., Z. T., Z. R., D. T., H. T., A. B. i M. G. wystąpił do Wojewody [...] z wnioskiem
o stwierdzenie, że nieruchomość ziemska położona we wsi K., powiecie D. o powierzchni [...] ha, stanowiąca dawną własność B. T., nie podpada pod działanie przepisu art. 2 ust. 1 lit. e) dekretu Polskiego Komitetu Wyzwolenia Narodowego z dnia 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej (Dz. U. z 1945 r. Nr 3, poz. 13, z późn. zm.; dalej: "dekret PKWN").
Decyzją z dnia [...] marca 2012 r. nr [...] Wojewoda [...] stwierdził, że majątek ziemski K. podpadał pod działanie przepisu art. 2 ust. 1 lit. e) dekretu PKWN z dnia 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej. Motywując swoje stanowisko organ skonstatował, iż nieruchomość objęta wnioskiem spełniała kryteria obszarowe do jej przejęcia na cele reformy rolnej. Ponadto majątek K. stanowił w przeważającej części grunty, które mogły być wykorzystane
