Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 9 września 2015 r., sygn. III SA/Gl 1254/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Jużków (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Kandut, Sędzia WSA Barbara Orzepowska - Kyć, Protokolant Katarzyna Lisiecka-Mitula, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 września 2015 r. przy udziale - sprawy ze skargi J. P. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku akcyzowego oddala skargę.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją nr [...] z [...] r. Dyrektor Izby Celnej w K., po rozpatrzeniu odwołania wniesionego przez J. P. utrzymał w mocy decyzją Naczelnika Urzędu Celnego w K. nr [...] z [...] r. określającą kwotę zobowiązania podatkowego w podatku akcyzowym w wysokości [...] zł z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego na podstawie faktury z [...] r. olejów smarowych.
Decyzja zapadła w poniższym stanie faktycznym i prawnym.
Za pismem z [...] r., J. P., prowadzący działalność gospodarcza pod firmą [...] w J., przedłożył organowi podatkowemu fakturę nr [...] z [...] r. oraz nr [...] z [...] r. potwierdzające zakup olejów od "A" na Litwie.
Powyższe skutkowało wszczęciem postępowania podatkowego w zakresie określenia zobowiązania w podatku akcyzowym z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia olejów smarowych. W poczet materiału dowodowego organ zaliczył pismo [...] Spółka z o.o. z [...] r. dotyczące kodów CN na produkty marki [...]. Strona natomiast wnioskowała o ustalenie składu chemicznego nabywanych olejów, z uwzględnieniem składu procentowego poszczególnych składników. Na tą okoliczność złożyła pismo z [...] r., Ekspertyzę Instytutu Nafty i Gazu w K. nr [...] z [...] r. i decyzję NUC w W. z [...] r., wydaną na podstawie tejże ekspertyzy określającą zobowiązanie z tytułu WNT olejów silnikowych. Wyjaśniła również, że olej silnikowy [...], zmienił nazwę handlową i obecnie sprzedawany jest jako [...], a pozostałe oleje, jak [...],[...] i [...], są od niego droższe, a różnica ceny wynika z jakości tych olejów, niższej zawartości olejów mineralnych. Są to oleje w pełni syntetyczne, przeznaczone do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych najnowszej generacji.
