Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 13 października 2015 r., sygn. I SA/Gl 202/15
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Teresa Randak (spr.), Sędziowie WSA Paweł Kornacki, Bożena Miliczek-Ciszewska, Protokolant Ewelina Cyroń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 października 2015 r. sprawy ze skargi Stowarzyszenia A w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od środków transportowych za 2009 r. oddala skargę.
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze w K. - dalej określane zamiennie "SKO" lub "Kolegium", działając na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.; dalej w skrócie: "O.p."), utrzymało w mocy decyzję Prezydenta Miasta K. z dnia [...] nr [...] w sprawie określenia wysokości zobowiązania w podatku od środków transportowych A z siedzibą w W.; - dalej określanej zamiennie "A", "podatniczka", "strona" lub "skarżąca" - za 2009 r.
Wskazana wyżej decyzja zapadła w następującym stanie faktycznym.
W/w decyzją organ I instancji określił A wysokość podatku od środków transportowych środków transportowych za 2009 r. w kwocie [...]zł. W uzasadnieniu decyzji organ podatkowy wskazał, iż pojazdy służące do nauki jazdy nie podlegają zwolnieniu na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.
W odwołaniu strona zarzuciła organowi I instancji:
- wadliwą wykładnię art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych zw. z art. 2 pkt 36 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym poprzez uznanie, że pojazdy podatnika wymienione w decyzji, a przystosowane do nauki jazdy nie są pojazdami specjalnymi w rozumieniu tych przepisów i podlegają podatkowi od środków transportowych, podczas gdy, zdaniem odwołującego, fakt dostosowania ich do potrzeb nauki jazdy powoduje, że spełniają one kryteria pojazdów specjalnych i nie podlegają temu podatkowi.
