Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 14 kwietnia 2015 r., sygn. II SA/Ol 1097/14
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Janina Kosowska Sędziowie Sędzia WSA Bogusław Jażdżyk (spr.) Sędzia WSA Adam Matuszak Protokolant specjalista Jakub Borowski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 kwietnia 2015r. sprawy ze skargi Syndyka masy upadłości Spółki A w upadłości likwidacyjnej na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia "[...]" Nr "[...]" w przedmiocie kary z tytułu urządzania gier na automacie bez wymaganej rejestracji oddala skargę.
Uzasadnienie
Z przekazanych Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Olsztynie akt sprawy wynika, że Naczelnik Urzędu Celnego decyzją z dnia "[...]", działając na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1, art. 90, art. 91 ustawy z dnia 19 listopada 2009r. o grach hazardowych, wymierzył spółce A w upadłości likwidacyjnej, karę pieniężną w wysokości 3.323 zł z tytułu urządzania w punkcie gier na automatach o niskich wygranych, zlokalizowanym w lokalu A, gier hazardowych na automacie o niskich wygranych A, nr fabryczny "[...]", bez wymaganej rejestracji automatu.
W uzasadnieniu swojego rozstrzygnięcia organ stwierdził, że rzeczony automat był eksploatowany w okresie od 23 listopada 2011r. do 29 grudnia 2011r., pomimo, że rejestracja tego automatu stwierdzająca uprawnienie spółki do wprowadzenia go do eksploatacji i użytkowania wygasła z dniem 22 listopada 2011r., tj. z upływem okresu na jaki została dokonana. Organ I instancji podkreślił, że dążąc do ustalenia przychodu osiągniętego podczas gier urządzanych na automacie A, nr fabryczny "[...]", w okresie, gdy był on eksploatowany bez wymaganej przepisami prawa rejestracji pomiędzy data 23.11.2011r. i 29.12.2011r., oparł się przede wszystkim na analizie danych zawartych w "Kartach rozliczeniowych automatów o niskich wygranych" oraz ustaleniach funkcjonariuszy Urzędu Celnego dokonanych w trakcie czynności dodatkowego urzędowego sprawdzenia w zakresie zmian zgłoszonych do akt weryfikacyjnych punktu gier. Naczelnik Urzędu Celnego stwierdził, że zważywszy, iż przedmiotowy automat eksploatowany był bez wymaganej prawem rejestracji pomiędzy datą 23.11.2011r. i 29.12.2011r., a więc w czasie wynoszącym 37 dni, a w ujęciu statystycznym średnia wysokość przychodu uzyskiwanego w trakcie jednego dnia z urządzanej na przedmiotowym automacie gry wynosiła 89,90 zł, to sumaryczna wysokość przychodu uzyskanego w tym czasie z urządzanej na tym automacie gry, oszacowana na podstawie wartości średniego przychodu dziennego wynosi 3, 323 zł (89,80 zł x 37 dni = 3,323 zł).
